Als Christenen zwijgen, wie zullen dan de gevangenen van de duisternis bevrijden?

Op het moment, dat de discipelen van Jezus Christus werden vervuld met de Heilige Geest, konden zij niet langer meer zwijgen over Jezus de Christus, maar werden zij gedreven om de waarheid van God te verkondigen en de mens op te roepen tot bekering. In tegenstelling tot vandaag de dag, waarin de meeste Christenen zwijgen en amper Jezus de Christus, de Verlosser van de mensheid, verkondigen en de mensen oproepen tot bekering, maar de mensen laten begaan in hun zonden en aan hun lot overlaten. Op zondag belijden zij hun geloof, maar de rest van de week gaan zij als undercover Christenen al zwijgend door het leven. Maar als Christenen zwijgen, wie zullen dan de gevangenen van de duisternis bevrijden en hoe zullen zielen dan nog gered worden?

Wie bevrijdt de gevangenen van het koninkrijk der duisternis als de waarheid wordt verzwegen?

De Bijbel is Gods Woord en bezit de waarheid, het leven en de kracht van God. De Bijbel is zo krachtig, dat er geen enkel ander boek op aarde is, dat zo omstreden is en in sommige landen zelfs is verboden. 

De duivel vreest de woorden van God, omdat de woorden van God de waarheid zijn. Hij weet dat de Bijbel het enige Boek is, dat de leugens van de duivel aan het licht brengt en de mens kan verlossen van de macht van de zonde en de dood en verzoenen met God, door het geloof en de wedergeboorte in Christus (o.a.Johannes 3:3-8, Romeinen 3:23-24, 1 Korintiërs 15:50-57, Kolossenzen 1:13-14; 2:9-15). 

Als zij in Mijn raad hadden gestaan en Mijn woorden gesproken

Daarom doet de duivel er alles aan om Christenen ver weg te houden van de Bijbel en hen onwetend te houden en passief te maken.

De duivel leidt hen af met de zorgen, verleidingen en dingen van de wereld en zorgt ervoor dat zij vleselijk blijven, zodat zij gefocust zijn op zichzelf en naar het vlees blijven wandelen.

Op deze manier zullen zij onwetend blijven omtrent de waarheid en de wil van God en zullen zij zwijgen over de Waarheid en kan de duivel zijn zonen behouden. 

De duivel is geïnfiltreerd in vele gemeenten en heeft velen misleid en ervoor gezorgd dat het ware evangelie, de wil van God, het geloof en de wandel naar de Geest niet meer wordt gepredikt en gepraktiseerd. De waarheid heeft plaatsgemaakt voor halve waarheden, die gericht zijn op het tijdelijke leven in het vlees op aarde en ervoor zorgen dat de mens blijft leven in zonden. 

De vrijmoedigheid en de confronterende harde woorden van Jezus Christus en de Heilige Geest hebben plaatsgemaakt voor aangename zachtaardige humanistische woorden, die afkomstig zijn van de wereldgeesten en de vleselijke mensen paaien en hun ego strelen. 

Maar is dit de wil van God?

De wil van God

Ik vermaan u dan allereerst smekingen, gebeden, voorbeden en dankzeggingen te doen voor alle mensen, voor koningen en alle hooggeplaatsten, opdat wij een stil en rustig leven mogen leiden in alle godsvrucht en waardigheid. Dit is goed en aangenaam voor God, onze Heiland, die wil dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen. Want er is één Middelaar tussen God en mensen, de Mens Christus Jezus, die Zich gegeven heeft tot een losprijs voor allen; en daarvan wordt getuigd te juister tijd (1 Timotheüs 2:1-6)

Genade zij u en vrede van God, onze Vader, en van de Heere Jezus Christus, die Zichzelf gegeven heeft voor onze zonden, om ons te trekken uit de tegenwoordige boze wereld, naar de wil van onze God en Vader aan wie de heerlijkheid zij in alle eeuwigheid! Amen (Galaten 1:3-5)

Want dit wil God; uw heiliging, dat gij u onthoudt van de hoererij, dat ieder uwer in heiliging en eerbaarheid zijn vat wete te verwerven niet in hartstochtelijke begeerlijkheid, zoals ook de heidenen, die van God niet weten (1 Thessalonicenzen 4:3-5)

Het is de wil van God, dat ieder mens wordt gered en in heiligheid leeft. God wil niet dat er ook maar één mens verloren gaat. 

