NIETS kan ons van scheiden van de liefde Gods

Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Heere (Romeinen 8:38-39)

 Het verlossende werk aan het kruis

De liefde van God is geopenbaard in Zijn Zoon Jezus Christus, die onze Plaatsvervanger werd en al onze zonde, ongerechtigheden, ziekten, zwakheden en de straf op de zonde op Zich nam, op de geselplaats en aan het kruis op Golgotha.

Het is volbracht

Jezus droeg onze striemen in Zijn lichaam, Hij droeg onze zwakheden in Zijn lichaam.

Ja, Jezus Christus droeg het allemaal, zodat wij bevrijd zouden worden van de zondige natuur, die aanwezig is in het vlees en wij in vrijheid zouden leven en verzoend zouden worden met de Vader en een relatie met de Vader zouden hebben.

Het verlossende werk aan het kruis, was eens en voor altijd. Niemand kan daar iets aan doen. Het is gebeurd, het is een feit en het staat voor eeuwig vast.

Zowel God de Vader, als Jezus hebben Hun liefde betoond, door het werk aan het kruis en niets en niemand kan daar iets aan veranderen. Niets en niemand kan ons scheiden van de liefde Gods.

Toen Jezus zei: het is volbracht, was het inderdaad eens en voor altijd volbracht. De missie van Jezus Christus; het werk waarvoor Jezus naar de aarde kwam, was volbracht. Jezus gaf Zijn leven en goot Zijn bloed uit voor ons.

Het bloed van Jezus Christus

Daarom is het belangrijk om het bloed van Jezus Christus en Zijn verlossende werk aan het kruis te blijven verkondigen. Wat inhoudt het verkondigen van de boodschap van bekering en de vergeving van zonde.

De grote liefde van God voor de mens

Het werk aan het kruis laat de grote liefde van God zien. God gaf Zijn enige Zoon om voor de mens te sterven, zodat wij zonen Gods zouden kunnen worden en herenigd zouden worden met God en de heerschappij over de aarde terug zouden ontvangen en in het gezag en de heerschappij van Jezus Christus als zonen van God zouden wandelen op aarde, net zoals Jezus in het gezag en de heerschappij van Zijn Vader wandelde op aarde.

Hij wil dat wij in Hem een overwinnend leven leiden, zonder dat wij in gebondenheid hoeven te leven.

oude mens is gekruisigd in Jezus ChristusDoor Zijn verlossende werk aan het kruis, heeft Hij de mogelijkheid gegeven om een overwinnend leven te leiden.

Hij heeft ons de macht gegeven om zonen van God te worden en in gerechtigheid in het licht te leven, in plaats van te leven in gebondenheid aan de zonde in het koninkrijk van de duisternis.

God wil niet dat Zijn volk in gebondenheid aan de zonde en de dood leeft. Maar God wil ook niet dat andere mensen, in gebondenheid aan de zonde en de dood in de duisternis leven.

Daarom heeft God aan ons de verantwoordelijkheid gegeven om, als ambassadeurs van Zijn Koninkrijk, het Koninkrijk van God te vertegenwoordigen en verkondigen op aarde en mensen vrij te zetten van de macht van de duivel, die de overste van het koninkrijk der duisternis is (Lees ook: Als Christenen zwijgen, wie zullen dan de gevangenen van de duisternis bevrijden?).

Jezus heeft ons het voorbeeld gegeven en laten zien, hoe een Zoon van God, behoort te wandelen op aarde. Nu is het onze beurt.

Als wij van Hem houden dan zullen wij Hem volgen. Volgen houdt in; hetzelfde doen als dat Hij heeft gedaan. Het gaat niet meer om jou wil, maar om Zijn wil.

Jezus heeft ons laten zien, dat als wij ons eigen leven afleggen en ons onderwerpen aan Hem en in Hem; het Woord leven, wij hetzelfde kunnen doen als dat Jezus heeft gedaan. En zelfs nog grotere dingen, omdat Jezus naar de Vader is gegaan (Johannes 14:12).

Onderwerp jezelf aan God en biedt weerstand aan de duivel

Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden (Jakobus 4:7)

Jezus heeft de duivel verslagen en heeft hem al zijn gezag ontnomen. Maar de duivel heeft nog wel de mogelijkheid om aan te vallen, aangezien de duivel nog niet voor eeuwig in de poel des vuurs is geworpen. Daarom hebben wij nog steeds een geestelijke oorlog te voeren en behoren wij nog steeds weerstand te bieden aan de duivel. Dit kan alleen door onderwerping aan God en Zijn wil en niet toe te geven aan de verleidingen van de duivel.

