Het bloedbestuur en de rechtsverkrachting in de wijngaard

Vele gemeenten worden niet meer aangestuurd vanuit een zuiver en goed bestuur, dat handelt naar de wil van God, die staat beschreven in het Woord en de heiligheid en gerechtigheid van het Koninkrijk van God vertegenwoordigt, verkondigt en brengt tot de mens. Maar vele gemeenten worden aangestuurd vanuit een bloedbestuur. Als gevolg daarvan wandelen de gemeenten niet meer in gehoorzaamheid aan het Woord naar de Geest en de wil van God, maar zij wandelen in gehoorzaamheid naar het vlees en de wil van de duivel, waardoor er geen sprake meer is van gerechtigheid oftewel rechtsbetrachting maar van rechtsverkrachting. 

Het bloedbestuur

Aangezien de mens, die naar het vlees wandelt, vrij wil zijn en zelf zijn of haar eigen regels wil maken, duldt de mens geen gezag, die hem of haar vertelt wat te doen. En zo heeft de wil van God in vele gemeenten plaatsgemaakt voor de wil van de mens en staan vele gemeenten niet meer in dienst van God, maar in dienst van de mens. Doordat het bestuur luistert naar de wil en de behoefte van de mens, bepaalt de mens wat er wordt gezegd, gepredikt en gedaan in de gemeente. 

En zo is het bestuur door de jaren heen veranderd van een geestelijk goed en zuiver bestuur, die de wil van God vertegenwoordigde en de waarheid van God sprak, veranderd in een bloedbestuur, die de wil van de mens (de wil van de duivel) vertegenwoordigt en leugens van de duivel spreekt. 

Omdat zij leugens verkondigen in plaats van de waarheid, zijn zij verantwoordelijk en zullen zij rekenschap moeten afleggen, voor de zielen en het bloed van vele mensen, die door hun leugens, die zijn voortgekomen uit hun vleselijk denken en de wijsheid van de wereld, naar de hel zijn geleid en nog steeds naar de hel worden geleid en voor eeuwig verloren zijn.

Zij geven geen acht op het werk van Jezus Christus

Gaat heen in de hele wereld, verkondigt het evangelie aan de ganse schepping. Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden (Marcus 16:15).

En Jezus zeide tot hen: Aldus staat er geschreven, dat de Christus moest lijden en ten derden dage opstaan uit de doden, en dat in Zijn Naam moest gepredikt worden bekering tot vergeving der zonden aan alle volken, te beginnen bij Jeruzalem. Gij zijt getuigen van deze dingen (Lucas 24:46-48)

Jezus gaf de opdracht aan de gelovigen om o.a. het evangelie; de waarheid van God te verkondigen in de gehele wereld en de mens op te roepen tot bekering, hen te dopen (identificatie met Christus Zijn dood en opstanding) en hen discipelen van Jezus Christus te maken. Maar dat gebeurt haast niet meer. 

vijanden van het kruisEen enkeling roept op tot bekering, maar het meerendeel spreekt leugens en verkondigt een boodschap van valse liefde en valse genade, waarin het niet uitmaakt hoe je leeft.

En door deze leugens vinden er haast geen echte bekeringen meer plaats, maar blijven de mensen wandelen in zonde en denken gered te zijn, terwijl zij in werkelijkheid niet gered zijn (Lees ook: Eens gered, altijd gered?).

Het kruis mag dan wel in vele gemeenten of om de halzen van mensen hangen, maar vele mensen, die zeggen gelovig te zijn, zijn onwetend over het werk van het kruis.

Zij weten dat Jezus is gestorven aan het kruis voor de zonden van de mens, maar daar blijft het vaak bij.

Want als zij werkelijk zouden weten wat er aan het kruis is gebeurd en wat Jezus heeft gedaan, dan zouden zij zichzelf geen zondaars meer blijven noemen en zouden zij niet blijven leven als zondaars en blijven volharden in zonden (Lees ook: ‘De ware betekenis van het kruis‘ en Eens een zondaar, altijd een zondaar?).

