Het lot viel op Jezus Christus, de Zoon van de levende God

Één van de grootste gebeurtenissen in de geschiedenis is de lijdensweg, kruisiging en de opstanding van Jezus Christus uit de dood. Na de ongehoorzaamheid van de mens, viel de mens van zijn positie en werd de mens gescheiden van God. De mens was een levende ziel geworden, die gevangen zat in het vlees en gebonden was aan het koninkrijk der duisternis. Er moest iemand komen, die in staat was om de mens te verlossen van de macht van de duivel en het koninkrijk van de duisternis en om wat verbroken was te herstellen. En zo viel het lot op Jezus Christus, de Zoon van de levende God en kwam Jezus in de gelijkenis van een mens (vlees en bloed) naar de aarde, om de gevallen mens te verlossen van de macht van de duivel en het koninkrijk van de duisternis en de staat van de mens te herstellen en de mens te verzoenen met God. Jezus nam de plaats van de mens in en werd als Lam geofferd voor de mensheid. Door het kostbare bloed en het volbrachte verlossingswerk van Jezus Christus kreeg elk mens de mogelijkheid om door het geloof en de wedergeboorte in Christus, heel gemaakt en verzoend te worden met God. Jezus Christus had het volbracht! En zo bracht de passie van Christus leven voort aan een ieder, die bereid was om de oude mens af te leggen en met Christus bekleed te worden en de nieuwe schepping te worden. 

Het doel van de komst van Jezus en Zijn verlossingswerk

Helaas wordt het doel van de komst van Jezus Christus en het volbrachte verlossingswerk van Jezus Christus niet door iedereen begrepen, waardoor velen de oude mens blijven, die aangestuurd wordt door het vlees, en wereldgelijkvormig zijn en blijven volharden in zonde. 

Zij horen over Jezus Christus en Zijn verlossingswerk en weten naar de letter precies wat er is gebeurd, maar daar houdt het bij op. Het is meer hoofdkennis dan hartkennis.

Zolang mensen blijven geloven en verkondigen dat zij zondaars zijn, hebben zij het doel van de komst van Jezus en het verlossingswerk van Jezus Christus niet begrepen. Net zoals diegenen, die denken dat door het werk van Jezus Christus alles mag en alles kan en het bloed van Jezus Christus hen toestemming geeft om de oude mens te blijven en te blijven volharden in zonde en de zonde goed te keuren en te tolereren. 

Het lot viel op Jezus Christus

Het lot viel op Jezus Christus en Hij onderging de lijdensweg en nam de zonde en de straf, die staat op de zonde; de dood, op Zich, zodat jij door de wedergeboorte in Hem verlost zou worden van de macht van de zonde en de dood en jij de dood niet zou zien en na jouw leven op aarde het lot niet op jou zou vallen en jij de eeuwige dood zou ingaan.

De lijdensweg, het sterven en de opstanding van Jezus Christus uit de dood zijn in verschillende artikelen behandeld. Hieronder staan enkele artikelen vermeld, die over het doel van het lijden, het sterven en de opstanding van Jezus Christus gaan. Door op de onderstaande linken te klikken, zul jij doorgestuurd worden naar het desbetreffende artikel. 

  • Iemand moet de prijs betalen

Dit artikel gaat over het doel van de komst van Jezus Christus. Want waarom moest Jezus naar de aarde komen en waarom moest Jezus sterven aan het kruis? Welke waarheid wordt verzwegen in vele gemeenten en leidt vele gelovigen naar de afgrond? (Klik op de volgende link om dit artikel te lezen: ‘Iemand moet de prijs betalen)

  • De kruisiging van de ziel 

De lijdensweg van Jezus Christus begon niet na de gevangenneming, maar begon al in het hof van Getsemane. In dit artikel wordt de strijd in de ziel, die Jezus voerde tijdens het gebed met de Vader, behandeld (Klik op de volgende link om dit artikel te lezen: ‘De kruisiging van de ziel).

  • De strijd in het hof

In dit artikel wordt uitgelegd, waarom de strijd van Jezus Christus en Zijn lijdensweg begon in het hof en niet op een andere plaats (Klik op de volgende link om dit artikel te lezen: ‘De strijd in het hof‘).

  • Wat betekent Goede Vrijdag?

Bijna iedereen weet wat er op Goede Vrijdag in de natuurlijke wereld gebeurde. Maar wat gebeurde er precies in de geestelijke wereld op Goede Vrijdag? (Klik op de volgende link om dit artikel te lezen: ‘Wat betekent Goede Vrijdag?‘)

  • De lijdensweg en bespotting van Jezus Christus

Dit artikel gaat over de passie van Christus oftewel de lijdensweg en de kruisiging van Jezus Christus en wordt deze stap voor stap behandeld (Klik op de volgende link om dit artikel te lezen: De lijdensweg en bespotting van Jezus Christus)

  • Waarom werd Jezus gekruisigd aan een houten kruis

Waarom werd Jezus gekruisigd? Waarom stierf Jezus aan een houten kruis en werd Jezus niet ter dood gebracht op een andere manier, door bijvoorbeeld steniging? Wat is de essentie van het kruis? (Klik op de volgende link om dit artikel te lezen: ‘Waarom werd Jezus gekruisigd aan een houten kruis)

  • De ware betekenis van het kruis

In dit artikel wordt de ware betekenis van het kruis en de kruisiging van Jezus Christus behandeld. Wat betekent het kruis wel en wat betekent het kruis niet? (Klik op de volgende link om dit artikel te lezen: ‘De ware betekenis van het kruis‘)

  • De kruisiging van het vlees

Na de kruisiging van de ziel vond de kruisiging van het vlees plaats. Wat houdt de kruisiging van het vlees in en waarom moest de kruisiging van het vlees plaatsvinden? Wat gebeurde er in de geestelijke wereld tijdens de kruisiging van het vlees? (Klik op de volgende link om dit artikel te lezen: ‘De kruisiging van het vlees‘)

  • Wat is het verschil tussen de offers van dieren en het offer van Jezus Christus?

De offers van dieren in het Oude Verbond en het offer van Jezus Christus wordt vaak gezien als hetzelfde offer. Hierdoor vinden er vaak geen veranderingen plaats in de levens van mensen en blijven de mensen volharden in zonde en vragen telkens vergeving net als in het Oude Verbond gebeurde. Maar waarin verschilt het offer van Jezus Christus van de offers van dieren? Wat kon het bloed van dieren niet doen, wat het bloed van Jezus Christus wel kon doen? (Klik op de volgende link om dit artikel te lezen: ‘Wat is het verschil tussen de offers van dieren en het offer van Jezus Christus‘)

  • Het is volbracht!

“Het is volbracht” waren de woorden van Jezus, toen Hij Zijn missie had volbracht aan het kruis. Maar wat was nou precies volbracht? (Klik op de volgende link om dit artikel te lezen: Het is volbracht!)

  • De Auteur van eeuwige redding

Jezus Christus had geen voorrechtspositie op aarde en ging door moeilijke omstandigheden heen. Maar waarom liet God de Vader, Jezus door al dat lijden heengaan. Waarom bespaarde de Vader Jezus het lijden niet? Hoe is Jezus Christus de Auteur van eeuwige redding geworden? En voor wie is Jezus Christus de Auteur van eeuwige redding? (Klik op de volgende link om dit artikel te lezen: De Auteur van eeuwige redding‘)

Wees het zout der aarde’

You Might Also Like

    error: Content is protected !!