De wil van God vs de wil van de duivel

Leven Christenen naar de wil van God of de wil van de duivel? Helaas komt het vaak voor, dat Christenen niet bekend zijn met de wil van God omtrent bepaalde zaken in het leven. Terwijl de Bijbel hier heel duidelijk over is. Maar de duivel wil niet dat Christenen achter de waarheid komen. Daarom doet de duivel er alles aan om Christenen af te leiden, te misleiden en onwetende te houden aangaande de wil van God en te zorgen dat zij naar zijn stem luisteren in plaats van de stem van God. De wil van de duivel rebelleert altijd tegen Gods wil. Daarom is de wil van de duivel en wat hij zegt exact het tegenovergestelde van de wil van God, wat overigens ook de wil van Jezus en de wil van de Heilige Geest is, en wat Hij zegt.

Veel Christenen zijn ongeestelijk en wandelen in duisternis

Omdat de meeste Christenen geestelijk blind zijn, hebben zij géén idee, dat zij in de leugens van de duivel wandelen en zijn werken doen en daardoor hem dienen. Zij denken te leven naar de wil van Jezus en Hem te dienen en te behagen. Ja, zij denken vroom en goddelijk te leven, terwijl zij in werkelijkheid de duivel dienen en slaaf zijn van zijn wet. Is dat niet erg!

Wanneer jij de wil van God vergelijkt met de wil van de duivel, zul jij erachter komen wie jij dient en wie de gemeente; de verzameling van gelovigen, dient.

Door de waarheid van het Woord, zul jij erachter komen of jij (en de gemeente) gezeten is in Jezus Christus en het Koninkrijk van God toebehoort en vertegenwoordigt of de wil van de duivel en de wereld (de duisternis) toebehoort en vertegenwoordigt.

Wat is de wil van God vs de wil van de duivel?

Laten wij kijken naar enkele voorbeelden van de wil van God (wat dus ook de wil van Jezus en de Heilige Geest is) en naar de wil van de duivel (de wereld).

Aangezien Jezus de woorden van Zijn Vader sprak (Joh 8:28), en de wil van Jezus en de Heilige Geest afkomstig is van de wil van de Vader, staat er geschreven ‘God zegt’, in plaats van ‘het Woord; Jezus zegt’ of ‘de Heilige Geest zegt’.

God zegt: Gij zult de Heere uw God liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw kracht en verstand” (Deuteronomium 6:5, Mattheüs 22:37)
De duivel zegt: “Heb jezelf en de wereld lief en alles wat de wereld te bieden heeft”

Jezus liefhebben met heel jouw hart

God zegt: Gij zult geen vals getuigenis geven tegen je naaste” (Exodus 20:16)
De duivel zegt:Jij kunt best liegen. En ach, een leugentje om bestwil maakt niet zoveel uit, doe het maar het kan geen kwaad. Het is voor jouw eigen bestwil en bescherming en ze komen er toch niet achter. Wat maakt het nou uit dat je liegt”

God zegt:Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben en u zult geen gesneden beelden maken, van wat in de hemel en wat op de aarde is. Want de Heere uw God is een jaloers God” (Exodus 20:3-6)
De duivel zegt: “Je mag best andere goden voor Gods aangezicht hebben hoor. Dat was vroeger zo, maar nu niet meer. Want hoe kun je iets aanbidden, wat je niet ziet? Wie zegt dat jij geen gesneden beelden mag maken van wat in de hemel en op de aarde is? Dat is juist kunst! God heeft jou deze artistieke gaven gegeven. Kijk maar naar de bouw van de Tabernakel, toen gaf God hen ook een creatieve geest in hun binnenste, zodat zij o.a. beelden van engelen konden maken”

God zegt: “Gij zult de naam van de Heere uw God niet ijdel gebruiken” (o.a. vloeken, valselijk, leugenachtig of onwaarheden over God spreken, Zijn woord verdraaien in een leugen, de Naam van God te pas en te onpas gebruiken om dingen te ontvangen of iets voor elkaar te krijgen)” (Exodus 20:7)
De duivel zegt: “Gebruik de naam van God ijdel, het is maar een naam”

