De occulte kerk

In de vorige blogpost heb je kunnen lezen over de new age geest, die heerst in de wereld en hoe deze new age geest vele kerken en gemeenten heeft aangetast en bevuild. Maar hoe heeft het kunnen gebeuren, dat de Gemeente, die gezeten is in Jezus Christus; het Woord en is aangesteld om het Koninkrijk van God te vertegenwoordigen op aarde, deze new age geest heeft binnengelaten , waardoor de kerk een occulte kerk is geworden? Wat is er gebeurd en wie hebben er toe bijgedragen dat de heilige Gemeente van Jezus Christus een occulte kerk van de duivel is geworden en leeft naar zijn wil?

De oorzaak van de occulte kerk en gemeente

De voornaamste reden waardoor de kerk occult is geworden is door gebrek aan kennis van God’s Woord en rebellie naar God’s Woord. Hierdoor zijn vele gelovigen hun eigen weg opgegaan en hebben concessies gedaan met de wereld en de heidense religies en filosofieën.

De kerk heeft concessies gedaan met de wereld en door de eeuwen heen heidense religies, filosofieën en rituelen overgenomen en toegepast in de kerk, met als vroom excuus om op deze manier de heidenen te winnen voor Christus. Maar dit is een leugen van de duivel! Deze leugen van de duivel heeft gewerkt en vele gelovigen geloven nog steeds in deze leugen.

De Geest zegt, leringen van duivelenWant ook in deze tijd worden er concessies gedaan met de wereld en worden wereldse methodes, principes en strategieën, religies en filosofieën overgenomen en toegepast in kerken en gemeenten, om zo mensen, met name jongeren, aan te trekken en te winnen voor Jezus Christus.

Als je ongeestelijk bent, geloof je dit en trap je in deze leugen. Maar een wedergeboren gelovige, die naar de Geest wandelt, weet dat dit grote onzin is.

Want hoe kun je mensen winnen voor het Koninkrijk van God met de technieken en methodes van de duivel? Dat kan niet. Een mens kan niet gewonnen worden door technieken en methodes van mensen, maar alleen door Jezus Christus.

De Heilige Geest, die woont in de nieuwe mens, overtuigt van zonde. En door de overtuiging van zonde komt een mens tot bekering. Want hoe kan een mens zich anders bekeren, als de mens zijn zondige staat en zijn zonden niet ziet?

Daarom is het noodzakelijk dat de mens wordt wedergeboren en sterft naar het vlees en gaat leven naar de Geest en de woorden van God gehoorzaamt. De Heilige Geest en het Woord zijn zo nodig! Wij kunnen niet zonder Hen.

God’s volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis

Één van de oorzaken waardoor de gemeente is beïnvloed door de new age beweging en een occulte kerk of gemeente is geworden, is door een gebrek aan kennis van God’s Woord en rebellie tegen Zijn Woord.

God zegt in Zijn Woord, dat Zijn volk te gronde gaat door het gebrek aan kennis. Doordat zij God’s wil niet kennen en Zijn Woord hebben verworpen, zal Zijn volk te gronde gaan.

Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis. Omdat gij de kennis verworpen hebt, verwerp Ik u, dat gij geen priester meer voor Mij zult zijn; daar gij de wet van uw God vergeten hebt, zal ook Ik u zonen vergeten (Hos 4:6)

Dit is precies wat er is gebeurd. De mensen hebben God’s Woord verworpen en zijn op zelfverkozen wegen gaan wandelen. De mensen wandelen in hoogmoed en denken het beter te weten dan God en hebben hun eigen geloof en regels gemaakt in de gemeente, die gebasseerd zijn op hun gevoelens, emoties, bevindingen, mening, ervaring en openbaringen (Lees ook: De gemeente gebouwd op de meningen van mensen).

