Bedrogen door mijn gevoel

Hoeveel mensen zijn bedrogen door hun gevoel? Er wordt gezegd, dat gevoelens bedrieglijk zijn. Maar ondanks deze wetenschap, zijn er velen, die zich dagelijks laten leiden door hun gevoel. Zij vertrouwen op hun gevoel en geloven op basis van hun gevoel. En zij maken keuzes op basis van hun gevoel. Hun gevoelens bepalen hun woorden en handelingen. Zij weten dat gevoelens bedrieglijk kunnen zijn, maar weten en doen zijn twee verschillende dingen. Men kan het weten, maar ernaar leven is iets heel anders. Als Christenen zouden weten waar gevoelens vandaan komen. En als Christenen zouden geloven, dat gevoelens bedrieglijk zijn, dan zouden de levens van veel Christenen er heel anders uit zien. Wat zegt de Bijbel over gevoel en waarom moet je niet vertrouwen op gevoelens? Hoe kunnen gevoelens jou bedriegen?

De oude mens vertrouwt op zijn gevoel

Gevoelens komen voort uit het denken van de mens. Het denken wordt o.a. aangestuurd door de zintuigen en gedachten, die vaak niet op realiteit zijn gebaseerd. Iemand kan zelf gedachten of beelden creëren of gedachten creëren op basis van andermans woorden. Maar de duivel kan ook gedachten opwerpen in iemands denken, die een gevoel kunnen oproepen.

Aangezien de oude mens wandelt naar het vlees, zijn de gevoelens leidend in het leven van de oude mens. Kijk maar naar de vele voorbeelden uit het Oude Testament, waarin velen zich lieten leiden door hun gevoel. Hun gevoel beïnvloedde en bepaalde de keuzes, die zij maakten, waardoor zij vaak bedrogen uitkwamen. 

Neem bijvoorbeeld Kaïn, Ezau, Samson, David, Salomo en Amnon. Zij volgden hun gevoel boven de woorden van God. In plaats dat dit voorspoed en een gewin opleverde in hun leven, leverde het volgen van hun gevoel juist het tegendeel op.

Ondanks de waarschuwing (en). van God, boden zij geen weerstand tegen hun gevoelens. Zoals bijvoorbeeld Jozef wel deed, toen de vrouw van Potifar hem tot zonde probeerde te verleiden. (Lees ook: Was David een man naar Gods hart?).

De nieuwe mens vertrouwt op de woorden van God

Alhoewel gevoelens leidend zijn in het leven van de oude mens, behoren gevoelens niet leidend te zijn in het leven van een wedergeboren Christen, die een nieuwe schepping is geworden. De nieuwe schepping heeft zijn zondige vlees (boze natuur) afgelegd in Christus. En zijn geest, die opgestaan is uit de dood, heerst over de ziel en het lichaam.

De nieuwe schepping laat zich niet leiden door het vlees. Maar de nieuwe schepping laat zich leiden door het Woord en de Heilige Geest. Niet éénmaal in de week op zondag. Ook niet een paar uurtjes per week of per dag. Maar 24 uur per dag, zeven dagen in de week.

In de nieuwe mens is het geen kwestie van moeten, maar van willen. Want de nieuwe mens, die geschapen is naar het evenbeeld van God, heeft een nieuwe natuur ontvangen (Gods natuur).

De nieuwe mens wil niet meer leven als de oude mens. Aangezien de oude mens aangestuurd wordt door het zondige vlees en leeft vanuit de duisternis.

Omdat de Heilige Geest in de persoon woont, strekt de persoon zich uit naar het heiligingsproces en legt steeds meer restjes van zijn oude leven af.

De mens is de kroon van Gods schepping

De duivel heeft één doel en dat is vernietigen. Niets wat de duivel belooft is op waarheid berust, maar op leugens. De duivel misleidt en verleidt door middel van leugens. En zodra hij binnen is, vernietigt hij van binnenuit de mens. Dat is zijn tactiek, die hij vanaf het begin van de schepping gebruikte en nog steeds gebruikt om de kroon van Gods schepping, de mens, zich toe te eigenen en te vernietigen.