“Eer je vader en je moeder”

God zegt: “Eer je vader en je moeder” (Exodus 20:12, Mattheüs 19:19)
De duivel zegt: “Doe wat je zelf wilt en luister niet naar jouw ouders. Wat weten zij er nou van. Jij wilt toch geen watje zijn? Nee, jij moet opstaan tegen ze. Rebelleer tegen hun wil en tegen datgene, wat zij jou opdragen om te doen. Het gaat tenslotte niet om hun wil, maar om jouw wil. Jouw wil is belangrijk! Het is jouw leven! Zij zijn ouderwets en hun mening is daarom verouderd en niet meer van deze tijd”

God zegt: “Gij zult niet doden” (Exodus 20:13, Mattheüs 19:18)
De duivel zegt: “Jij mag best doden. Neem het recht in eigen handen. Ben jij ongewenst zwanger geworden? Geen probleem, ga gewoon naar een ziekenhuis of abortus kliniek en laat het weghalen. De foetus bezit toch nog geen leven, daarom is het helemaal niet erg. Jij doet niets verkeerd. Wat? Ben jij niet meer gelukkig ervaar jij geen vrede en zie jij geen uitweg meer? Haat jij jouw leven en wil jij niet meer verder leven? Dan mag jij best jouw eigen leven beëindigen hoor. Het is zeker niet Gods wil dat jij zo lijdt op deze aarde. Neem jouw leven maar, dan zul jij eindelijk verlost worden van al jouw ellende en pijn en jij zult een beter leven krijgen bij God”

God zegt: “Gij zult niet echtbreken (huwelijksverbond verbreken door vrouw weg te zenden of overspel te plegen)” (Exodus 20:15, Mattheüs 5:31-32; 19:18)
De duivel zegt: “Pleeg overspel, het maakt toch niets uit. Is het niet spannend om een keer met iemand anders intiem te zijn. In het Oude Testament hadden ze ook meerdere vrouwen, dus….  En wie zal erachter komen? Jij doet gewoon heel voorzichtig. En mocht jij overspel hebben gepleegd en mensen komen erachter, nou dan vraag je toch gewoon vergeving aan Jezus. Hij zal jou toch meteen vergeven. No problem! Trouwens David was ook intiem met Bathseba terwijl zij een andere man toebehoorde en David was een man naar Gods hart” 

God zegt: Gij zult niet stelen” (Exodus 20:15, Mattheüs 19:18)
De duivel zegt:Wil je het hebben, dan steel je toch? Steel maar (inclusief frauderen, belasting ontduiken, zwart werken etc). Zij hebben toch genoeg geld en jij hebt het nodig”

“Ik haat de echtscheiding”

God zegt: “Gij zult niet begeren uw naaste huis, (bij)vrouw; kortom het bezit van uw naaste” (Exodus 20:17)
De duivel zegt: “Kijk eens naar die persoon. Zou jij dat ook niet willen hebben? Het is wel mooi hè? Jij mag best jaloers zijn en de dingen van jouw naasten begeren, want God wil dat jij hetzelfde hebt en een voorspoedig en rijk leven op aarde hebt”

Mag een christen scheiden, wat zegt de Bijbel over echtscheiding

God zegt: “Ik haat de echtscheiding. Wat Ik heb samengevoegd, scheide de mens niet” (Maleachi 2:16, Mattheüs 5:31-32; 19:4-6, 7-9, Marcus 10:9)

De duivel zegt: “Ben jij ongelukkig in het huwelijk of ben je verliefd geworden op iemand anders, dan ga je toch gewoon scheiden? Het is helemaal niet erg als jij wilt scheiden. Er scheiden zoveel mensen en jij moet doen wat jij zelf wilt. Volg jouw gevoel! Het is niet Gods wil en Zijn bedoeling dat jij zo ongelukkig bent en zo lijdt in jouw huwelijk. God wil dat jij gelukkig bent en dat jij volop van het leven geniet”

God zegt: “Gij zult niet in uw hoofd andermans vrouw begeren. Want een ieder, die een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart reeds echtbreuk met haar gepleegd” (Mattheüs 5:28)
De duivel zegt: “Ach, fantaseren maakt niet uit. Niemand weet waar jij aan denkt en jij hebt toch niets verkeerds gedaan? Jij bent toch niet in werkelijkheid vreemd gegaan, alleen maar in jouw hoofd. Dus wat is het probleem?”

