Wat is het gevaar van Reiki?

Veel mensen zijn op zoek naar lichamelijke en/of geestelijke genezing, maar zoeken het vaak op de verkeerde plaatsen. Één van die plaatsen is een Reiki praktijk. Reiki lijkt onschuldig, maar is het ook onschuldig of is Reiki gevaarlijk? Wat is Reiki en waar komt Reiki vandaan? Wat gebeurt er tijdens een Reiki behandeling in de geestelijke wereld? En hoe zit het met Christenen, mag een Christen aan Reiki doen of een Reiki therapeut bezoeken? Bestaan er christelijke Reiki therapeuten? Wat zeg de Bijbel over Reiki? Wat is het geestelijke gevaar van Reiki, waar veel mensen zich niet van bewust zijn?

Wat betekent Reiki?

Reiki bestaat uit twee Japanse woorden, namelijk ‘Rei’, wat betekent ‘geest’ of ‘ziel’ en ‘Ki’, wat levensenergie, of kracht betekent. De westerse vertaling van Reiki is ‘universele levensenergie’, ook wel ‘het leven’ genoemd.

Wat is Reiki?

Reiki is een alternatieve geneeswijze, waarbij door middel van handoplegging een energie overdracht plaatsvindt. De Reiki therapeut handelt als intermediaire oftewel als middelaar. De Reiki therapeut geeft de universele levensenergie (kosmische energie) door middel van overdracht door aan de patient. Deze levensenergie zou de harmonie in het lichaam moeten herstellen en de natuurlijke genezingsprocessen (zowel mentaal als lichamelijk) versnellen.

Opgebouwde blokkades in de energiebanen van het lichaam (blokkades die zijn ontstaan door onverwerkte trauma’s (negatieve ervaringen) uit het verleden), zouden door middel van handoplegging opgeheven worden.

Doordat de energie zelf haar weg vindt door het lichaam en de geest van de patient, hoeft er niet eerst een diagnose te worden gesteld.

En omdat er niet met eigen energie gewerkt wordt, maar met energie, die afkomstig is uit het universum, worden er ook geen mentale of lichamelijke ziekten of spanningen doorgegeven aan de patient.

De levensenergie kan zowel door directe handoplegging als door afstand doorgegeven worden. Want de energie, waarmee wordt gewerkt, is overal aanwezig. Deze energie is volgens Reiki therapeuten het fundament van de wereld.

Wat is de geschiedenis van Reiki?

Reiki is ontwikkeld door de Japanse Boeddhist: Mikao Usui, die leefde van 1865-1926. Mikao Usui heeft Reiki ontwikkelt als een weg naar geluk, harmonie en spirituele ontwikkeling.

Door middel van vasten en meditatie heeft Reiki een meer concrete vorm aangenomen. Door middel van onderwijs heeft Mikao Usui Reiki doorgegeven aan anderen (Lees ook: Wat is het gevaar van meditatie?).

Na de tweede wereldoorlog is Reiki naar het westen gekomen.

Wat zijn de drie graden van Reiki?

Er zijn 3 graden van Reiki. Bij iedere graad wordt de leerling nieuwe technieken aangeleerd, zodat de energie krachtiger en intenser wordt:

  • In de eerste graad van Reiki ontvangt de leerling een viertal afstemmingen, waarmee de leerling de universele levensenergie kan overdragen en waarmee het kanaal voor de doorgifte geactiveerd wordt. Verschillende vormen van handposities worden tijdens deze eerste graad aangeleerd.
  • In de tweede graad van Reiki wordt een drietal symbolen geactiveerd. Deze zorgen ervoor dat het doorgiftekanaal en de reikwijdte van Reiki wordt vergroot. Ook wordt er geleerd om op afstand Reiki toe te passen.
  • In de derde graad van Reiki (opgedeeld in deel A en B), worden de leerlingen verdere symbolen met de bijbehorende mantra’s geleerd. Met deel A is men aspirant-master (die de masterenergie krijgt, zonder symbolen en ook niet anderen mogen inwijden in reiki). En bij deel B is men master (men heeft symbolen ontvangen en mag daarnaast ook anderen inwijden).

Het gebruik van Reiki symbolen

Reiki maakt gebruikt van symbolen, die uit het tantrisme, boeddhisme en Gi-Gong komen. Door het gebruik van Reiki symbolen is het mogelijk om energie te sturen en processen op gang te brengen. Door middel van Reiki symbolen wordt energie opgeroepen.