Het werkterrein van de duivel is het vlees; de ziel en het lichaam. Zolang de mens de oude mens blijft, zal de mens aangestuurd worden door zijn ziel en lichaam, die de zondige natuur bezit en waar de duivel actief is.

De duivel heeft diegenen, die tot de generatie van de gevallen mens behoren, in zijn macht. Zij behoren hem toe. Hij heerst samen met zijn handlangers (demonen) over hun leven.

Wat is het werk van demonische machten?

Demonen hebben lichamen nodig om zich te manifesteren en vernietiging teweeg te brengen. Zij komen de levens van mens binnen door verschillende kanalen. Eenmaal binnengekomen voeren zij hun opdracht uit, dat leidt tot vernietiging van de mens.

Demonische machten beheersen de levens van veel mensen. Zij sturen hen aan, via hun denken en gevoelens, dat zichtbaar is in het spreken en de handelingen van mensen.

bolwerken van de duivel in het denken

Demonische machten werpen gedachten op, die tegen Gods Woord ingaan en (onnatuurlijke) gevoelens in mensen creëren, die afwijken van de waarheid van God en op leugens zijn gebaseerd.

Zij bepalen de handelingen van mensen. En de mensen zijn in de veronderstelling, dat het bij hun natuur en/of hun geaardheid hoort.

Zij geloven dat deze gevoelens van God afkomstig zijn. Maar dat is een leugen!

Gevoelens, die tegen het Woord van God ingaan en leiden tot zonde, zijn nooit van God afkomstig. Ongeacht wat Christenen, inclusief religieuze leiders, zeggen.

Laat niemand, als hij verzocht wordt zeggen: Ik word van Godswege verzocht. Want God kan door het kwade niet verzocht worden en Hijzelf brengt ook niemand in verzoeking. Maar zo vaak iemand verzocht wordt, komt dit voort uit de zuiging en verlokking zijner eigen begeerte. Daarna, als die begeerte bevrucht is, baart zij zonde; en als de zonde volgroeid is, brengt zij de dood voort (Jakobus 1:13-15)

Veel gevoelens, zoals boosheid, teleurstelling, onvergevingsgezindheid, zelfmedelijden, angst, afwijzing, jaloersheid, depressiviteit, (seksuele) lust, perversiteit en noem maar op, zijn afkomstig van het koninkrijk der duisternis.

Het is aan de mensen, wat zij met deze gevoelens doen.

Want het gaat er niet om waardoor deze gevoelens zijn ontstaan. Het gaat er ook niet om hoe de gevoelens zijn binnengekomen. Maar het gaat erom dat mensen weerstand bieden tegen gevoelens. En dat zij over hun gevoel heersen, door het Woord en de kracht van de Heilige Geest (Jakobus 4:7)

Waarom Christenen demonische machten niet herkennen?

Er zijn maar weinig Christenen, die geestelijk zijn en geestelijk onderscheid hebben en de macht van de duivel herkennen. Want als Christenen geestelijk zouden zijn, dan zouden zij de duivel en zijn werken allang hebben herkend. En zouden de levens van Christenen en de staat van de kerk en van landen er heel anders uit zien.

De meesten Christenen zijn ongeestelijk en wereldgelijkvormig. Zij spreken misschien wel over demonische machten en demonische aktiveit, door de kennis, die zij hebben opgedaan door christelijke boeken, cursussen, trainingen en seminars, maar zij ervaren en zien eigenlijk niets in de geest (Lees ook: Vechten tegen een onzichtbare vijand).

Door deze ongeestelijke staat van de kerk en door de onwetendheid van gelovigen, kan de duivel ongestoord verder gaan met zijn vernietigende werk en steeds meer grond in bezit nemen.