Gij zult geen gemeenschap hebben met iemand van hetzelfde geslacht”

God zegt:Gij zult geen gemeenschap hebben met iemand van hetzelfde geslacht” (Leviticus 18:22, 20:13, Deuteronomium 23:17, Romeinen 1:21-28, 1 Korintiërs 6:9-11)”
De duivel zegt: “Jij mag best gemeenschap hebben met iemand van hetzelfde geslacht, jij kunt er toch niets aan doen dat jij zulke gevoelens hebt? Jij hebt er niet voor gekozen. Jij bent nou eenmaal zo geboren. En aangezien God jou zo heeft gemaakt is het Zijn wil dat jij zo bent. God houdt van jou en accepteert jou zoals jij bent. Daarom mag jij er best aan toegeven en jij mag zelfs met iemand van hetzelfde geslacht trouwen, zodat jij ook gelukkig kan worden. Trouwens David had ook een liefdesrelatie met Jonathan. Want Davids liefde voor hem was wonderlijker dan zijn liefde van vrouwen en David was een man naar Gods hart” (Lees ook: Wat zegt de Bijbel over homofilie?)

God zegt: “Gij zult geen tekens in uw huid laten prikken (tatoeëren)” (Leviticus 19:28)
De duivel zegt: “Ach wat is dit nou weer voor ouderwetse flauwekul! Een tatoeage is mooi en stoer en iedereen doet het. Neem een mooie bijbeltekst of laat een mooie foto van Jezus tatoeëren op jouw lichaam, zodat jij een getuige zal zijn voor de mensen om jouw heen. Neem er niet één, maar neem er meerdere en trek je niets aan van die wettische mensen” (Lees ook: Wat zegt de Bijbel over tatoeages?)

God zegt: “Onder u zal er niemand worden aangetroffen, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet gaan, die waarzeggerij pleegt, geen wichelaar, uitlegger van voortekenen, of tovenaar, geen bezweerder, niemand, die de geest van een dode of een waarzeggende geest ondervraagt of die de doden raadpleegt. Want ieder die deze dingen doet, is de Heere een gruwel, en ter wille van deze gruwelen drijft de Heere, uw God, hen voor u weg” (Deuteronomium 18:10-12)
De duivel zegt: “Ben jij niet nieuwsgierig naar de toekomst? Zou jij niet willen weten hoe de toekomst eruit ziet en hoe jouw leven zal verlopen? Dan zou jij precies weten welke beslissingen en keuzes jij moet maken. Is het niet spannend om geesten op te roepen? Zou jij ook niet willen weten hoe het met jouw overleden … is? En hoe hij/zij het nu maakt? Jij hoeft alleen maar naar een waarzegger te gaan en jij zult alle antwoorden krijgen, waar jij naar verlangt. Het is helemaal niet erg om dat te doen. Saul riep ook de geest van Samuel op”

“Ik ben de Heere uw Heelmeester”

God zegt: “Ik ben de Heere uw Heelmeester” (Exodus 15:26, Jesaja 53:5, 1 Petrus 2:24)
De duivel zegt: “Voel jij je niet zo lekker en heb je pijn? Ga maar naar een dokter, ga maar naar een fysiotherapeut, ga maar naar mensendieck, ga maar naar een reiki therapeut, ga maar naar een acupuncturist, alleen zij kunnen jouw helpen. Het is goed hoor om te gaan, omdat God dokters gebruikt om mensen te genezen. God heeft hen tenslotte wijsheid en kennis gegeven om hun beroep als arts uit te oefenen, zodat zij jou kunnen genezen. Trouwens Lucas was ook dokter. Neem maar medicijnen, want alleen door medicijnen zul jij genezen worden. Als jij de medicijnen zegent, dan zal God Zijn zegen hieraan verlenen” (Lees ook: Wat zegt de Bijbel over dokters?)

