Is de wereld veranderd?

Wij leven in een tijd, waarin vele gelovigen niet meer in een volkomen zekerheid staan op het Woord, maar twijfelen aan de woorden van God en compromissen sluiten met de wereld en de woorden van God aanpassen aan de wereld en de tijd waarin wij leven. Want je moet meegaan met de tijd en kan niet een eeuwenoud Boek, dat is verjaard, toepassen in de huidige tijd. Dat kon misschien vroeger, maar nu niet meer. Maar is dat zo? Kun je de Bijbel niet meer toepassen in de huidige tijd, waarin wij leven? Is de wereld veranderd en moet de Bijbel daarin meegaan of niet?

De wedergeboorte en het onderscheid van geesten

Een Christen, die zegt gelovig te zijn, maar niet wedergeboren is in Christus, is ongeestelijk en heeft geen onderscheid van geesten. Vele occultisten bewegen zich in de geestelijke wereld en worden als geestelijk beschouwd, maar in werkelijkheid zijn zij niet geestelijk, maar vleselijk en worden aangestuurd door demonische machten, aangezien je alleen geestelijk kan worden door de opstanding van jouw geest uit de dood door de kracht van God.

Er zijn vele mensen, die zonder wedergeboren te zijn in Christus, vanuit hun ziel zich bewegen in de occulte wereld en door invloed van boze geesten de toekomst voorspellen en grote wonderen en tekenen doen.  

Een ieder die uit God geboren is zondigt niet 1 Johannes 5:18

Kijk maar bijvoorbeeld naar Simon de tovenaar, die zich bezighield met toverij, waardoor hij het volk van Samaria verbijsterde. Het volk beschouwde hem als de grote kracht Gods, terwijl hij God niet toebehoorde.

En ook de waarzegster, die aangestuurd werd door een waarzeggende geest oftewel een boze geest uit het koninkrijk der duisternis, behoorde God niet toe (Handelingen 8:9-11; 16:16-18 (Lees ook: ‘Moet je wedergeboren zijn om in het bovennatuurlijke te wandelen?‘).  

Er zijn vele Christenen, die zeggen wedergeboren te zijn, maar geestelijk blind zijn en niet zien, wat er werkelijk om hen heen gebeurd.

Zij onderscheiden niet de geesten en wat er zich afspeelt in de geestelijke wereld, achter de natuurlijke wereld, waardoor zij onwetend zijn en zich laten misleiden en verleiden.

Zij kunnen nog zulke geestelijke woorden spreken, maar aan hun daden kun je zien of zij werkelijk wedergeboren en geestelijk zijn en geloven wat zij spreken en Het Woord en de Heilige Geest van God bezitten of niet. 

Een zoon van God onderwerpt zich aan God i.p.v. de duivel

Één van de kenmerken van een zoon van God is, dat een zoon van God zich onderwerpt aan God en nooit zal buigen voor de duivel en zich zal laten beïnvloeden en laten leiden door hem en zijn handlangers.

Een zoon van God, die uit God geboren is en Zijn natuur heeft, zal nooit compromissen sluiten met de zonde en deze tolereren, onder geen enkele voorwaarde (Lees ook: ‘Wat zijn de kenmerken van een zoon van God?‘). 

Iemand, die zegt Christen te zijn en de zonde tolereert en misschien zelf in het geheim volhardt in zonde, is niet uit God geboren en behoort God niet toe, maar de duivel, aangezien de persoon aangestuurd wordt door het vlees, waarin de zondige natuur heerst.

De wereld is niet veranderd qua zonde. Dezelfde zonden, die vandaag de dag door velen worden bedreven en inmiddels door vele gemeenten worden getolereerd en geaccepteerd, zijn niet nieuw, maar vonden al plaats in het Oude Testament. 

De werken van het vlees worden al eeuwenlang bedreven

Doodt dan de leden, die op de aarde zijn: hoererij, onreinheid, hartstocht, boze begeerte en de hebzucht, die niet anders is dan afgoderij, om welke dingen de toorn Gods komt. Daarin hebt ook gij eertijds gewandeld, toen gij erin leefdet. Maar thans moet ook gij dit alles wegdoen: toorn, heftigheid, kwaadaardigheid, laster en vuile taal uit uw mond. Liegt niet meer tegen elkander, daar gij de oude mens met zijn praktijken afgelegd en de nieuwe mens aangedaan hebt, die vernieuwd wordt tot volle kennis naar het beeld van zijn Schepper (Kolossenzen 3:5-10)

Het is duidelijk wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven (Galaten 5:19-22)

Want dit wil God; uw heiliging, dat gij u onthoudt van de hoererij 1 Thessalonicenzen 4:3-5

De werken van het vlees oftewel de zonde werden door de heidense volkeren bedreven.

Maar God wilde niet, dat Zijn volk deze werken van het vlees zou overnemen en hetzelfde leven zou leiden als de heidense volkeren, die God niet kenden.

God wilde dat Zijn volk heilig zou leven, wat betekent, dat Zijn volk zou leven in gehoorzaamheid aan Zijn woorden naar Zijn wil in Zijn Waarheid

God had Zijn uitgekozen volk afgescheiden van de heidense volkeren van de wereld en apart gezet en door de heilige en rechtvaardige wandel onderscheidde Gods volk zich van de heidense volkeren en liet het volk zien, dat het volk God liefhad en God toebehoorde.