De Reiki therapeut maakt verbinding door het gebruik van Reiki symbolen. De Reiki therapeut gebruikt bijvoorbeeld de mantra ‘hon-sha-ze-sho-nen’, dat het volgende betekent:

Geen verleden, heden, of toekomst
De boeddha in mij reikt de boeddha in jou om verlichting en vrede te bevorderen
Je bent onbeperkt en onbegrensd, Je bent

Door middel van Reiki bruggen slaan

Je kunt door middel van Reiki bruggen slaan naar het verleden, over afstand naar andere personen en naar de toekomst.

  • Reiki slaat bruggen naar het verleden 
    Wanneer de patient een jeugdtrauma heeft opgelopen, kan er door middel van Reiki verbinding gelegd worden in een ander tijdsvak. Je gaat dan terug naar dat specifieke moment om het opnieuw te beleven. Alleen neem je nu een andere beslissing en zal de uitkomst ook anders worden.
  • Reiki slaat bruggen naar andere personen 
    Hoe maak je een brug naar andere personen? Door 3x de naam van de persoon en waarom je de verbinding wil maken uit te spreken. Vervolgens noem je de symbolen op en denk je ongeveer 20/30 minuten aan die persoon.
  • Reiki slaat bruggen naar de toekomst 
    Je kunt door een brug te slaan naar de toekomst, de manier waarop jij de toekomst ingaat naar je hand zetten. Je kunt dan als het ware de toekomst zuiveren.

Wat is Reiki massage?

Wanneer een patient lichamelijke klachten heeft, kan de Reiki therapeut naast handoplegging ook massage technieken toepassen. Door middel van massages wordt de opgehoopte energie op een bepaald punt verspreid, waardoor blokkades worden opgelost.

Wat zijn de verschillende vormen van Reiki?

Er zijn verschillende vormen van Reiki, namelijk: Usui Reiki, Usui Reiki Ryoho, Usui Teate, Essential Reiki, Angel reiki, Lightarian Reiki, Seichem, Tera-mai, Keltische Reiki, Tummo Reiki, Jikiden Reiki, Shambhala Reiki en engelen energie.

Reiki en chakra’s

De handposities van Reiki op het lichaam beslaan en behandelen de grote chakra’s in het menselijk lichaam.

Er zijn 7 chakra’s in het lichaam, die in verbinding staan met de organen en de verschillende lagen in de aura. Deze chakra’s nemen energie op en geven energie af, via de energiebanen die door het lichaam stromen. De chakra’s zijn verantwoordelijk voor het activeren van lichamelijke functies, zoals ademen, spreken, lopen, uitscheiden, etc.

Door middel van meditatie worden de chakra’s in het lichaam geopend. Hier schuilt een groot gevaar achter. Wat het gevaar van het openen van chakra’s, door middel van yoga is, kun je lezen in het artikel Het gevaar van yoga.

 Wat zegt Reiki over ontstaan van het heelal en al wat daarin is?

Reiki is ontstaan vanuit het boeddhisme en gelooft niet in God, nog een god/goden, maar gelooft in een universele energie, waardoor het heelal en al wat daarin is, is ontstaan.

Wat zegt de Bijbel over het ontstaan van het heelal?

Wat zegt de Bijbel over het ontstaan van het heelal? God is de Schepper van de hemelen en de aarde. Alles is door het Woord (Jezus) geschapen door de kracht van de Heilige Geest. God sprak het Woord en door Zijn kracht was het er (Lees ook: Heeft God de hemel en de aarde geschapen in zes dagen of …).

In den beginne schiep El-Elohim (Meervoudig God; God, Jezus, Heilige Geest) de hemel en de aarde (Genesis 1:1)

Jesaja 45:12 Ik ben het die de aarde gemaakt en de mens daarop geschapen hebt

Dat zij de Naam des Heeren loven, want Hij gebood en zij waren geschapen (Psalm 148:5)

Met wie dan, wilt gij Mij vergelijken, dat Ik hem zou gelijk zijn? zegt de Heilige. Heft uw ogen naar omhoog en ziet: wie heeft dit alles geschapen? Hij, die het heer daarvan bij name roept door de grootheid zijner sterkte en omdat Hij geweldig van kracht is; er blijft niet één achter (Jesaja 40:25-26)