De predikers en leiders van de gemeenten zouden de zonden niet tolereren en goedkeuren en de mensen, die de gemeente bezoeken, kinderen van de duivel maken. Maar zij zouden handelen naar de wil van het Woord en de zondaren oproepen tot bekering en het wegdoen van zonde en hen kinderen van God maken. Want dat is wat Jezus deed.

Het kruis leidt niet tot zonde, maar tot bekering

Jezus was en is geen Promoter van zonde en het kruis leidt niet tot zonde, maar tot bekering van zonde en de dood van de oude mens (Lees ook: Is Jezus een Promoter van de zonde?). 

Vele mensen gebruiken het kruis en het bloed van Jezus als vrijbrief om te blijven volharden in zonde en daardoor hebben zij de boodschap van het kruis en de kracht van het bloed tot een holle klank gemaakt. 

In plaats dat zij geloven in Jezus Christus en Zijn werk en de waarheid van God en het werk van Jezus Christus verkondigen, die de mens redt en vrijmaakt van elke gebondenheid van de duisternis en leidt naar het eeuwige leven, geloven zij in de kennis en wijsheid van de wereld en verkondigen zij leugens, die leiden tot gebondenheid van de mens en het blijven wandelen in duisternis en de mensen uiteindelijk leiden naar de hel.

Het kruis, het bloed en het verlossingswerk van Jezus Christus is niet meer het middelpunt, maar is een symbool en een bijkomstigheid geworden.  

Zij spreken leugens, waardoor mensen wandelen in ongerechtigheid en blijven volharden in zonde

Wie zijn oor afwendt van het horen der wet, diens gebed zelfs is een gruwel. Wie de oprechten op een slechte weg voert, zal in zijn eigen kuil vallen, maar de rechtschapenen zullen geluk beërven (Spreuken 28:9-10)

Doordat er leugens worden verkondigd, vinden er bijna geen bekeringen meer plaats en wordt de oude mens niet afgelegd, maar blijft de zondige natuur van de oude mens voortbestaan (Lees ook: Wat houdt een bekering in? en De oude mens afleggen.). 

Er wordt niet meer door de verkondiging van de waarheid en de wil van God afgerekend met de werken van het vlees, maar door de motiverende preken, die voornamelijk gericht zijn op de ziel, het lichaam en de welvaart van de mens in deze wereld, wordt het vlees gevoed en gesterkt en blijven de mensen volharden in de werken van het vlees en kunnen de demonen ongestoord verder gaan en hun vernietigende werk volbrengen in de levens van de mensen.

Zij noemen het kwade goed en het goede kwaad

Wee hun, die het kwade goed noemen en het goede kwaad; die duisternis voorstellen als licht en licht als duisternis; die bitter doen doorgaan voor zoet en zoet voor bitter (Jesaja 5:20)

Wat in de ogen van God goed is, wordt in hun ogen als kwaad beschouwd. En wat in de ogen van God kwaad is, wordt in hun ogen als goed beschouwd. Alles draaien zij om, omdat zij tot het koninkrijk der duisternis behoren, dat lijnrecht tegenover het Koninkrijk van God staat.

En zo worden vele gelovigen, door onwetendheid, omdat zij zelf niet het Woord bestuderen, door de leugens van predikers geleid en verleid tot een onheilig leven, waarmee zij in plaats van God de duivel vereren en verhogen.  

Zij zijn wijs in eigen ogen en verstandig in hun eigen oordeel

Wee hun, die in eigen oog wijs zijn en in eigen oordeel verstandig (Jesaja 5:21)

Velen vertrouwen niet meer op God en laten zich niet meer inspireren en leiden door het Woord van God en de Heilige Geest. Maar zij vertrouwen op hun eigen inzicht en wijsheid en laten zich daardoor leiden, waardoor zij hun eigen mening en bevindingen verkondigen. En om hun (motiverende) boodschap, waarin zij zelf vaak de hoofdrol spelen, enigszins ‘christelijk’ te maken, voegen zij wat Bijbelteksten toe.

En zo mengen zij de waarheid van God met hun eigen wijsheid en verdraaien de waarheid op zo’n subtiele manier, dat zij ongestoord de waarheid tot leugens maken en zij in hun lusten en begeerten kunnen blijven leven.  

En de hoorders geloven in hun woorden en nemen hun woorden als de waarheid aan en krijgen groen licht om te blijven volharden in zonde.