Hij neemt de ruimte, die hij van de mensen krijgt. Hoe groter de afval van God en Zijn Woord en de Heilige Geest, des te meer terrein hij krijgt (Lees ook: De duisternis dooft het licht).

Wij zien om ons heen een toename van demonische aktiviteit door (mentale en lichamelijke) ziekten, epidemieën, depressies, misdaad, geweld, (zelf)moorden, seksuele onreinheden en perversiteit, overspel, echtscheidingen, kinderen die rebelleren tegen ouders en autoriteiten, etc..

De duivel doet de mens twijfelen omtrent zijn geaardheid

De duivel brengt vele Christenen aan het twijfelen over hun geaardheid Hij overspoelt hen, samen met zijn handlangers (demonen), met gedachten en gevoelens, die hen overtuigen dat zij niet zo zijn, zoals zij behoren te zijn. Ja, demonische machten komen binnen in het leven van mensen en werpen gedachten op, die gevoelens teweegbrengen en ervoor zorgen dat zij gaan twijfelen aan bijvoorbeeld hun seksuele geaardheid.

Zij gaan net zolang door, totdat zij de mensen overtuigd hebben van hun leugen en de mensen in de leugen van de duivel geloven, dat zij inderdaad zo zijn.

Maar zodra er gedachten binnenkomen en gevoelens opkomen, die tegen Gods Woord ingaan, moeten er alarmbellen gaan rinkelen bij Christenen, die niet meer vleselijk, maar geestelijk.

Wat zegt God over homoseksualiteit?

Wat zegt God over homoseksualiteit en relaties? De Bijbel zegt, dat God man en vrouw heeft geschapen en dat zij samen tot één vlees zullen zijn. Dit heeft God ingesteld en dit is de wil van God, die de Schepper is van de hemel en de aarde en al wat daarin is.

Alles wat daarvan afwijkt, dus man met man of vrouw met vrouw of een man in vrouwenkleding of vrouw in mannenkleding, is voor God een gruwel, zoals beschreven in de Bijbel, en is niet overeenkomstig Zijn wil (Leviticus 18:22-30, Deuteronomium 22:5; 23:17, 1 Koningen 14:24, 2 Koningen 23:7).

En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is; zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het (Leviticus 18:22).

Verontreinig u niet door dit alles, want door dit alles hebben zich verontreinigd de volken, die Ik voor u uit wegdrijf. Het land toch werd verontreinigd en ik vergold daaraan zijn ongerechtigheid, zodat het land zijn inwoners uitspuwde.

“Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, -beiden hebben een gruwel gedaan”

Gij echter zult Mijn inzettingen en Mijn verordeningen in acht nemen en geen van deze gruwelen doen, noch de geboren Israëliet, noch de vreemdeling die in uw midden vertoeft -want al deze gruwelen deden de lieden van het land, die vóór u waren, zodat het land onrein werd -opdat het land u niet uitspuwen, wanneer gij het verontreinigt, zoals het uitgespuwd heeft het volk dat vóór u was.

Want IEDER die iets van al deze gruwelen doet, – degenen, die ze doen, zullen uit het midden van hun volk uitgeroeid worden. Zo zult gij het voorschrift dat Ik u geef, in acht nemen, zodat gij de gruwelijke inzettingen niet doet, die vóór u gedaan werden, opdat gij u daardoor niet verontreinigt. Ik ben de Heere, uw God. (Leviticus 18:24-30)

Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, -beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen. (Leviticus 20:13)

Er zal onder de dochters van Israel geen aan ontucht gewijde vrouw zijn (hoer), en er zal onder de zonen van Israel geen aan ontucht gewijde man (een sodomiet, man gemeenschap met man) zijn. (Deuteronomium 23:17)

Wat zegt de Bijbel over homoseksualiteit na het volbrachte werk van Christus?