Zo zegt God, de Heere, die de hemel schiep en uitspande; die de aarde uitbreidde met alles wat daaruit ontsproot, die aan de mensen die daarop wonen, de adem gaf en de geest aan hen die daarop wandelen (Jesaja 42:5)

Ik ben het, die de aarde gemaakt en de mens daarop geschapen heb; mijn handen hebben de hemelen uitgespannen en aan al hun heer heb Ik Mijn bevelen gegeven (Jesaja 45:12)

Want zo zegt de Heere, Die de hemelen geschapen heeft, Hij is God, Die de aarde geformeerd, en haar gemaakt heeft. Hij heeft haar gegrondvest, Hij heeft ze niet geschapen, dat zij ledig zijn zou, [maar] heeft ze geformeerd, opdat men daarin wonen zou: Ik ben de Heere, en niemand meer (Jesaja 45:18)

God, de Schepper van alle dingen (Efeziërs 3:9)

Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene der ganse schepping, want in Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, de zichtbare en de onzichtbare tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen; en Hij is vóór alles en alle dingen hebben hun bestaan in Hem (Kolossenzen 1:15-17)

De twee geestelijke koninkrijken in het universum

In het universum zijn er twee geestelijke koninkrijk actief, namelijk:

  • Het Koninkrijk van God
  • Het Koninkrijk van de duivel (de duisternis)

Elk mens, dat wordt geboren op aarde behoort tot één van deze koninkrijken. Meer keus is er niet en zal er ook nooit komen. Ook kun je niet beide koninkrijken toebehoren. Het is het één of het ander (Lees ook:.Kies heden wie je dienen zult).

Reiki is niet gebaseerd op de Bijbel; het Woord van God

Wanneer wij de Bijbel lezen, lezen wij dat de hemel en de aarde en al wat daarin is, is geschapen door God en uit Hem komt. Niets is geschapen buiten het Woord om.

De wijsheid van de wereld is dwaasheid bij God

Reiki is niet ontstaan vanuit het Woord (Jezus). Maar Reiki is ontstaan vanuit het boeddhisme, de leer van boeddha (een mens).

Reiki is een leer van mensen en behoort dus tot het koninkrijk van de duivel (de duisternis) en niet tot het Koninkrijk van God.

Heeft God niet de wijsheid van de wereld tot dwaasheid gemaakt? Want daar de wereld in de wijsheid Gods door haar wijsheid God niet gekend heeft, heeft het Gode behaagd door de dwaasheid der prediking te redden hen, die geloven (1 Korintiërs 1:20-21)

Want de wijsheid van deze wereld is dwaasheid voor God (1 Korintiërs 3:19)

Reiki haalt zijn energie en kracht
uit het koninkrijk van de duisternis

Beide koninkrijken hebben kracht en macht. Wanneer je jouw kracht niet uit het ene koninkrijk haalt, haal je automatisch jouw kracht uit het andere koninkrijk.

Reiki handelt niet in de Naam van Jezus. Maar Reiki handelt vanuit het ‘zelf’, door je open te stellen voor de levensenergie (kracht) en door middel van het toepassen van Reiki technieken. Deze energie is niet afkomstig van de Heilige Geest. Want alleen een wedergeboren Christen, die geboren is uit water en Geest, bezit de Heilige Geest en Zijn kracht (Lees ook: De Heilige Geest vs de new age geest. Welke geest bezit jij?)

De mens, die niet wedergeboren is, handelt vanuit zijn zielekracht en begeeft zich in eigen kracht in de geestelijke wereld, in het occulte. Dit kan erg gevaarlijk zijn, want op deze manier open jij jezelf voor demonische machten en zullen demonische machten jouw leven gaan beheersen.

De energie moet ergens vandaan komen. De energie komt of uit het Koninkrijk van God en de kracht is afkomstig van de Heilige Geest of de energie komt uit het Koninkrijk van de duivel en de kracht is afkomstig van demonen (Lees ook: Op welke twee manieren kun je de geestelijke wereld betreden?)

Waarom is Reiki gevaarlijk voor therapeuten?

Reiki therapeuten ontledigen zichzelf en openen hun energiekanalen voor demonische machten om binnen te komen in hun leven. Zij ontvangen kracht en energie afkomstig uit de duisternis. Deze kracht en energie brengt geen (blijvende) genezing of leven voort, maar brengt ongeluk, (geestelijke en lichamelijke) ziekten en de dood voort.

Reiki therapeuten denken onschuldig bezig te zijn, maar de duivel geeft hun die kracht en energie en daarvoor in de plaats eist hij een offer van de persoon.