Zij spreken voor een geschenk de schuldige vrij en ontnemen de rechtvaardige zijn gerechtigheid

Wee hun die helden zijn in het drinken van wijn en dapperen in het mengen van bedwelmende drank; die voor een geschenk de schuldige vrijspreken en de rechtvaardige zijn gerechtigheid ontnemen (Jesaja 5:22-23)

Wie de wet verzaken, prijzen de goddeloze; maar wie de wet betrachten, ergeren zich aan hen (Spreuken 28:4)

Het bloedbestuur behandelt niet iedereen gelijk naar hun werken. Maar omdat zij vleselijk zijn en zich laten leiden door het vlees, zijn zij beïnvloedbaar en omkoopbaar en geven mensen, die een bepaalde naam of status hebben en/of vermogend zijn een voorkeurspositie en/of voorkeursbehandeling in de gemeente.

En aangezien zij de wet van God verwerpen en het Woord versmaden en in de woorden oftewel de leugens van de duivel geloven, zullen zij, als er recht moet worden gesproken, de schuldige vrijspreken en de rechtvaardige zijn gerechtigheid ontnemen en schuldig achten. Wat betekent, dat zij de zonde zullen goedkeuren en de gerechtigheid zullen afwijzen.

De wet verworpen en het Woord versmaad

Zij luisteren en onderwerpen zich niet aan de Heilige Geest, die de wil en de wet van God vertegenwoordigt. Ook luisteren en onderwerpen zij zich niet aan het Woord, die ook de wil en de wet van God vertegenwoordigt. Maar zij verheffen zich boven het Woord en de Heilige Geest.

En zo hebben vele gemeenten in het Nieuwe Verbond door gehoorzaamheid aan de duivel en door het verlaten van God en het verwerpen van het Woord en de Heilige Geest, die de wil van God vertegenwoordigen, het goede bestuur veranderd in bloedbestuur en de rechtsbetrachting in rechtsverkrachting en de wijngaard van God tot een woestenij gemaakt.

Net zoals in het Oude Verbond, het volk van Israël door het verlaten van God’s wil en het verwerpen van Zijn woorden en Zijn wet het goede bestuur hadden veranderd in bloedbestuur en de rechtsbetrachting in rechtsverkrachting en de wijngaard van God tot een woestenij hadden gemaakt (Jesaja 5:1-7). 

Want dat is de staat van vele gemeenten: een woestenij. 

Maar nu gaat het er om wat de gemeenten met deze kennis oftewel de waarheid van God zal doen. Zullen zij luisteren naar diegenen, die hen waarschuwen en oproepen tot bekering en het wegdoen van zonde en de wil van God te doen? Of zullen zij hen door hun hoogmoed, net als de onrechtvaardige pachters, verwerpen en tot zwijgen brengen?   

De gelijkenis van de onrechtvaardige pachters

Jezus begon tot het volk deze gelijkenis te spreken: Iemand plantte een wijngaard en hij verhuurde die aan pachters en ging geruime tijd buitenslands. En toen het de tijd was, zond hij een slaaf tot de pachters, opdat zij hem van de vrucht van de wijngaard zouden geven. Maar de pachters sloegen hem en zonden hem met lege handen weg. Maar hij ging voort en zond een andere slaaf. Zij sloegen ook die, behandelden hem smadelijk en zonden hem met lege handen weg. En hij ging voort en zond een derde. Zij verwondden ook die en wierpen hem buiten de wijngaard. Toen zeide de heer van de wijngaard: Wat moet ik doen? Ik zal mijn geliefde zoon zenden; die zullen zij wel ontzien. Maar toen de pachters hem zagen, overlegden zij met elkander en zeiden: Dit is de erfgenaam: laten wij hem doden, opdat de erfenis voor ons zij. En zij wierpen hem buiten de wijngaard en doodden hem. Wat zal dan de heer van de wijngaard met hen doen? Hij zal komen en die pachters ombrengen en de wijngaard aan anderen geven. Maar toen zij dat hoorden, zeiden zij: Dat nooit! Maar Hij zag hen aan en zeide: Wat betekent dan dit, dat er geschreven is: De steen, die de bouwlieden afgekeurd hadden, deze is tot een hoeksteen geworden? En ieder, die op die steen valt, zal verpletterd worden; en op wie hij valt, die zal hij vermorzelen (Lucas 20:9-18 (Mattheüs 21:33-45 en Marcus 12:1-12)). 