Jezus heeft de duivel overwonnen en heeft ALLE macht in de hemelen en op aarde.

Wanneer jij wedergeboren bent in Hem en in Hem blijft, heb jij ook alle macht in Jezus Christus in de hemelen en op aarde.

Jezus Christus versloeg de duivel en bracht verzoening tussen God en de mens

Jezus versloeg de duivel en ontnam hem de sleutels (de macht en gezag) van de dood en het dodenrijk. Hij droeg alle ziekten op de geselplaats en al de zonde aan het kruis en daardoor droeg Hij de dood en kwam Hij in het dodenrijk terecht. Maar de dood was niet sterk genoeg om Jezus in het dodenrijk te houden. En zo versloeg Jezus Christus de dood door Zijn opstanding.

De heerschappij die God aan de nieuwe schepping heeft gegeven

Door Zijn volbrachte werk, herstelde Hij de relatie tussen God en de gevallen mens.

Door het werk aan kruis, gaf God aan een ieder de mogelijk om door geloof in Jezus Christus en door de wedergeboorte in Hem een zoon van God te worden. Zoals God oorspronkelijk had bedoeld met Adam (Lucas 3:38).

Jezus gaf het voorbeeld en liet zien, hoe jij behoort te wandelen in het gezag en de heerschappij van God op aarde.

Adam faalde, maar Jezus faalde niet. Jezus trapte niet in al de verleidingen van de duivel, maar Jezus bleef trouw aan God en weerstond de duivel.

Ja, Jezus werd ook door de duivel verzocht in de woestijn, maar Jezus liet de twijfel niet binnenkomen in Zijn denken. Jezus hoefde Zich niet te bewijzen en Jezus gebruikte de woorden van God niet voor de lusten en begeerten van Zijn vlees.

Maar Jezus kende Zijn Vader en Zijn wil en bleef trouw aan Zijn Vader en was vastbesloten om Zijn wil uit te voeren.

Omdat Jezus Zijn Vader liefhad boven alles, wandelde Jezus in volkomen gehoorzaamheid naar wil van God en onderhield Zijn inzettingen. Door Zijn gehoorzaamheid aan God en Zijn woorden, versloeg Jezus de duivel met Zijn woorden.

Niets en niemand kan ons scheiden van de liefde Gods

Laten wij weer even teruggaan naar Romeinen 8:38-39, waar wij lezen, dat niets ons kan scheiden van de liefde Gods, nog de dood, nog leven, nog engelen, nog machten, nog krachten, nog heden, nog toekomst, nog hoogte, nog diepte, nog omstandigheden.

Niets en niemand, geen enkele situatie of omstandigheid, kan iets doen aan het grote liefdeswerk van God, wat heeft plaatsgevonden aan het kruis en dat is volbracht!

genade , alzo lief heeft God de wereld gehad, genadeDoor Zijn grote liefdeswerk heeft Hij Zijn liefde betoond, door aan elk mens de mogelijkheid te geven om door Zijn Zoon Jezus Christus verzoend te worden met Hem.

Jij bent door het geloof en de wedergeboorte vrijgemaakt van de zondige natuur in Hem! Het maakt niet uit wat mensen tegen jou zeggen of hoe jouw situatie is. Het Woord zegt; het is volbrachtDit staat voor altijd vast.

God houdt van jou en heeft dat laten zien door Zijn Zoon, Jezus Christus. Zijn grote liefde is in Hem.

Als jij bent wedergeboren in Christus en een nieuwe schepping bent geworden, dan kan niets en niemand, geen situatie, geen enkele omstandigheid, geen verleden, geen toekomst jou nog veroordelen. Want er is géén veroordeling meer, voor diegenen die in Jezus Christus zijn, die wandelen naar de Geest en niet naar het vlees (Romeinen 8:1-4). Niets en niemand kan jou scheiden van de liefde Gods.

Wanneer mensen twijfelen aan de liefde van God, dan hoeven zij alleen maar naar het kruis te kijken, waar God Zijn grote liefde heeft laten zien. 

‘Wees het zout der aarde’ 

You Might Also Like

    error: Content is protected !!