Wat je vaak ziet, is dat wanneer een Reiki therapeut pas begint, alles voor de wind gaat in zijn/haar leven en dat er patiënten worden genezen, maar dit is slechts tijdelijk.

Na verloop van tijd zullen er dingen gaan veranderen in het leven van de Reiki therapeut. De persoon zal zich misschien moe, zwaarmoedig, ongelukkig of depressief gaan voelen en slaapproblemen krijgen. Hij of zij zal angsten ontwikkelen, ernstig ziek worden, drang krijgen tot seksuele onreinheden, vreemdgaan of zijn of haar huwelijk zal bergafwaarts gaan.

De duivel zal de Reiki therapeut steeds meer kracht geven. Maar op een gegeven moment zal de Reiki therapeut hiervoor de prijs moeten betalen. Want wanneer jij je inlaat met de kracht van de duivel, zal dit niet zonder consequenties en zonder gevaar zijn.

Wat is het gevaar van Reiki voor patiënten?

Daarentegen zijn veel patiënten onwetend omtrent het geestelijke. Zij beseffen niet dat er tijdens de handopleggingen demonische machten overgedragen worden en dat zij na een behandeling de duisternis toebehoren of zij het willen of niet.

Wanneer je een Reiki therapeut bezoekt, betreed je het grondgebied van de duivel. En dit is niet zonder gevaar.

Jouw lichaam is niet alleen door handoplegging, via rituelen toegewijd aan de duivel, maar je zult ook de duistere machten in jouw leven gaan ervaren.

Je zult bezet worden door deze demonische machten, die jouw leven zullen beheersen. Dit kan zich uiten in gedragsveranderingen, ernstige ziekten, depressiviteit, zwaarmoedigheid, angst, seksuele onreinheden etc. (het zijn dezelfde dingen waarmee de Reiki therapeut mee te maken heeft).

De duivel is een nabootser

De duivel kopieert van God. Wat God doet, dat probeert de duivel ook te doen. Jezus zegt wanneer iemand opnieuw geboren is uit water en Geest en tot het Koninkrijk van God behoort, dat de gelovige in de Naam van Jezus zieken de handen zal opleggen en zij genezen zullen worden (Marcus 16:18).

Christenen; de volgelingen van Christus, leggen in de Naam van Jezus Christus, in Zijn autoriteit, de handen op en zij zullen genezen worden. Zij kunnen niet in eigen autoriteit de handen opleggen, want dan zal het vanuit het vlees; vanuit de zielekracht gedaan worden.

De duivel kent de kracht van handoplegging en dat dit een Bijbels principe is. Alleen gebruikt hij dit Bijbelse principe voor zijn koninkrijk en verdraait de waarheid tot een leugen.

De duivel heeft door visioenen, een mens (Mikao Usui) geïnspireerd en opgedragen om door middel van technieken en gebruik van satanische symbolen, zich open te stellen voor zogenaamde levensenergie (demonische energie) en via handoplegging deze energie door te geven aan elk willekeurig persoon, die deze energie wil ontvangen en zich dus ook openstelt hiervoor. Door handoplegging worden vele mensen geestelijk gevangen gezet in de duisternis.

Bestaan er christelijke Reiki therapeuten?

Bestaan er christelijke Reiki therapeuten? Nee! Als jij zegt christen te zijn en praktiserend Reiki therapeut bent, dan mag je in naam christen zijn, maar jouw handelingen getuigen dat je geen wedergeboren Christen bent, maar nog steeds de wereld (de duisternis) toebehoort. 

Je behoort het koninkrijk van de duivel toe en werkt vanuit zijn naam en vanuit zijn kracht. Jij werkt met technieken, methoden en strategieën vanuit het boeddhisme, dat tot het koninkrijk van de duivel behoort en niets gemeen heeft met het Koninkrijk van God.

Want als jij vanuit Christus zou werken, dan zou jij deze levensenergie niet nodig hebben. Jij zou geen menselijke methoden, symbolen en strategieën nodig hebben en opvolgen om deze energie op te wekken.

Behoor je als christen een Reiki-therapeut te bezoeken?

Behoor je als Christen een Reiki-therapeut te bezoeken? Nee! Want jij behoort God toe. Jij bent gekocht en betaald met het bloed van Jezus Christus. Jij bent niet meer van jezelf, maar van Christus. Hij is jouw Jehovah-Rapha; Geneesheer. Het gaat erom, dat jij dit gelooft en vasthoudt aan Gods Woord en daar niet van afwijkt.