In het Oude Verbond zond God uit liefde voor Zijn volk Zijn profeten om Zijn volk te waarschuwen en op te roepen tot bekering, het wegdoen van zonde en te leven naar Zijn wil.

Zijn profeten vertegenwoordigde de wet van Mozes, die de wil van God vertegenwoordigt en zij spraken de woorden van God, maar de leiders en het volk wilde vaak niet luisteren en verwierpen de wet en versmaadden de woorden van God, die gesproken werden door de monden van de profeten. En zo werden vele profeten van God door het volk vervolgd, gevangen gezet en/of gedood. 

Vervolgens zond God Zijn geliefde Zoon Jezus Christus, die de wet en de wil van God vertegenwoordigde en de woorden van God sprak, die het volk vaak hard vonden. Maar ook Jezus, die de afspiegeling van God is, werd door de leiders en het volk van God vervolgd, gevangen genomen en uiteindelijk gekruisigd. 

En vanaf de geboorte van de Gemeente ondergaan de zonen van God (zowel man als vrouw), die een nieuwe schepping zijn geworden in Jezus Christus en God toebehoren en de Geest van God bezitten, waardoor de wet van God staat opgeschreven in hun hart, hetzelfde. 

Vele zonen van God, die Zijn natuur hebben ontvangen en wandelen naar Zijn wil in Zijn geboden en Zijn woorden spreken, werden en worden nog steeds vervolgd en in sommige landen zelfs gevangen genomen en/of omgebracht omwille van hun geloof in Jezus Christus. 

De werkers der wetteloosheid

Helaas zijn er velen, die niet wedergeboren zijn en geen werkers der gerechtigheid, zijn, maar werkers der ongerechtigheid oftewel werkers der wetteloosheid, die het koninkrijk der duisternis toebehoren en wandelen in de duisternis. De werkers der wetteloosheid kunnen de waarheid van het Woord niet aanhoren, aangezien het Woord getuigt van hun ongerechtigheid oftewel hun slechte werken. 

Zij kunnen het licht niet verdragen en daarom willen zij maar één ding en dat is het licht doven en de mensen, die het Woord van God spreken tot zwijgen brengen. Zodat zij ongestoord naar de lusten en begeerten van het vlees hun eigen leven in de duisternis kunnen leiden en in zonden kunnen blijven volharden, zonder lastiggevallen en geconfronteerd te worden door iemand, die zegt, dat wat zij doen niet goed is. 

Prediken niet onszelf maar Christus JezusMaar Jezus; het Woord was confronterend en nam geen blad voor de mond. Jezus sprak openlijk de waarheid over de eindbestemming van diegenen, die de wil oftewel de wet van God verwerpen en Zijn Woord versmaden en werkers der wetteloosheid zijn. 

Niet een ieder, die tot Mij zegt: Heere, Heere, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil Mijns Vaders, die in de hemelen is. Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd en in Uw Naam boze geesten uitgedreven en in Uw Naam vele krachten gedaan? En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid (Mat 7:21-23)

Zij kunnen geleerden in de letter zijn, hoge posities bekleden, mooie inspirerende woorden spreken, profeteren en/of wonderen en tekenen doen. Maar als zij zich niet onderwerpen aan het Woord en niet leven naar de wil van de Vader, dan kunnen zij allerlei titels gebruiken en zich van alles noemen, maar het Woord noemt hen werkers der wetteloosheid.

De werkers der wetteloosheid behoren het koninkrijk der duisternis toe en zullen het Koninkrijk van God niet beërven (Lukas 13:24-28). Maar zij zullen de eeuwigheid doorbrengen met hun meester naar wiens woorden zij hun hele leven lang hebben geluisterd. Zij zullen naar dezelfde eindbestemming gaan als hun heer en meester in wie zij hebben geloofd en wie zij hebben gevolgd, gehoorzaamd en gediend. 

‘Wees het zout der aarde

You Might Also Like

    error: Content is protected !!