God zegt: “Gij zult uw eed niet breken, doch aan de Heere uw eden gestand doen” (Mattheüs 5:33)
De duivel zegt: “Ach ja, je hebt dat wel beloofd, maar dingen veranderen nu eenmaal. Jij kon ook niet weten dat het allemaal zo zou lopen. Het is helemaal niet erg als jij jouw belofte of verbond verbreekt. Zij hebben er heus wel begrip voor. En God heeft er ook begrip voor, want Hij houdt van jou”

Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf betekenis

God zegt: “Gij zult uw naaste liefhebben als jezelf” (Mattheüs 22:39)
De duivel zegt: “Waarom moet jij altijd rekening met de ander houden? Jij moet aan jezelf denken. Het is belangrijk om van jezelf te houden en goed voor jezelf te zorgen. De ander houdt ook geen rekening met jou. Jij moet aan jouw welzijn denken. Jij moet doen wat jij zelf wilt, in plaats van steeds aan een ander te denken en rekening houden met anderen. Als anderen een probleem hebben met de wijze waarop jij hen behandelt, dan is dat hun probleem en niet jouw probleem”

God zegt: “Wees vergevingsgezind en vergeef anderen” (Mattheüs 6:14, Marcus 11:25)
De duivel zegt: “Hoe kun jij die persoon vergeven, na alles wat die persoon jou heeft aangedaan? Laat staan vergeten hoe jij bent behandeld. Het is een schande! Je moet die persoon niet vergeven. En als die persoon om vergeving vraagt, dan zeg jij maar dat jij de persoon zal vergeven, maar dat je het nooit zal vergeten”

God zegt: “Wanneer gij vast……” (Mattheüs 6:16)
De duivel zegt: Vasten hoeft niet meer. Jezus zei dat Zijn discipelen alleen maar hoefden te vasten vanaf het moment dat Jezus van de aarde weggenomen zou worden (Hemelvaart) tot het moment van de komst van de Heilige Geest (Pinksteren). Want door de uitstorting van de Heilige Geest, leeft Hij in jou en is Hij altijd bij jou. En als jij zo graag wilt vasten om iets te krijgen van God, dan hoef jij niet de hele dag of dagen niet te eten, maar jij kunt ook een dag zonder mobiele telefoon vasten of een dag geen televisie kijken, dat zijn ook vormen van vasten” (Lees ook: Wat betekent vasten?)

“Verzamel geen schatten op aarde, maar in de hemel”

God zegt: “Verzamel geen schatten op aarde, maar verzamel schatten in de hemel” (Mattheüs 6:19-20)
De duivel zegt: “Verzamel zo veel mogelijk schatten op aarde, want het is Gods wil dat jij het goed hebt en veel rijkdom bezit. Kijk maar naar Abraham en Salomo en hoe God hen zegende met rijkdom en voorspoed”

God zegt: “Ziet toe, dat gij u wacht voor alle hebzucht, want ook als iemand overvloed heeft, behoort zijn leven niet tot zijn bezit” (Lucas 12:15)
De duivel zegt: “Wat is er mis met het te streven naar meer rijkdom en voorspoedig te zijn? Dat is niet hebzucht, maar streven en streven is helemaal niet slecht, maar goed. Hoe meer jij krijgt, des te comfortabeler jouw leven zal worden en dat is Gods wil, dat jij een voorspoedig overvloeiend leven met alle rijkdom van de wereld hebt. Want al het geld van de wereld behoort God toe, dus het behoort jou ook toe”

“Niemand kan twee heren dienen”