Zij blijven wandelen naar het vlees in duisternis en slapen. Hierdoor heeft de gemeente haar geestelijke poorten niet goed bewaakt en heeft de geest van de wereld, inclusief de new age geest, binnen gelaten.

Mijn woorden hebben doen horenDat je de Bijbel uit jouw hoofd kent, wil niets zeggen. Er zijn vele kerkbezoekers, die de Bijbel uit hun hoofd kennen en alle teksten zo uit hun hoofd kunnen benoemen, zonder dat zij tot erkentenis van de waarheid zijn gekomen.

Zij kennen de Bijbel uit hun hoofd, maar geloven er eigenlijk niet in en daarom gehoorzamen zij het Woord niet en passen het Woord van God niet toe in hun leven.

Alhoewel zij de Bijbel naar de letter kennen, kennen zij het levende Woord niet.

Dit komt omdat zij ongeestelijk zijn en leven naar het vlees in de zichtbare wereld. Zij laten zich leiden door hun gevoelens en emoties en wat hun zintuigen waarnemen en wandelen naar de kennis en wijsheid van de wereld, waarmee zij zich voeden en waarin zij geloven en naar leven.

Alhoewel zij wekelijks een kerk of gemeente bezoeken en eventueel een bediening hebben, zijn zij niet wedergeboren in de geest en hebben nog steeds een onbekeerd hart. Hun geest is dood en hun vlees regeert als koning in hun leven. Omdat hun vlees regeert is er geen volledige toewijding aan Christus op elk gebied van hun leven en leven zij als de wereld.

Aangezien zij ongeestelijk zijn en leven als de wereld, worden zij ook beïnvloed door de geest van deze wereld, inclusief de new age geest en laten zich in met de werken van de duisternis.

Zij gaan net als de wereld op zoek naar alternatieve geneeswijzen en hebben een grote interesse voor gezonde voeding en voedingssupplementen. Zij volgen de trends van de wereld en zoeken hun genot en ontspanning in het fellowshippen, sociale activiteiten, entertainment, wellness-centra, yogamartial arts en andere oosterse sporten, die voortkomen vanuit oosterse religies en filosofieën.

Zij leiden hetzelfde leven als diegene, die leven zonder God. Er is haast geen verschil meer tussen gelovigen en ongelovigen.

Doordat de gelovigen zich met de (occulte) wereld hebben ingelaten is het koninkrijk der duisternis ook de gemeente binnengekomen en heeft de duivel zijn troon gevestigd in vele kerken en gemeenten (Lees ook: ‘De wereldkerk wordt klaargemaakt voor de antichrist’ en ‘De troon van satan’).

Voormalige occultisten, die tot geloof komen

Een andere oorzaak waardoor de gemeente occult is geworden en op occulte wegen wandelt, is door de leringen van voormalige occultisten (voormalige heksen, satanisten, waarzeggers, sikhs, brahmans, medicijnmannen etc.), die tot geloof zijn gekomen. In plaats dat de gemeente hen gediscipeld hebben en zij al hun occulte kennis, wijsheid, methoden, strategieën en formules hebben weggedaan, heeft de gemeente geluisterd naar al hun occulte ervaringen en openbaringen en hebben hen toegestaan om hun kennis, wijsheid, technieken en methoden van de occulte wereld mee te nemen in de gemeente en de gelovigen in de onzichtbare geestelijke wereld te onderwijzen.

Dit komt voornamelijk omdat vele gelovigen een grote interesse en belangstelling hebben voor nieuwe dingen en de bovennatuurlijke wereld. Zij luisteren graag naar  bovennatuurlijke verhalen, ervaringen en openbaringen van voormalige occultisten, die kennis hebben van de onzichtbare geestelijke wereld en zich daarin hebben bewogen.

Vechten tegen een onzichtbare vijandIn plaats dat de wedergeboren gelovigen zich door het Woord en de Heilige Geest laten leiden en onderwijzen, laten zij zich leiden en onderwijzen door deze voormalige occultisten. Zij raadplegen deze voormalige occultisten en vragen hen om raad en advies over de geestelijke wereld en vinden het reuze interessant wat deze mensen hen te vertellen hebben.

