De aarde treurt en wacht op het openbaar worden van de zonen van God

Wij zien om ons heen de aarde veranderen. Wat Jezus heeft geprofeteerd in de Bijbel zien wij gebeuren. Zoals Jezus heeft voorspeld in o.a. Mattheüs 7:24 en Lucas 21:10-11 zien wij een toename en verergering van natuurrampen, epidemieën, droogte, oorlogen en noem maar op. De aarde treurt en raakt uitgeput en is helemaal uit zijn doen. De aarde treurt en wacht op het openbaar worden van de zonen van God. Want wat is de reden dat de aarde treurt en de aarde is uitgeput?

Waarom de aarde treurt?

Hoort het woord des Heeren, gij Israëlieten, want de Heere heeft een rechtsgeding met de bewoners van het land, omdat er geen trouw (waarheid), geen liefde en geen kennis Gods is in het land. Vloeken, liegen, moorden, stelen en echtbreken! Men pleegt geweld, bloedbad volgt op bloedbad. Daarom treurt het land, en al wat erin woont verkwijnt, zowel het gedierte des velds als het gevogelte des hemels; ja, zelfs de vissen der zee (Hosea 4:1-3)

Volgens wetenschappers wordt dit o.a. veroorzaakt door het zogenaamde ‘global warming effect’, maar de Bijbel; het Woord van God zegt iets anders. Het Woord van God geeft als reden dat de aarde treurt de wetteloosheid aan.

wil van God wil van de duivel

Doordat de mens, God en Zijn Woord heeft verlaten en dus wandelt in zonden en ongerechtigheden, treurt het land.

De aarde treurt, verwelkt; de wereld kwijnt weg, verwelkt; de hoogsten van het volk des lands kwijnen weg. Want de aarde is ontwijd door haar bewoners, omdat zij de wetten hebben overtreden, de inzettingen ontdoken, het eeuwig verbond verbroken. Daarom verteert een vloek de aarde en moeten haar bewoners boeten; daarom worden de bewoners der aarde door een gloed verteerd en blijven er weinigen stervelingen over (Jesaja 24: 3-6)

De meeste bewoners zijn niet meer trouw, er is geen liefde meer. Nou ja, een valse liefde en een liefde voor zichzelf en voor genot.

Daarnaast is de kennis van God’s Woord ver te zoeken. Wie neemt de tijd, om met de Heere samen te zijn in gebed en zich te laten onderwijzen door Zijn Woord en Zijn Heilige Geest? Wie stelt zich open voor het Woord en laat zich corrigeren door het Woord?

De waarheid van God is vervangen door de leugens van de wereld.

Vele mensen spenderen liever tijd aan andere zaken; aardse zaken, die bevredigend zijn voor hun vlees.

Een denkbeeldige God

Vele gelovigen denken God en Jezus te kennen, maar dienen in werkelijkheid een denkbeeldige God, die ze zelf gecreëerd hebben vanuit hun eigen denken, bevindingen, emoties, gevoelens etc.

waarmee vermoeien wij God, maleachi 2:17

Door deze te bundelen hebben zij een eigen god gecreëerd, die overeenkomt met hunzelf. Velen dienen niet de God van het Woord, maar dienen in werkelijkheid zichzelf; de god, die zijzelf hebben gecreëerd.

Deze god, die zij zelf hebben gecreëerd, komt vaak niet overeen met de Rechtvaardige God van het Woord; de Vader van Jezus. De God van Abraham, Isaak en Jacob, maar deze god is een kopie van hunzelf. Als zij denken dat iets mag of kan, of dat iets goed is, dan vindt hun god dat ook.

Daarom is er ook zoveel verdeeldheid onderling, omdat zij allemaal een andere ‘god’ hebben gecreëerd en geen één god hetzelfde is. Elke god heeft een andere mening. Nou ja, de enige overeenkomst, die hun god heeft is dat hun god, vele compromissen sluit met de wereld en eigenlijk alles, wat tegen de Bijbel en de wil van God ingaat, goedkeurt. Zij dienen eigenlijk een god zonder wil en zonder geboden.

De duivel leidt velen in zijn val

De duivel; de slachter lacht erom en leidt hierdoor velen in zijn val. Het enige wat de duivel en zijn handlangers (demonen) hoeven te doen, is de mens onwetend te houden en hen ver van het Woord vandaan te houden.