God zegt: “Niemand kan twee heren dienen, want hij zal òf de ene haten en de andere liefhebben, òf zich aan de ene hechten en de andere minachten; gij kunt niet God dienen èn Mammon” (Mattheüs 6:24)
De duivel zegt: “Waarom mag jij niet zo leven als de wereld? Wie heeft dat gezegd? Het is helemaal geen probleem om als Christen net als de wereld te leven en dezelfde dingen te doen. Jij kunt best twee heren dienen”

God zegt: “Wees niet bezorgd. Maak je geen zorgen voor de dag van morgen” (Mattheüs 6:25, 34)
De duivel zegt: “Kijk naar de toekomst en wat er allemaal wel niet kan gebeuren. Heb jij er weleens aan gedacht dat … kan gebeuren? Wat als jou dat zou overkomen? Oh nee als jij maar niet …  Wat als jouw kinderen …  Wat als …   Bezorgdheid is helemaal niet erg. Elk mens is weleens bezorgd”

Het volgen van Jezus kost je alles

God zegt: “Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochenen zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij. Want wie zijn leven will behouden zal het verliezen en wie zijn leven zal verliezen om Mijns wil, die zal het vinden” (Mattheüs 16:24-25)
De duivel zegt: “Jij hoeft helemaal jouw eigen leven niet op te geven. Dat is helemaal niet wat God van jou vraagt. Jij mag leven zoals jij zelf wilt. Jij gelooft toch in Jezus? Dat is voldoende om behouden te zijn en het eeuwige leven te beërven. Het maakt helemaal niet uit hoe jij leeft. Jij mag gewoon leven zoals de wereld ook leeft. Paulus werd ook een Griek tot de Griek en een Jood tot de Jood”

God zegt: “Laat de kinderen tot Mij komen en verhindert ze niet” (Mattheüs 19:14)
De duivel zegt: “Ach, kinderen zijn nog maar kinderen en kunnen de Bijbel nog niet begrijpen. Zij kunnen nog niet begrijpen wie God, Jezus en de Heilige Geest zijn. Kinderen kunnen nog niet de dingen van het Koninkrijk van God begrijpen, het is veel te ingewikkeld voor hen. Wij hebben er al moeite mee, laat staan kinderen. En trouwens, jij moet jouw kinderen niet dwingen, maat jij moet ze vrij laten en zelf keuzes laten maken. Laat ze maar lekker spelen, kinderboeken lezen, gamen en televisie kijken en doen wat zij zelf willen. Dat is juist goed voor de ontwikkeling van het kind” (Lees ook: Wat is het gevaar van gamen?)

“Indien uw broeder zondigt, gaat heen, bestraf hem onder vier ogen”

God zegt:“Indien uw broeder zondigt, gaat heen, bestraf hem onder vier ogen. Indien hij naar u luistert, hebt gij uw broeder gewonnen” (Mattheüs 18:15)
De duivel zegt: “Jij hoeft niet naar jouw broeder, die zondigt, toe te gaan en hem te bestraffen. Jij hoeft hem niet op zijn zonde aan te spreken. Wie denk jij wel wie jij bent. Jij bent immers geen haar beter en zondigt ook. Wees niet zo vroom! Haal eerst maar de balk uit jouw eigen ogen, voordat jij de splinter uit jouw broeder’s oog haalt. Als jij jouw broeder aanspreekt op zijn zonde, dan wandel jij niet in de liefde. En God zegt dat jij jouw broeder moet liefhebben als jezelf. Dus dat houdt in, dat je hem moet accepteren, inclusief zijn zonde. Wij zijn nou eenmaal niet perfect!”

God zegt:”Vormt geen ongelijk span met ongelovigen, want wat heeft gerechtigheid gemeen met wetteloosheid, of welke gemeenschap heeft het licht met de duisternis? Welke overeenstemming is er tussen Christus en Belial, of welk deel heeft een gelovige samen met een ongelovige?” (2 Korintiërs 6:14-15)
De duivel zegt: ”Jij mag heus wel omgaan met ongelovigen. Want hoe moeten zij anders tot geloof komen? En Jezus at ook met tollenaars, prostituees en zondaren. Aangezien jij Jezus moet volgen, mag jij dus gewoon om blijven gaan met ongelovigen. Christenen moeten zich niet afzonderen maar omgaan met de wereld. Daarom kun jij gewoon vriendschappen met ongelovigen onderhouden en jij kunt zelfs met hen uitgaan naar bars, discotheken etc. Daar is helemaal niets mis mee. Jij moet juist liefde betonen aan hen en respect hebben voor hun standpunt” (Lees ook: Was Jezus een vriend van tollenaars?)