Zelfs ná de kruisiging en opstanding van Jezus Christus en de komst van de Heilige Geest en de geboorte van de nieuwe scheppingen, getuigt Paulus, die een vertegenwoordiger was van Christus en de Heilige Geest bezat, dat knapenschenders oftewel homoseksuelen het Koninkrijk van God niet zullen beërven.

Of weet gij niet, dat onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet beërven zullen? Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders (mannen die gemeenschap hebben met mannen), dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters, zullen het Koninkrijk Gods niet beërven. En sommigen uwer zijn dat geweest. Maar gij hebt u laten afwassen, maar gij zijt afgewassen, maar gij zijt geheiligd, maar gij zijt gerechtvaardigd door de Naam van de Heere Jezus Christus en door de Geest van onze God. (1 Korintiërs 6:9-11)

Paulus, die Jezus Christus vertegenwoordigde en de Heilige Geest bezat, zei, dat God diegenen, die God hebben verworpen en Zijn waarheid hebben vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend hebben boven de Schepper, in hun hartstochten heeft overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt.

“Omdat hun vrouwen  de natuurlijke omgang vervangen hebben door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven”

Paulus schreef het volgende.

God heeft hen overgegeven aan schandelijke lusten, omdat hun vrouwen  de natuurlijke omgang vervangen hebben door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.

En omdat zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven (Romeinen 1:21-32).

Zou Jezus homoseksualiteit hebben geaccepteerd?

Sommige ‘christenen’ halen Jezus aan, om homoseksualiteit goed te keuren. Zij zeggen dat Jezus niets over homoseksualiteit heeft gezegd. Daarom verwerpen zij alle andere Bijbelteksten over homoseksualiteit, die van God afkomstig zijn en de waarheid verkondigen, namelijk dat homoseksualiteit tegen Gods wil is.

Maar Jezus is het levende Woord, dat vlees geworden is en onder de mensen heeft gewoond. Jezus zei, dat Hij Zijn Vader vertegenwoordigde en in Zijn Naam was gekomen. Jezus sprak enkel de woorden van Zijn Vader, waardoor Jezus en de Vader Één zijn. (Johannes 1:14, 5:30, 5:43, 8:16, 8:19, 8:38, 10:30, 14:9 en 20:21).

bijbeltekst johannes 8-43-44 gij mijn woord niet kunt horen gij hebt duivel tot vader

De Allerhoogste God heeft gesproken. En God heeft Zijn wil bekendgemaakt omtrent homoseksualiteit en transgenders.

Homoseksualiteit staat in de Bijbel beschreven als een werk van het vlees dat hoort bij de natuur van de gevallen mens.

Homoseksualiteit kwam voor onder de heidense volken. En omdat dit voorkwam onder de heidense volken en God niet wilde dat Zijn volk zich met de onreine praktijken en cultuur van de heidense volken zou inlaten, staat dit vermeld in de wet.

Aangezien Jezus het Woord is en Jezus en de Vader Één zijn, denkt Jezus hier net zo over.

Jezus openbaarde de zonde en overtuigde de mensen, die tot het volk van God behoorden van hun zonde. Hij riep hen op tot bekering en het wegdoen van zonde. Jezus getuigde van Gods rechtvaardigheid, net als de Heilige Geest (Lucas 5:32, Johannes 7:7; 16:8-9).

“Maar van het begin der schepping heeft Hij hen als man en vrouw gemaakt”

Jezus zei, dat God man en vrouw heeft geschapen. En dat man en vrouw tot één vlees zouden zijn. Dit zegt al genoeg. Hiermee bevestigde Jezus de schepping, de woorden en de wil van de Vader.

De woorden van Jezus bewijzen dat het huwelijksverbond, dat God heeft ingesteld, tussen man en vrouw is, en niet tussen twee personen van hetzelfde geslacht (Mat 19:5, Mar 10:7).

