Hoe word je vervuld met de rechte kennis van Zijn wil?

In Kolossenzen 1:9 lezen wij, dat Paulus en zijn mede broeders niet ophielden met bidden voor de heiligen in Kolosse. Zij hielden niet op voor hen te bidden en te vragen, dat zij met de rechte kennis van Zijn wil vervuld mochten worden, in alle wijsheid en geestelijk inzicht. Wat betekent dit? En hoe word je vervuld met de rechte kennis van Zijn wil in alle wijsheid en geestelijk inzicht?

Hoe word je vervuld met de rechte kennis van Zijn wil?

Daarom houden ook wij sedert de dag, dat wij dit gehoord hebben, niet op voor u te bidden en te vragen, dat gij met de rechte kennis van Zijn wil vervuld moogt worden, in alle wijsheid en geestelijk inzicht (Kolossenzen 1:9)

Hoe word jij vervuld met de rechte kennis van Zijn wil? Door het Woord en de Heilige Geest, die jou de wil van God doen leren kennen. Jij leert Gods wil kennen door Zijn Woord; door het lezen en bestuderen van Zijn Woord; de Bijbel. Als jij het Woord niet kent, dan ben jij ook niet bekend met Gods wil en ben jij niet vervuld met de rechte kennis van Zijn wil. 

Dat Christenen het Woord van God niet kennen is iets wat veel voorkomt. Zij voeden zich de hele dag met allerlei wereldse zaken, in plaats dat zij God zoeken en Zijn gerechtigheid en tijd met Hem spenderen.

gevaar van televisieDe meeste mensen spenderen liever hun tijd achter de televisie, dan dat zij tijd spenderen in Gods Woord en samen zijn met Hem. Zij gaan wekelijks naar de kerk of gemeente, maar daar blijft het bij.

In plaats dat zij de Heere God van het Woord leren kennen, door Zijn Woord, hebben zij zelf een beeld van God gevormd in hun denken, die erg veel op hunzelf lijkt (Lees ook: Religie of relatie?).

Het Woord en de Heilige Geest zijn de twee Getuigen van God. Zij zijn alles wat jij nodig hebt in deze wereld.

Door Zijn Woord en Zijn Heilige Geest, die in jou woont, zal Hij de dingen van Zijn Koninkrijk openbaren.

Wie bestuurde de Geest des Heeren en onderrichtte Hem als Zijn raadsman? Wie raadpleegde Hij, dat deze inzicht zou geven, het rechte pad zou leren, kennis bijbrengen en de weg des verstands doen kennen? (Jesaja 40:13-14) 

De Heilige Geest zal jou onderrichten, inzicht geven en alles openbaren, waarin God Hem heeft onderwezen, zodat jij de wil God en het rechte pad leert kennen en in Zijn wil op het rechte pad zal wandelen. 

Jouw bestemming

God heeft een plan met jouw leven. De Heilige Geest kent de wil van God en Zijn bestemming voor jouw leven en dat wil Hij aan jou openbaren. Hij wil jou de waarheid laten zien en onthullen. 

Er is zoveel meer achter de zichtbare wereld. Daarom is het belangrijk, dat jij niet wandelt naar wat jouw zintuigen en gevoelens en emoties jou vertellen, maar dat jij wandelt in het geloof naar wat het Woord zegt, geleid door de Heilige Geest, brengende het Koninkrijk van God op aarde (Lees ook: ‘Eerst zien en dan geloven of eerst geloven en dan zien?).

De rechte kennis van Zijn wilHet Koninkrijk van God is een geestelijk Koninkrijk en de oude mens, die behoort tot de oude generatie van Adam, is niet in staat om dit Koninkrijk te zien. 

Daarom is het belangrijk dat jij wedergeboren wordt in de Geest, zodat jij het Koninkrijk van God zal zien en zal binnengaan.

Alleen wanneer jij het Koninkrijk van God ziet en binnengaat, zal jij daarin kunnen wandelen.

Het is daarom belangrijk om je te onderwerpen aan het Woord van God en de Heilige Geest en jij de rechte kennis van Zijn wil leert kennen.

Wanneer jij het Woord van God bestudeert met de Heilige Geest als jouw Onderwijzer, dan zal jij Zijn wil leren kennen en daardoor in staat zijn om te wandelen in Zijn wil. Door Zijn Woord en Zijn Geest zal jij opgroeien tot een geestelijk volwassen zoon van God, in alle wijsheid en geestelijk inzicht.

Het spreken in tongen

Daarbij mogen wij het spreken in tongen niet vergeten. Want als jij in tongen spreekt dan spreekt en bidt de Heilige Geest door jouw geest en sticht jou. Hij zal jou geestelijk sterk maken, de weg wijzen en de wil van God, de dingen van het Koninkrijk van God en de toekomst openbaren (o.a. Jesaja 28:11, 1 Korinthiërs 14). 

Paulus sprak veel in tongen en kijk naar zijn wandel en hoe sterk hij geestelijk was en de geweldige openbaringen, die hij ontving van God. Het spreken in tongen is een teken, die de wedergeboren gelovigen zullen volgen. Het spreken in tongen is een opdracht van Jezus en een krachtig ‘middel’, waar wij geen afstand van mogen doen in onze wandel met- en in Christus.

Wanneer jij je onderwerpt aan het Woord en de Heilige Geest en naar Hen luistert en Hen gehoorzaamt, dan zal jij gevuld zijn met de rechte kennis van Zijn wil in alle wijsheid en geestelijk inzicht.

‘Wees het zout der aarde’

Deel het artikel

You Might Also Like

    error: Content is protected !!