Al de werken van het vlees, zoals afgoderij, toverij, overspel, hoererij, (seksuele) onreinheden, echtscheiding, hartstocht, verwijfdheid, boze begeerte, hebzucht, losbandigheid, kwaadaardigheid, laster, vuile taal, liegen, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, veten, twist, afgunst, nijd, uitbarstingen van toorn, heftigheid, onvergevingsgezindheid, dronkenschap, brasserijen etc., worden al eeuwenlang bedreven door diegenen, die God niet kennen, God niet liefhebben en Hem niet toebehoren en dat is nog steeds het geval (1 Korintiërs 6:9, Galaten 5:19-22, Kolossenzen 3:5-10).

Jezus heeft afgerekend met de oorzaak van de zonde

Jezus Christus, de Zoon van de Levende God, heeft afgerekend met de oorzaak van de zonde, namelijk de zondige natuur, die regeert in het vlees van de mens en de mens doet volharden in zonde. Jezus heeft de mens verlost van de zonde, wat een vrucht is van de dood en leidt tot de dood, door zijn bloed en het kruis. 

ongehoorzaamheid van één mens

Alleen door het geloof in Jezus Christus en de wedergeboorte in Hem kan de mens verlost worden van de zondige natuur, die heerst in het vlees en worden gered.

Maar omdat vele mensen hun leven in de wereld liefhebben en hun vlees niet willen afleggen (de oude mens en zijn werken afleggen) en eigenlijk niets verkeerds in de zonde zien, zijn er nieuwe leringen ontstaan en allerlei manieren en wegen gevonden om de werken van het vlees te kunnen blijven doen zonder zich daarover schuldig te voelen. 

De woorden van God zijn aangepast aan de lusten, begeerten en de wil van het vlees van de mens en er zijn er leringen ontstaan, die de werken van het vlees goedkeuren en soms zelfs promoten.

Is de wereld veranderd of is de goddeloosheid toegenomen?

Omdat vele Christenen ongeestelijk blijven, omdat zij niet werkelijk wedergeboren zijn, en blijven leven naar het vlees als de wereld en niet meer leven naar de Geest in de Waarheid van God, is de goddeloosheid toegenomen. En dat is wat wij om ons heen zien gebeuren. 

De wereld is niet veranderd, maar de goddeloosheid is toegenomen en daar zien wij nu de vrucht van.

Door de toename van de goddeloosheid is het moraal van de mens veranderd en wordt de schepping van God, inclusief de mens, en de wil van God en Zijn geboden, inzettingen en verbonden aangevallen en vernietigd. 

De aarde treurt en wacht op het openbaar worden van de zonen van God

Al de rebellie, het geweld, hongersnoden, ziekten, onheil, pestilentiën, natuurrampen en chaos in zowel de levens van mensen als op de aarde hebben geen natuurlijke oorzaak, zoals de geleerden van de wereld, die natuurlijke mensen zijn en de Geest van God niet bezitten, beweren en de mensen doen laten geloven, maar hebben volgens het Woord een geestelijke oorzaak, namelijk de zonde, waardoor de mensen de duivel dienen en hem, zijn leger en koninkrijk macht geven (Lees ook: ‘De macht van de duivel wordt gevoed door de zonden’). 

De woorden van God worden aangepast aan de goddeloosheid, in plaats dat Christenen de geestelijke strijd aangaan en de goddeloosheid aanpakken door zich te onderwerpen aan Jezus Christus en de woorden van God gehoorzamen en toepassen in hun leven en zij doeners worden van het Woord ((Lees ook: ‘De hoorders vs de doeners’.)

Want de gehele Schrift is door God ingegeven en elk woord van God is nog steeds nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid, zodat de mens Gods volkomen zij tot alle goed werk volkomen toegerust (2 Timotheüs 3:16-17).   

Maar omdat de woorden en leugens van de duivel (de wereld) boven de woorden en de waarheid van God worden geloofd is het zout krachteloos geworden en wordt het licht, dat zou moeten schijnen in de duisternis, steeds zwakker. Door de levens en de werken van mensen en hun ongehoorzaamheid aan de woorden en de wil van God wordt de duisternis niet teruggedrongen, maar neemt de duisternis toe.

De terugkeer naar het Woord en het herstel van de mens en het land

Wanneer Ik de hemel toesluit, zodat er geen regen is, wanneer Ik de sprinkhanen gebied het land kaal te vreten, indien Ik pest onder Mijn volk zend, en Mijn volk waarover Mijn Naam is uitgeroepen, verootmoedigt zich en zij bidden en zoeken Mijn aangezicht en bekereen zich van hun boze wegen, dan zal Ik uit de hemel horen en hun zonde vergeven en hun land herstellen (2 Kronieken 7:14)

Want zo heeft ons de Heere geboden: Ik heb u gesteld tot een licht der heidenen, opdat gij tot heil zoudt zijn tot aan het uiterste der aarde (Handelingen 13:47)

Als de gelovigen zouden terugkeren naar God en zich zouden onderwerpen aan het Hoofd, Jezus Christus, en het Woord zouden gehoorzamen en bidden en doen, wat zij behoren te doen en de oude mens zouden afleggen en de nieuwe mens aandoen en het evangelie zouden verkondigen en de mensen oproepen tot bekering en het wegdoen van zonde, te beginnen in de gemeenten, in plaats van compromissen te sluiten met de wereld en de zonde, dan zou er een ommekeer komen in de gemeenten, in de hemelse gewesten en op aarde. 

Dan zouden de gelovigen in geloof naar het Woord wandelen en leven naar de wil van God en zou de gerechtigheid heersen over de zonde en ongerechtigheid en zouden zij voor de heidenen het licht zijn en tot heil zijn voor hen, zodat ook zij geloven en zich bekeren van hun werken en wedergeboren worden in Christus en wandelen naar de wil van God. En als resultaat van dit alles, God de mens en de aarde zal genezen oftewel herstellen en heelmaken.

Wees het zout der aarde’

You Might Also Like

    error: Content is protected !!