Daarnaast zei Jezus, dat alleen diegenen die de wil van de Vader doen, het Koninkrijk der Hemelen zullen binnengaan (Mattheüs 7:21).

Homoseksualiteit is niet naar de wil van de Vader. En God zal nooit Zijn goedkeuring daaraan verlenen, nog Jezus, nog de Heilige Geest (Lees ook: Zal God Zijn wil veranderen voor de lusten en begeerten van de mens?).

De macht van de wereld

De wereld (het wereldsysteem) kan alles wat tegen het Woord van God ingaat, goedkeuren en tolereren. Maar dat is ook niet verwonderlijk. Aangezien de wereld de duivel toebehoort. De duivel is de god en de heerser van deze wereld. En een ieder, die hem toebehoort zal luisteren naar zijn leugens en in zijn leugens geloven en zijn leugens als de waarheid beschouwen.

Gezien het feit, dat de kerk wereldgelijkvormig is geworden, geloven veel Christenen ook in wat de wereld verkondigt. Veel christenen geloven net als de wereld in de leugens van de duivel.

De kerk; de gemeente van Christus handelt niet meer in het gezag van Jezus en de kracht van de Heilige Geest. Maar de kerk denkt het zelf te kunnen en vertrouwt op haar eigen kennis, inzicht en vermogen.

Veel gelovigen, die samen de gemeente vormen, zijn niet geestelijk, maar vleselijk en vertrouwen op hun vlees. Hierdoor herkennen zij geen demonen en demonische activiteit meer. Maar zij laten demonen gewoon hun gang gaan en hun vernietigende werk verrichten.

Zij doen niet meer wat Jezus heeft opgedragen om te doen. Zij zetten mensen niet meer vrij, door de waarheid van God te verkondigen en demonen uit te drijven. In plaats daarvan geven zij bijval aan de demonen (gevallen engelen), die de levens van mensen beheersen, terroriseren en uiteindelijk vernietigen.

De gevoelens zijn leidend geworden in het leven van veel Christenen

Beetje bij beetje wordt alles wat afwijkt van de Bijbel (Gods Woord) gerechtvaardigd en geaccepteerd. De Bijbel is niet meer leidend in de levens van Christenen. Maar de gevoelens en ervaringen van Christenen zijn leidend geworden.

De mens leeft naar wat zijn gevoelens hem vertellen en opdragen om te doen. Alles draait om gevoel.

De man voelt zich geen man meer, maar een vrouw. De vrouw voelt zich geen vrouw meer, maar een man. En sommigen voelen zich geen van beiden. Zij handelen naar wat hun gevoelens en hun gedachten hen zeggen en opdragen om te doen. En door hun geloof en gehoorzaamheid aan hun gevoelens en daar vanuit te handelen, geven zij vrij spel aan de macht van lust en perversiteit, die hun leven beheersen.

Gevoelens behoren tot het vlees

Zijn er dan geen gevoelens aanwezig? Jazeker wel, maar deze gevoelens komen voort uit het vlees, waarin de zondige natuur aanwezig is. En zoals je weet gaat de zondige natuur, die aanwezig is in het vlees, tegen elk gebod en elk woord van God in.

De gezindheid van het vlees is vijandschap tegen God. Want het vlees wil zich niet onderwerpen aan God, maar is hoogmoedig en wandelt in hoogmoed (pride) en rebellie (o.a. Romeinen 8:6-8).

De medische wetenschap kunnen er allerlei medische verklaringen voor hebben. En de kerk kan zeggen dat zij nou eenmaal zo geboren zijn.

Romeinen 6:6 oude mens medegekruisigd geen slaven der zonde

Iemand kan zeggen: “ik voel mij zo en daarom ben ik zo”, “ik ben zo geboren, het is mijn geaardheid” of “God heeft mij zo geschapen.”

Misschien ben je zo geboren, aangezien iedereen in een gevallen staat als zondaar wordt geboren. Maar God heeft jou niet zo geschapen. De gevoelens, die tot zonde leiden, zijn niet van God afkomstig.