“Wat noemt gij Mij Heere, Heere, en doet niet wat Ik zeg”

God zegt: “Ik zeg u, een ieder die de zonde doet, is een slaaf der zonde” (Johannes 8:34)
De duivel zegt: “Ach, jij zult altijd blijven zondigen, omdat jij nou eenmaal een zondaar bent en blijft. Jezus is juist voor de zondaren gekomen en gestorven voor hen. Als jij zondigt is het helemaal niet erg, want jij bent niet door jouw werken behouden. Alleen door Jezus ben jij behouden en daarom maakt het niet uit hoe jij leeft. Als jij een fout maakt, dan vraag jij gewoon vergeving aan Jezus en Hij zal jou vergeven. Jij zult nou eenmaal altijd mens blijven en nooit van de zonde afkomen”

God zegt: “Wat noemt gij Mij Heere, Heere, en doet niet wat Ik zeg” (Lucas 6:46)
De duivel zegt: “De Bijbel is niet meer van deze tijd. De tijden veranderen nou eenmaal en God heeft het vast niet zo bedoeld. Wat Hij toen zei gold voor die tijd en niet meer voor onze tijd. En trouwens wij leven in het Nieuwe Verbond in Jezus Christus, daarom maakt het niet uit hoe jij leeft. Jij bent niet door jouw werken behouden, maar door de genade van God”

twee grote geboden, Wanneer gij mij liefhebt zult gij mijn geboden bewaren

God zegt: “Wanneer gij Mij liefhebt, onderhoudt gij Mijn geboden” (Johaannes 14:15)
De duivel zegt: “Je hoeft geen geboden te onderhouden, je bent toch niet religious maar geestelijk. Daarom hoef jij je niet meer aan al die regeltjes in de Bijbel te houden, wat toch al achterhaald is en niet meer van toepassing is in deze tijd. Het is genade dat jij bent behouden. In Jezus Christus mag jij nu leven in vrijheid en doen wat jij zelf wilt. Het maakt daarom niet uit hoe jij leeft”

God zegt: “Ga niet terug naar het verleden. Niemand die de hand aan de ploeg slaat en ziet naar hetgeen achter hem ligt, is geschikt voor het Koninkrijk Gods” (Lucas 9:62)
De duivel zegt: “Het is juist goed om terug te gaan naar het verleden, want alleen zo kun jij jouw huidige problemen oplossen en verlost worden van al de pijn, die jou is aangedaan”

God zegt: “Daarom zal een man zal zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en zij zullen tot één vlees zijn. Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld” (Genesis 2:24 en Hebreeën 13:4, lees ook Exodus 21:10, Psalm 78:63, Mattheüs 22:2, 22:30, 24:38, Marcus 12:25, Lucas 17:27, 20:34, Johannes 2:1, 1 Korintiërs 7:38)
De duivel zegt: “Waar staat dat geschreven, dat jij moet trouwen? Er staat nergens in de Bijbel specifiek aangegeven dat jij voor een gemeente of kerk moet trouwen. Het is beter om eerst samen te wonen, want dan kun je elkaar pas echt leren kennen zonder verplichtingen. En als het niet werkt, dan ga jij gewoon weer uit elkaar” (Lees ook: Wat zegt de Bijbel over samenwonen?)