Omdat de meeste gelovigen ongeestelijk zijn en dus geestelijk blind zijn, krijgen zij op deze manier inzicht in de geestelijke wereld en worden zij door hun woorden en bovennatuurlijke ervaringen en openbaringen geleid.

Zij bezoeken seminars en laten zich voeden met allerlei informatie, die afkomstig is uit het koninkrijk der duisternis.

In plaats van het Woord, informeren en openbaren deze voormalige occultisten de gelovigen omtrent de zaken van de geestelijke wereld. En zo bouwen zij hun geloof, kennis, wijsheid, theorieën, strategieën en methoden op hun bovennatuurlijke ervaringen en openbaringen.

Maar deze voormalige werkers van de duisternis waren zonen van de duivel en wandelde in duisternis. Zij wandelde in de leugens van de duivel.

Zij pasten kennis, wijsheid, methoden, theorieën, strategieën en formules toe, die geïnspireerd en afkomstig waren door openbaringen en de woorden van boze geesten. Zij werden geïnspireerd door het koninkrijk der duisternis en waren werkers van het koninkrijk der duisternis.

Zij waren niet wedergeboren in Christus, maar hun geest was dood. Zij werden aangestuurd door de kracht van de dood en betraden de geestelijke wereld vanuit hun vlees (zielskracht) en gebruikten daarbij allerlei natuurlijke methodes, technieken en hulpmiddelen (Lees ook: ‘De twee manieren om de geestelijke wereld te betreden‘).

De vleselijke gemeente heeft geen onderscheid van geesten

Doordat de vleselijke gemeente ongeestelijk is en zelf geen inzicht heeft in de geestelijke wereld en geen onderscheid heeft van geesten, heeft de gemeente geluisterd naar – en zich laten leiden door deze voormalige occultisten en hun bovennatuurlijke kennis en ervaringen.

Deze voormalige occultisten hebben aan de gemeente de geestelijke wereld zichtbaar gemaakt. En zo heeft de gemeente haar geestelijke poorten opengezet voor deze occulte informatie, die afkomstig is vanuit het koninkrijk der duisternis en is gebaseerd op occulte openbaringen en ervaringen.

Door deze occulte informatie heeft de gemeente inzicht ingewonnen in de geestelijke wereld en beweegt zich in de geestelijke wereld op grond van deze informatie.

De gemeente ziet het zelf niet, maar heeft haar geloof gebouwd op het inzicht, ervaringen en de woorden van voormalige occultisten. Doordat de gemeente heeft geluisterd naar deze occulte informatie en op basis van al deze informatie, de technieken, methodes en strategieën vanuit de occulte wereld heeft toegepast in de gemeente, zijn vele gemeenten en kerken aangetast en bevuild door de occulte wereld.

Het resultaat van een occulte kerk en occulte gemeente

Het resultaat van een occulte kerk of occulte gemeente is dat de gelovigen van de occulte kerk of gemeente naar het vlees blijven wandelen en geleid worden door hun gevoelens, emoties, zintuigen etc.. Zij zijn onverschillig naar de zonde toe en accepteren en laten de zonde toe en blijven zelf ook wandelen in zonden. Zij hebben geen relatie hebben met Jezus; het Woord of zij zijn lauw in hun relatie met Jezus. Daarom hebben zij geen tijd om de Bijbel te bestuderen en bidden zij niet en spreken niet in tongen.

De gelovigen van een occulte kerk verhogen en aanbidden (bekende) predikers, pastors, voorgangers etc. en bouwen hun geloof op gevoelens en op de woorden, bovennatuurlijke ervaringen, openbaringen en het geloof van anderen.