Door de zondeval ben je aangetast door de zonde. Zodra het zaad van de man de eicel van de vrouw bevrucht is de zondige natuur al actief. Want het zaad van de man draagt de zonde en de dood in zich.

God heeft jou geschapen. Maar de zonde regeert in het vlees van de (gevallen) mens. Daarom wordt elk mens geboren als zondaar. Hierdoor is een wedergeboorte noodzakelijk om onder het oordeel van God uit te komen en het eeuwige leven te beërven.

Elk mens wordt geboren met de natuur van de duivel, die zich tegen alles van God verzet. Hij rebelleert tegen elke inzetting van God. Daarin openbaart hij zich in het vlees van de gevallen mens.

Gevoelens, die lusten en begeerten voor iemand van hetzelfde geslacht teweegbrengen en aanzetten tot onreine seksuele handelingen, zijn van de duivel afkomstig en niet van God.

Wat is de weg van bevrijding?

Iemand kan met een bepaalde geaardheid of met gevoelens geboren zijn, die tegen het Woord van God ingaan. Maar niemand hoeft zo te blijven.

God heeft een weg gegeven voor een ieder, die op deze aarde wordt geboren. God houdt van de mens en wil een relatie met de mens hebben. Dit heeft God ook bedoeld vanaf het begin van de schepping, toen alles volmaakt was geschapen. Want in het hof van Eden wandelde God met de mens. Dat was de relatie, die God met de mens wilde. (Lees ook: Religie of relatie?).

God wilde geen marionetten en jaknikkers. En daarom plante God een vrije wil in de mens, zodat de mens zelf een keuze kon maken om God te gehoorzamen of niet.

ongehoorzaamheid van één mens

God gaf uit liefde voor de mensen Zijn Zoon, om de generatie van de gevallen mens, die zondaar is en gevangen zit in het vlees en leeft onder heerschappij van het koninkrijk der duisternis, te verlossen.

Jezus Christus, de Zoon van God, moest de fout van Adam, de eerste zoon van God op aarde, herstellen (Johannes 3:16).

In volkomen gehoorzaamheid aan God, onderwierp Jezus Zich aan God.

Jezus ging de moeilijke weg en gaf Zijn eigen leven om zo de mens van de zondige natuur, die het karakter van de duivel bezit en zijn werken doet, te verlossen (Lees ook: Jezus herstelde de positie van de gevallen mens).

De zondige natuur, die in het vlees aanwezig is, wil -en kan zich niet onderwerpen aan God en Zijn wil. En daarom moet deze zondige natuur volkomen sterven in Christus, voordat de geest van de mens kan opstaan uit de dood en Jezus kan volgen.

De nieuwe mens onderwerpt zich aan God en doet Zijn wil

Alleen wanneer de geest van de mens opstaat uit de dood en tot leven is gekomen, pas dan is iemand in staat om zich te onderwerpen aan God en Zijn wil te doen.

Maar zolang de geest van de mens dood blijft, regeert het vlees. De mens blijft volharden in zonde en is niet in staat om de zonde af te leggen. Hoe goed iemand zijn best ook doet. Het zal niet lukken. Want de mens probeert het vanuit zijn vlees.

Alleen door de geest van de mens, het Woord en de kracht van de Heilige Geest is een persoon in staat om zich af te scheiden van de zonde en de zonde weg te doen uit zijn leven.

Jezus kwam niet om de wereld te veroordelen. Maar Jezus kwam om de wereld te redden, door bekering en de wedergeboorte. Jezus zei:

Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de Naam van de eniggeboren Zoon van God. Dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is en de mensen de duisternis liever gehad hebben dan het licht, want hun werken waren boos. Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen; maar wie de waarheid doet, gaat tot het licht, opdat van zijn werken blijke, dat zij in God verricht zijn (Johannes 3:17-21)

De oproep tot bekering en heiliging

Helaas word de wedergeboorte en de werkelijke betekenis van de waterdoop, de doop met de Heilige Geest en het heiligingsproces in veel kerken niet meer gepredikt. En omdat de meeste Christenen niet zelf meer de Bijbel bestuderen, maar zich laten leiden door de woorden van de voorgangers, oudsten en religieuze leiders, blijven zij onwetend.