God zegt: “Dit wil Ik; uw heiliging” (1 Thessalonicenzen 4:3)
De duivel zegt: “Je bent in Jezus Christus behouden, door Zijn werk en niet jouw werk. Je bent in Hem vrijgemaakt. Jij hoeft niet te veranderen en je hoeft niets op te geven. Je kunt gewoon blijven leven, zoals je zelf wilt leven. Niets regeltjes, dat hoort bij het oude verbond en geldt niet meer in het nieuwe verbond.  God heeft jou zo gewild en zo geschapen”

God zegt: “Zoals een lichaam zonder geest dood is zo is het geloof zonder werken ook dood” (Jakobus 2:26)
De duivel zegt: “Het is allemaal genade, je hoeft geen werken te doen. Het maakt niet uit hoe je leeft. Je kunt gewoon jouw eigen leven leiden en jouw eigen dingen blijven doen, het gaat tenslotte om jou. Jij bent belangrijk en jij moet een fijn voorspoedig leven hebben”

“Zondig niet”

God zegt: “Want, gelijk door de ongehoorzaamheid van één mens zeer velen zondaren geworden zijn, zo zullen ook door de gehoorzaamheid van één zeer velen rechtvaardigen worden” (Romeinen 5:19)
De duivel zegt: “Jij zult altijd een zondaar blijven” (Lees ook: Zul je altijd een zondaar blijven?)

God zegt: Zondig niet” (Exodus 20:20, Psalm 4:4, Ezechiël 3:21, 1 Korintiërs 15:34)
De duivel zegt: “In Jezus Christus ben je vrijgemaakt van de zonde en is er geen zonde meer”

bijbeltekst romeinen 6-1 mogen wij bij zonde blijven genade toenemen

God zegt: “Mogen wij bij de zonde blijven, opdat de genade toenemen? Volstrekt niet! Immers, hoe zullen wij, die der zonde gestorven zijn, daarin nog leven?” (Romeinen 6:1-2) De duivel zegt: “Er is geen zonde meer en wat er in de Bijbel geschreven staat over de zonde geldt niet meer, want wij leven in het nieuwe verbond. Jezus heeft alle zonden weggedaan. Jezus is juist daarvoor gestorven, omdat jij zelf niet kan leven zonder te zondigen. Jij blijft nou eenmaal mens, met al jouw zwakheden en daarom zul jij ook fouten maken en zondigen. Jij hoeft helemaal niet te veranderen. Jezus accepteert jou zoals jij bent, want Hij is liefde”

God zegt: “Een ieder, die niet in het boek des levens staat geschreven word geworpen in de poel des vuurs (Openbaring 20:15)
De duivel zegt: “Is er wel een hel? Er is helemaal geen hel! Zij proberen jou alleen maar bang te maken, zodat jij doet wat zij willen. De hel bestaat niet, het is alleen maar bangmakerij”

De wil van de duivel staat lijnrecht tegenover de wil van God

En zo zijn er nog veel meer leugens, die de duivel gebruikt om mensen te verleiden en zijn koninkrijk te bouwen op deze aarde. Zoals je ziet is de wil van God het tegenovergestelde van de wil van de duivel. 

De duivel verdraait altijd de woorden van God tot leugens. Hij probeert mensen te verleiden door hen te laten twijfelen aan Gods Woord. En dat lukt hem nog steeds aardig.

De duivel verdraait de woorden van God en gebruikt de woorden in de Bijbel voor zijn koninkrijk

De duivel gebruikt en verandert de woorden van God in leugens. Dit doet hij, om op deze manier de mensen gevangen te houden in zijn koninkrijk. Zolang Christenen naar zijn stem luisteren en in zijn leugens blijven geloven en deze opvolgen en de wil van de duivel doen, geven zij de duivel macht en bouwen zij mee aan zijn koninkrijk. (Lees ook: De macht van de duivel wordt gevoed door de zonde).

Ja, de duivel verleidt vele Christenen met … het Woord.

bijbeltekst 1 Petrus 5-8 wordt nuchter waakzaam tegenpartij duivel

Net zoals de duivel Jezus probeerde te verleiden en te laten zondigen, door de woorden van God te misbruiken.

De duivel verdraaide de woorden van God om de lusten en begeerten van het vlees te bevredigen.

Maar Jezus wandelde niet naar het vlees, maar naar de Geest. Hierdoor regeerde Jezus over Zijn vlees.