Reiki is occult en heeft niets, maar dan ook niets gemeen met het Woord van God.

Jij behoort als Christen niet een reiki-therapeut te bezoeken. Maar jij behoort deze duistere werken te ontmaskeren.

Gaat Gods volk te gronde door het gebrek aan kennis?

Neemt geen deel aan de onvruchtbare werken van de duisternis, maar ontmaskert ze veeleer, want het is zelfs schandelijk om te noemen, wat heimelijk door hen wordt verricht; maar als dat alles door het licht ontmaskerd wordt, komt het aan de dag; want al wat aan de dag komt is licht (Efeziërs 5:11-13)

Helaas, door een gebrek aan kennis van Gods Woord en Gods Koninkrijk, lopen veel Christenen onwetend in de val van de duisternis; van de tegenstander van God en komen uiteindelijk ten val.

Veel Christenen zijn enkel naam christenen. Zij zeggen dat zij geloven en bezoeken een kerk, maar hun daden en hun wandel zeggen iets anders. Zij zijn niet opnieuw geboren uit water en Geest en dragen niet de vrucht van de Geest. Maar zij leven als de wereld en dragen de vrucht van de wereld.

Zij vinden de geestelijke wereld maar overdreven, vooral het spreken in tongen. Terwijl zij wel in Reiki geloven en aan yoga, Reiki, Acupunctuur, Meditatie, Mindfulness, etc. doen en rare klanken uitkramen en boeddha beelden hun huis binnenhalen. En zonder dat zij het weten, stellen zij zich open voor de demonische geestelijke wereld om binnen te komen in hun leven.

Veel kerken passen Reiki technieken toe

Helaas zien wij in veel kerken, dat niet alleen de leer, technieken en methoden uit de psychologie worden toegepast in de kerk, maar ook de Reiki leer en technieken.

Een voorbeeld hiervan is het ‘bruggen slaan’. Door middel van deze bruggen gaat iemand in zijn denken terug naar het verleden en op het moment van de trauma, een negatieve ervaring, nu een andere beslissing maakt en hierdoor de negatieve ervaring of trauma een andere wending krijgt en opgelost wordt (Lees ook: Val niet in het gat van je verleden).

foto achteruitkijkspiegel met bijbeltekst niemand die hand aan ploeg slaat en ziet naar hetgeen achter hem ligt Lucas 9-62

In de kerk wordt Jezus erbij gehaald en toegevoegd aan de Reiki methode. Zij zeggen dat je terug moet gaan naar het verleden, naar het moment van de trauma. Vervolgens geef je dit aan Jezus en zo los je samen met Jezus het probleem op.

Maar dit zijn leugens van de duivel. Jezus hoeft helemaal niet met je mee naar het verleden. Want de Bijbel zegt, dat je in Christus een nieuwe schepping bent geworden. Het oude; jouw verleden, is voorbij (Lees ook: De achtste dag, de dag van de nieuwe schepping).

Jezus zegt, dat als jij het verleden niet kan loslaten, jij Hem ook niet kunt volgen.

Niemand, die de hand aan de ploeg slaat en ziet naar hetgeen achter hem ligt, is geschikt voor het Koninkrijk Gods (Lucas 9:62)

Maar het probleem van veel Christenen is, dat zij het verleden niet willen en kunnen loslaten. Zij willen en kunnen de oude mens niet afleggen. Hierdoor heulen veel Christenen met zware lasten en emotionele bagage uit het verleden rond, dat vaak met gevoelens van boosheid en soms zelfs haat gepaard gaat. Terwijl Jezus een nieuw leven wil geven. Maar de (oude) mens kan niet loslaten (Lees ook: Ben jij een slaaf van het verleden?).

Wat zegt Jezus over de levensenergie; het leven?