De heerschappij die God aan de nieuwe schepping heeft gegeven

En wat je niet weet, daar kun je ook niet in wandelen. Daarom blijven de levens van de meeste Christenen onveranderd. En blijven zij wandelen naar het vlees en volharden in zonde.

Sommige Christenen bidden of God de (homoseksuele) gevoelens wil wegnemen.

Maar het Woord van God zegt niet, dat je moet bidden voor verlossing van demonen, in dit geval een geest van lust, maar gebieden weg te gaan. Je moet niet smeken, maar spreken in het gezag van Jezus Christus (in de Naam van Jezus).

God heeft alles onderworpen aan Zijn Zoon Jezus Christus. En God heeft alles gegeven aan de nieuwe mens, die wedergeboren is, om een overwinnend leven in Jezus Christus te leiden.

Door Jezus Christus hebben Christenen macht ontvangen om weerstand te bieden tegen de duivel en te heersen over demonische machten en te gebieden uit hun leven weg te gaan. (Lees ook: Hoe kun je wandelen in een overwinnend geloof?).

Christenen hebben macht ontvangen om de weerstand te bieden tegen de duivel

Zolang Christenen niet veranderen van natuur door de wedergeboorte en blijven wandelen naar het vlees, zullen zij geleid worden door hun zondige natuur en hun gedachten en gevoelens. Zij zullen blijven toegeven aan de lusten en begeerten van het vlees. Want het vlees blijft aandringen en schreeuwen.

Maar als Christenen door de wedergeboorte in Christus een nieuwe natuur ontvangen (Gods natuur) en hun denken vernieuwen met Gods Woord en wandelen naar de Geest in gehoorzaamheid aan het Woord en de Heilige Geest, dan zullen zij in het gezag van Jezus en de kracht van de Heilige Geest weerstand bieden. Zij zullen de gevoelens, die tegen Gods Woord ingaan, gebieden om weg te gaan.

Zij zullen Gods Woord; het geestelijke Zwaard, waarmee wordt gestreden tegen overheden, machten, krachten en heersers van de duisternis, in hun mond nemen. En zij zullen de strijd tegen hun gevoel aangaan totdat die gevoelens weg zijn.

Jezus zei niet, bidt de Vader of Hij jou vrij wil zetten. Maar Jezus zei, In Mijn Naam (gezag) zullen zij uitgaan en demonen uitwerpen. (Marcus 16:17).

Maar als de kerk niet meer gelooft in bezetting van demonische machten, maar gelooft in de psychologie; in psychologische aandoeningen, natuurlijke oorzaken en de termen en methoden van de wereld en zelfs mensen doorsturen naar psychologen of doktoren, hoe kan de mens, die hulp nodig heeft dan vrijgezet worden? Hoe kan de mens worden verlost van demonische machten en de macht van de duisternis?

Precies, dat kan niet. En dat is nou exact wat de duivel wil: een passieve kerk, passieve Christenen, die ongeestelijk zijn en geen enkele kennis meer hebben van Gods Woord, Zijn wil, Koninkrijk en de geestelijke oorlogvoering tussen het Licht en de duisternis. Zodat de duivel ongestoord verder kan gaan met stelen, slachten en te verdelgen.

De kerk is krachteloos geworden

Omdat het meerendeel van de kerken krachteloos zijn geworden, omdat zij zich niet houden aan het Hoofd van de gemeente: Jezus Christus; het Woord en niet doen wat Jezus zegt en de Heilige Geest niet meer in hun midden is vanwege alle (seksuele)onreinheden, die plaatsvinden en worden gerechtvaardigd, accepteren zij de zondige werken van de mens.