Al leken de woorden van de duivel zo vroom en veelbelovend, Jezus kende de wil van Zijn Vader. Daarom trapte Jezus niet in de leugens van de duivel en deed Hij niet de wil van de duivel.

Jezus gebruikte de woorden van Zijn Vader niet om de lusten en begeerten van Zijn vlees te bevredigen. Maar Jezus versloeg de duivel door het Woord in de juiste context te gebruiken tot eer en glorie van God en Zijn Koninkrijk.

Jezus vertegenwoordigde het Koninkrijk van Zijn Vader. Hij bleef trouw aan dat Koninkrijk en aan de wet van de Geest, die bij het Koninkrijk van God hoort (Lees ook: Ik zal je de rijkdommen van de wereld geven!).

Het Woord van God is bedoeld voor Zijn Koninkrijk

Het Woord is afkomstig van God en vertegenwoordigt Zijn Koninkrijk. Daarom is het Woord ook bedoeld voor God en Zijn Koninkrijk en niet voor de mens en hun koninkrijkjes. De mens behoort zich aan te passen aan het Woord, in plaats dat het Woord aangepast wordt aan de mens.

Wij leven in een tijd, waarin de bekering haast niet meer zichtbaar wordt in de levens van mensen, die zeggen Christen te zijn. Vele mensen blijven naar het vlees wandelen en volharden in zonde.

Helaas zijn veel kerkleiders niet meer betrouwbaar. Zij spreken niet meer de waarheid van het Woord. In plaats van Gods waarheid, verkondigen zij leugens en leringen van de duivel, die tegen het Woord van God ingaan.

Bijbel 1 Johannes 3:6 in Hem is geen zonde

Zij passen het Woord aan en gebruiken het aangepaste Woord voor het bevredigen van de lusten en begeerten van de mens. En zo preken zij naar het vlees in plaats van naar de Geest.

Zij denken dat zij het Koninkrijk van God en de wil van God vertegenwoordigen, maar in werkelijkheid vertegenwoordigen zij de wereld (de duisternis) en de wil van de duivel.

Dit komt omdat zij nog steeds de wereld liefhebben en alles wat de wereld te bieden heeft.

Zij willen niet afsterven aan zichzelf en zich onthouden van het genot van de wereld. Maar zij zijn wereldgelijkvormig en willen meedoen en leven als de wereld.

Hierdoor zijn veel predikers en voorgangers vertegenwoordigers van de wereld; de duisternis geworden en verleiden en misleiden zij velen Christenen, door hun motiverende misleidende preken.

Ja, zij leiden vele Christenen, die misschien goed op weg waren, regelrecht naar de hel. En de Christenen laten zich blindelings door hen leiden. Want zij vinden het prima, dat zij gewoon kunnen blijven leven zoals zij zelf willen en niets hoeven af te leggen (Lees ook: Worden zielen gered, geweid, en gehoed in de kerk?).

Relatie met Jezus; het Woord

Maar het is belangrijk om als Christen zelf een relatie met Jezus te hebben en de werkelijk Jezus Christus te leren kennen. Dit kan alléén door het Woord van God te lezen en te bestuderen, door de Geest. Zodat je in staat bent om echt van onecht, goed en kwaad oftewel de waarheid van God en de leugens van de duivel, te onderscheiden.

Door het Woord zul je in staat zijn om elke aanval van de duivel te herkennen en te weerstaan. Je zult in staat zijn om elke leugen van de duivel en elk bolwerk van hem, in jouw denken, neer te halen met de waarheid.

Alléén met het Zwaard van de Geest; het Woord van God, ben je in staat om te strijden en te overwinnen.

Neem daarom de woorden van God. Vernieuw jouw denken met het Woord en pas het Woord toe in jouw leven. Blijf trouw aan Hem en wijk niet van Zijn woorden af. Zodat je tot het einde aan toe een overwinnaar zal zijn.

‘Wees het zout der aarde’

You Might Also Like

    error: Content is protected !!