De universele levensenergie wordt ook wel ‘het leven’ genoemd. Maar wat zegt Jezus over het leven? Het Woord zegt:

In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God. Dit was in den beginne bij God. Alle dingen zijn door het Woord geworden en zonder dit is geen ding geworden, dat geworden is.
In het Woord was leven en het leven was het licht der mensen; en het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet gegrepen (Johannes 1:1-5)

Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe (Johannes 3:16)

bijbeltekst johannes 14-6 Ik ben de weg waarheid en leven

Wie in de Zoon (Jezus) gelooft, heeft eeuwig leven; doch wie aan de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem (Johannes 3:36)

Wie Mijn woord hoort en Hem gelooft, die Mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel, want hij is overgegaan uit de dood in het leven (Joh 5:24)

Want gelijk de Vader leven heeft in Zichzelf, heeft Hij ook de Zoon gegeven, leven te hebben in Zichzelf (Johannes 5:26)

Want dat is het brood Gods, dat uit de hemel nederdaalt en aan de wereld het leven geeft. Jezus zeide: Ik ben het brood des levens; wie tot Mij komt, zal nimmermeer hongeren en wie in Mij gelooft, zal nimmermeer dorsten (Johannes 6:33, 35)

Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie in Mij gelooft, heeft het eeuwige leven (Johannes 6:47)

Lees ook Johannes 6: 22-59 waarin Jezus meerdere malen getuigt over het leven.

Jezus zeide tot haar:Ik ben de Opstanding en het Leven; die in Mij gelooft zal leven, ook al is hij gestorven; en een ieder, die leeft, en in Mij gelooft, zal in eeuwigheid niet sterven (Johannes 11:25-26)

De Geest is het, Die levend maakt; het vlees is niet nut. De woorden, die Ik tot u spreek, zijn geest en zijn leven (Johannes 6:63)

Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven (Johannes 14:6)

Jezus is het Leven! Zonder Jezus is een mens geestelijk dood. Wanneer de mens, die geestelijk dood is,  sterft zal deze de eeuwige dood ingaan.

De Goddelijke energie

De energie (kracht) waar de Bijbel over spreekt is de kracht van de Heilige Geest. Alles is door Zijn kracht geschapen. Zonder de kracht van de Heilige Geest komt niets tot stand. God de Vader, de Zoon Jezus Christus en de Heilige Geest zijn een Drie-Eenheid, zij werken altijd samen en kunnen niet zonder elkaar.

Alle wonderen, tekenen en krachten, die Jezus deed werden in de Naam van de Vader en de kracht van de Heilige Geest gedaan.

Diegenen, die een nieuwe schepping zijn geworden in Christus en zonen van God (dit geldt voor zowel mannen als vrouwen) zijn geworden, zullen net als Jezus wandelen in de wil van de Vader en de wonderen en tekenen zullen hen volgen. Alles wat Christenen doen, zullen zij doen vanuit het gezag in Jezus Christus en de kracht van de Heilige Geest.

Jezus keerde in de kracht van de Geest terug naar Galiléa (Lucas 4:14)

En er kwam verbazing over allen en zij spraken er over tot elkander en zeiden: Wat voor spreken is dit? Want Hij legt met gezag en macht aan de onreine geesten zijn bevelen op en zij varen uit (Lucas 4:36)

Jezus spreekt over kracht van het Koninkrijk van God. Enkele teksten zijn:

Want van U is het Koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid tot in eeuwigheid (Mattheüs 6:13)

Gij dwaalt, want gij kent de Schriften niet, nog de kracht Gods (Mattheüs 22:29, Marcus 12:24)

Voorwaar, Ik zeg u: Er zijn sommigen onder degenen, die hier staan, die de dood voorzeker niet zullen smaken, voordat zij zien, dat het Koninkrijk Gods gekomen is met kracht (Marcus 9:1)

De Heilige Geest zal over u komen en de kracht van de Allerhoogste zal u overschaduwen (Lucas 1:35)

Jezus gaf gezag en kracht aan zijn discipelen

Zie, Ik heb u macht gegeven om op slangen en schorpioenen te treden en tegen de gehele legermacht van de vijand; en niets zal u enig kwaad doen (Lucas 10:19)

Jezus belooft Zijn discipelen kracht door de komst van de Heilige Geest:

Gij zult kracht ontvangen, wanneer de Heilige Geest over u komt (Handelingen 1:8)

Wij kunnen vanuit de Bijbel concluderen, dat alles zijn bestaan heeft in God (God de Vader, God de Zoon Jezus Christus en God de Heilige Geest). De waarheid is, dat Jezus het hoogste gezag heeft in de hemelen en op aarde. Alle macht is aan Jezus Christus gegeven.

Echter beslist ieder mens zelf, waarin hij of zij wil wandelen; de macht van God of de macht van de duivel.

Lees ook één van de andere artikelen in de categorie Het gevaar van ...

‘Wees het zout der aarde’ 

You Might Also Like

    error: Content is protected !!