Jezus volgen om de tekenen en wonderenDeze gelovigen hebben een grote belangstelling voor boeken over demonie, het koninkrijk der duisternis, natuurlijke methoden, technieken en strategieën voor bevrijding, genezing, profeteren, bovennatuurlijke manifestaties, openbaringen etc.. en zijn steeds op zoek naar het volgende ultieme gevoel.

Kortom zij hebben een enorme belangstelling voor de dingen van de bovennatuurlijke wereld en persoonlijke bovennatuurlijke manifestaties en openbaringen, in plaats dat zij een belangstelling hebben voor het Woord van God en het wandelen naar God’s wil.

Zij zijn niet geïnteresseerd in het afleggen van het vlees oftewel het sterven van de oude mens, het heiligingsproces en het ontwikkelen van een goddelijk karakter en een toegewijd leven aan God leiden.

Zij willen de oude mens blijven, die continue nieuwe fascinerende dingen wil horen, nieuwe levels wil betreden en nieuwe methodes, technieken, strategieën en formules wil leren om bovennatuurlijke manifestaties te ervaren.

Maar dit is niet een nieuwe fenomeen. Want toen Jezus op aarde wandelde en het volk van God, nog de oude mens was en dus ongeestelijk was, vroegen zij Jezus continue om wonderen en tekenen. Terwijl Jezus de wonderen en tekenen Jezus de hele tijd volgden (Lees ook: Jezus volgen om de wonderen en tekenen).

De vrucht in het leven van gelovigen, die de geestelijke wereld vanuit het vlees betreden

Doordat de meeste gelovigen niet wedergeboren zijn of blijven leven naar het vlees, maar de geestelijke wereld willen zien, ervaren en binnengaan, hebben vele gelovigen zichzelf opengesteld voor het occulte en boze geesten binnen laten komen.

Zij dragen niet de vrucht van de geest, zij ervaren geen blijdschap, vreugde en vrede in hun leven, maar zij zijn bezorgd, neerslachtig, ongelukkig, ontevreden, overspannen, depressief en ervaren slapeloosheid, paniekaanvallen, stress etc. Dit komt allemaal omdat de oude mens, vanuit het vlees de geestelijke wereld heeft betreden op basis van occulte informatie, methodes en technieken.

volgen van Jezus kost je allesIn Handelingen 19:19 lezen wij over diegene, die toverkunsten hadden beoefend en tot geloof gekomen waren.

Zij bekeerden zich en verbrandden vervolgens hun kostbare boeken met al hun occulte wijsheid en kennis, methodes en technieken.

Door deze handeling namen zij afscheid van hun verleden, inclusief al hun kennis, wijsheid, methodes en technieken.

Zij bekeerden zich volledig en gaven hun leven op aan Jezus Christus en volgden Hem.

Als jij je bekeert van jouw zonde en jouw zondige natuur, want dat betekent het als jij een keuze maakt voor Jezus Christus, dan zul je hier niet meer in wandelen.

Jouw oude leven is voorbij en heeft geen waarde meer, omdat jouw vlees (oude leven) is medegekruisigd in Jezus Christus en begraven is in de waterdoop. Jouw geest, die al die jaren dood was is levend geworden.

In de geest ben je gezeten in Jezus Christus in de Hemelse Gewesten en daarom behoor je niet meer natuurlijke methodes en technieken vanuit het vlees toe te passen, want deze hadden betrekking op het betreden van de geestelijke wereld vanuit het vlees (zielskracht).

Maar nu dat je een nieuwe positie hebt gekregen, zul je ook wandelen in deze nieuwe positie als zoon van God.

Het verschil tussen het betreden van de geestelijke wereld oftewel de bovennatuurlijke wereld tussen ongelovigen (new agers, occultisten etc.) en wedergeboren gelovigen kun je lezen in de volgende blogpost ‘De twee manieren om de geestelijke wereld te betreden’.

‘Wees het zout der aarde’

You Might Also Like

    error: Content is protected !!