De duivel kent de kracht van het Woord en weet dat een gelovige:

  • alleen God en Zijn wil kan leren kennen door het Woord.
  • zolang een gelovige onwetend blijft, hij/zij niet zijn/haar positie kan innemen in de hemelse gewesten en dus ook niet zal overwinnen.
wapendrager, zwaard van de Geest, de geestelijke wapenrusting van God

Wie het Woord niet kent, kan het Woord ook niet niet geloven, laat staan uitspreken en alleen door het Woord kan men de duivel verslaan en de duisternis overwinnen.

Vele mensen kennen de ware Jezus; het Woord niet meer. Zij noemen en gebruiken Zijn Naam als een soort toverformule om dingen voor elkaar te krijgen en te ontvangen, zij zingen over Hem, maar echt kennen?

Daarnaast wordt de (valse) genade en de (valse) liefde, gebruikt om compromissen te sluiten met de wereld, alles te tolereren, goed te keuren en te accepteren, zodat de mens kan blijven wandelen in zonden en ongerechtigheden.

Maar Jezus kwam niet naar de aarde en heeft Zijn leven niet gegeven, zodat de mens zou kunnen blijven leven in zonde en dus slaaf van de zonde te blijven, maar Jezus heeft Zijn leven; Zijn bloed gegeven om te kunnen heersen over de zonde en slaaf van de gerechtigheid te worden.

De aarde treurt en wacht op het openbaar worden van de zonen van God

Want met reikhalzend verlangen wacht de schepping op het openbaar worden van de zonen Gods. Want de schepping is aan de vruchteloosheid onderworpen, niet vrijwillig, maar om (de wil) van Hem, die haar daaraan onderworpen heeft, in hope echter, omdat ook de schepping zelf van de dienstbaarheid aan de vergankelijkheid zal bevrijd worden tot de vrijheid van de heerlijkheid der kinderen Gods (Romeinen 8:19-21)

De hele schepping wacht op de zonen Gods, die door het bloed van Jezus heilig en rechtvaardig gemaakt zijn en geboren zijn uit de Heilige Geest en in heiligheid en rechtvaardigheid zullen wandelen. De zonen van God, die de nieuwe schepping zijn geworden. Wanneer zij als de nieuwe schepping zullen wandelen en zullen wandelen in heiligheid en rechtvaardigheid, wat betekent: wandelen naar de wil van Jezus (wat ook de wil van God is), zullen zij het Koninkrijk van God op de aarde brengen. Daar waar zij het Koninkrijk van God brengen, daar zal de duisternis moeten wijken.

want met reikhalzend verlangen wacht de scheppingop het openbaar worden van de zonen Gods

Wij zien dat op plaatsen, waar geestelijke opwekkingen plaatsvinden, de natuur mee veranderd.

Het resultaat van een geestelijke opwekking wordt zichtbaar in de natuurlijke (zichtbare) wereld.

Wij zien epidemieën en ziekten verdwijnen, de droogte verdwijnt, de grond wordt weer vruchtbaar en geeft een overvloed aan gewassen etc..

Kortom daar waar de mens, zich door het bloed van Jezus, zich onttrekt aan de zondige natuur, zich afscheidt van de zonde en deze inwisselt voor de goddelijke natuur en gaat wandelen als de nieuwe schepping in gerechtigheid, de aarde mee veranderd.

De aarde vertegenwoordigt de geestelijke staat van de bewoners

De aarde treurt en wacht op het openbaar worden van de zonen Gods, die hun heerschappij in Jezus Christus innemen en met Hem gaan heersen over de duisternis, in plaats dat zij compromissen sluiten en zich inlaten met de duisternis (de wereld) en door de duisternis zich laten overmeesteren, zodat de duisternis over hen, maar ook over de aarde laat heersen, wat uiteindelijk zal leiden tot een totale verwoesting.

De tijd is aangebroken dat de kerk; de gemeente van Jezus Christus, zich bekeert van zijn wandel en van al de compromissen die zij met de wereld hebben gesloten en de zonde en ongerechtigheden, die zij getolereerd hebben en dat zij zullen opstaan in gerechtigheid.

Dit betekent dat de kerk Jezus; de Waarheid weer zal aannemen en alleen Hem zal erkennen als Heer en in Zijn geboden zal wandelen en de zonde weg zullen doen uit de gemeente en uit de levens van de gelovigen, zodat de kerk; de gemeente van Jezus Christus, weer lichtbakens worden in het land en dat diegene die in duisternis leven en zoekende zijn, zullen komen naar het Licht.

Laten wij uitdelers van het leven worden en wandelen als zonen van God, die wandelen naar de Geest en niet naar het vlees.

‘Wees het zout der aarde’

You Might Also Like

    error: Content is protected !!