Dankt met blijdschap de Vader

En dankt gij met blijdschap de Vader, die u toebereid heeft voor het erfdeel der heiligen in het licht (Kolossenzen 1:12)

Wanneer jij de wil van God leert kennen en wandelt naar Zijn wil, dan zal jij waardig wandelen voor de Heere. Jij zal vrucht dragen in alle goed werk en opwassen in de rechte kennis van God, waardoor jij met alle kracht bekrachtigd wordt naar de macht Zijner heerlijkheid tot alle volharding en geduld en dankt gij met blijdschap de Vader.

Dankt met blijdschap de Vader

Elke dag behoor jij God dankbaar te zijn, voor alles wat Hij heeft gedaan en voor alles wat Hij jou heeft gegeven. God heeft een weg gemaakt, voor iedereen, om tot Hem te komen en verzoend te worden met Hem en een zoon van God te worden. God heeft Zijn enige Zoon Jezus Christus gegeven, zodat door- en in Hem, vele zonen geboren zouden worden. 

God zaaide Zijn Zoon en oogstte (en oogst nog steeds) vele zonen, die wedergeboren zijn in de geest, door de kracht van de Heilige Geest. Is dat niet geweldig!

Mijn wet zal Ik in hun binnenste gevenWanneer jij een zoon van God bent geworden, heb jij deel gekregen aan de erfenis van de heiligen in het licht.

God heeft jou alles gegeven om te worden als jouw Heere en Meester Jezus Christus en te wandelen zoals Hij gewandeld heeft (o.a. Johannes 14:12-13,  Romeinen 8:2)

Daarom behoor jij de Vader te danken met blijdschap in plaats dat jij klaagt over jouw situatie en problemen en dat de dingen niet zo gaan zoals jij had verwacht en gewild.

Onthoud, God haat klagen en mopperen. Toen God Zijn vleselijke volk had bevrijd van de slavernij van Farao in Egypte en Hij Zijn volk in alles voorzag wat zij nodig hadden, klaagde Zijn volk steen en been. Ondanks hun verlossing en de voorzieningen waren zij niet tevreden en bleven mopperen en klagen. En jij weet hoe God daarover dacht, nietwaar? (Lees ook: ‘De dankbaarheid van de zonen van God’)

Verder sprak de Heere tot Mozes en Aäron: Hoelang zal het duren dat deze boze vergadering tegen Mij blijft morren? Het gemor, dat de Israëlieten tegen Mij uiten, heb Ik gehoord. Zeg tot hen: Zowaar Ik leef, luidt het woord des Heeren, Ik zal zeker met u doen gelijk gij te Mijnen aanhoren gesproken hebt! In deze woestijn zullen uw lijken vallen, namelijk zovelen als er van u geteld zijn, naar uw volle getal, van twintig jaar oud en daarboven, omdat gij tegen Mij gemord hebt (Numeri 14:27-29)

En mort niet, zoals sommigen van hen deden, en zij kwamen om door de verderfengel (1 Korintiërs 10:10)

Stop met klagen en dankt met blijdschap de Vader in jouw situatie

Daarom stop met klagen over jouw problemen naar God en/of naar andere mensen. Klagen lost het probleem of de problemen niet op, maar maakt het alleen maar erger. In plaats van te klagen over jouw probleem, spreek tot het probleem en gebied het, wat het moet doen. 

En ondertussen, wat het probleem ook mag zijn en hoe jouw situatie er ook uitziet, weest dankbaar in jouw situatie en dankt met blijdschap de Vader, voor alles wat Hij heeft gedaan.

Hij heeft jou in Christus alles gegeven, wat jij nodig hebt om een overwinnaar te zijn. Dit erfdeel wat jij hebt ontvangen in Hem is zo kostbaar.

Hoe kom jij erachter wat jij hebt ontvangen en geërfd? Als jij wilt weten wat jij precies hebt geërfd, dan hoe jij alleen maar het Woord van God te pakken en te openen.

Wanneer jij het Woord van God opent, leest en bestudeert, dan zal jij erachter komen, wie jij werkelijk bent in Christus en wat jij hebt ontvangen in Hem (Lees ook: ‘Wie ben jij echt?’ En ‘Gods Woord brengt overwinning in de strijd’).

‘Wees het zout der aarde’

You Might Also Like

    error: Content is protected !!