Zij accepteren de zonde, omdat zij niet in staat zijn om Christenen te onderwijzen in de waarheid, vrij te zetten en hen daardoor te verlossen van het juk van de zondige natuur en de wrange vruchten, die zij dragen.

Zij zien geen demonische activiteit, die steeds meer slachtoffers maakt. Laat staan dat zij mensen kunnen verlossen van het juk van de duivel.

Maar omdat zij ongeestelijk zijn en leven als de wereld, geloven zij in een natuurlijk oorzaak. Zij geloven ook in de leugens van de wereld, die zeggen dat het nou eenmaal de geaardheid van een mens is en een mens zo geboren is, al kan de wetenschap dit niet onderbouwen. Het is het gevoel van de mens. En omdat je ieder in zijn waarde moet laten en moet respecteren, moet je daar vanaf blijven.

Maar de Bijbel zegt duidelijk, dat diegenen die naar het vlees wandelen, naar de lusten en begeerten en de wil van de zondige natuur, het Koninkrijk van God niet zullen binnengaan, laat staan zullen beërven. Zij zijn verloren.

God zal geen enkel excuus accepteren

De excuses, die door religieuze leiders van kerken worden aangehaald, gebruikt en geloofd, zullen niet door Jezus, nog door God op de grote Dag van het Oordeel worden getolereerd. Want God is heilig en rechtvaardig.

God heeft alles gegeven aan de mens om verlost te worden van de oude mens, die de dood in zich draagt. Jezus heeft Zijn leven, Zijn bloed, gegeven om het verlossingsplan van God te volbrengen.

De Heilige Geest zal overtuigen van zonde

God heeft Zijn Heilige Geest gegeven om de waarheid te openbaren en een ieder te leiden in de waarheid van het Woord, dat Gods wil vertegenwoordigt.

God heeft genoeg gewaarschuwd door het Woord, de profeten en de apostelen.

Daarom zal er voor de troon van God geen enkel excuus meer zijn, om de werken van de duivel te rechtvaardigen.

Er zal geen enkel excuus meer zijn voor diegenen, die de leugen van de duivel hebben geloofd, dat je zo geboren bent en nou eenmaal zo bent, of dat het nou eenmaal hoort bij de tijd waarin je leeft, of dat God jou zo geschapen heeft.

Zolang je leeft is er nog altijd hoop. Elke minuut heb je de mogelijkheid om je te bekeren en jouw leven volledig aan Jezus te geven en Hem te volgen. Want dat is wat God wil.

God wil dat ieder mens tot de erkentenis van de waarheid komt. God wil dat  en gelooft in Jezus en door het geloof en de wedergeboorte in Christus gered wordt van de (eeuwige)dood.

Ben ik al die tijd bedrogen door mijn gevoel?

Alleen wanneer je sterft in dit leven en jouw geest opstaat uit de dood en je zult leven naar wat het Woord en de Heilige Geest zeggen, dan zul je de enge poort binnengaan en op de smalle weg wandelen, die naar het eeuwige leven leidt.

Maar doe je dit niet en blijft jouw vlees regeren in dit leven en op de brede weg blijven wandelen, dan zul je het eeuwige leven niet beërven, ongeacht wat voorgangers, profeten, oudsten oftewel wat religieuze leiders en mede-Christenen ook zeggen.

Elk mens krijgt met Jezus; het Woord te maken: als Redder of als Rechter. En het is aan jou waar jij voor kiest.

Het is beter om er nu achter te komen, dat je bedrogen bent door jouw gevoel, dan dat jij blijft geloven in de leugen en blijft volharden in zonde en later voor de troon van God staat en er dan pas achter komt, dat jij jouw hele leven bent bedrogen door jouw gevoel.

‘Wees het zout der aarde’

You Might Also Like

    error: Content is protected !!