God heeft de hel niet geschapen voor mensen, maar de hel is in eerste instantie geschapen voor de duivel en de engelen, die hun leider, de duivel, zijn gevolgd en net als hem door hun ongehoorzaamheid aan God zijn gevallen van hun positie. 

Echter is daar na de zondeval een verandering in gekomen en zullen zijn zonen, die hem toebehoren en naar hem luisteren en hem volgen naar dezelfde eindbestemming gaan.

Dit is niet de wil van God, maar de keuze van de mens, die er zelf voor kiest om naar de duivel; de overste van de wereld, te luisteren, te gehoorzamen en te volgen. 

De waarheid van het Koninkrijk van God verkondigen

Om te voorkomen, dat zoveel zielen verloren gaan heeft Jezus ons opgedragen om net als Hem, de waarheid van het Koninkrijk van God te verkondigen en de mens op te roepen tot bekering. 

Vele mensen zijn gevangenen van het koninkrijk der duisternis en leven in gebonden van de duisternis en zijn op zoek naar verlossing. Zij doen er alles aan, echter zoeken zij vaak op de verkeerde plaatsen.

werken van de duivel vernietigen

En het ergste is, dat mensen, die zeggen gelovig te zijn en denken in het Koninkrijk van God te leven en vervuld zijn met de Heilige Geest en daarom in bezit zijn van de Waarheid en de Weg naar verlossing en het Leven, de mensen niet helpen en hen niet geven wat zij nodig hebben, maar doorverwijzen naar de duisternis, naar mensen, die de plaats van God hebben ingenomen en denken met hun vleselijke kennis en wijsheid en met behulp van natuurlijke methoden, technieken en middelen, de mens te kunnen helpen.  

Diegenen, die zeggen gelovig te zijn, vertrouwen niet op de Almachtige God en Zijn Woord, maar omdat zij vleselijk zijn en met vleselijke ogen zien, vertrouwen zij op de wereld; de wereldse kundigheid van de mens, dat een dwaasheid is voor God. Aangezien de oorzaak van de problemen zich niet in de natuurlijke wereld bevindt, maar in de geestelijke wereld.

Alleen iemand met een hoger gezag, dan de wereldheersers van het Koninkrijk der duisternis kan de mens helpen, bevrijden en redden. 

Jezus zweeg niet, maar predikte het evangelie

De Geest des Heeren is op Mij, daarom, dat Hij Mij gezalfd heeft, om aan armen het evangelie te brengen; en Hij heeft Mij gezonden om aan gevangenen loslating te verkondigen en aan blinden het gezicht, om verbrokenen heen te zenden in vrijheid, om te verkondigen het aangename jaar des Heeren (Luke 4:18-19)

Jezus verkondigde het Koninkrijk van God en riep Gods volk op tot bekering. Jezus wandelde in de Naam van Zijn Vader; in Zijn gezag. Er was geen hoger gezag en geen grotere kracht dan Zijn gezag en kracht. 

God de Vader heeft al het gezag en alle macht aan Zijn Zoon Jezus Christus gegeven. En al diegenen, die in Jezus Christus zijn gestorven en zijn opgestaan door de kracht van de Heilige Geest en de Heilige Geest hebben ontvangen, hebben in Hem alle macht en al het gezag op aarde. 

Jezus dan zeide nogmaals tot hen: Vrede zij u! Gelijk de Vader Mij gezonden heeft, zend Ik ook u. En na dit gezegd te hebben, blies Hij op hen en zeide tot hen: Ontvangt de Heilige Geest. Wie gij hun zonden kwijtscheldt, die zijn ze kwijtgescholden; wie gij ze toerekent, die zijn ze toegerekend (Johannes 20:21-23)

Zij behoren net als Jezus hetzelfde te doen, namelijk het Koninkrijk van God te vertegenwoordigen, verkondigen en brengen tot de mens in de Naam van Jezus Christus; in Zijn gezag en kracht door de Heilige Geest (Mattheüs 28:18-19, Markus 16:15-18, Lukas 24:47-49, Johannes 20:21-23) .

Wie durft de waarheid van God te spreken?

Maar wie durft er naar het Woord in de waarheid te wandelen en wie durft de waarheid van God te spreken?

De waarheid van God wordt niet meer als liefde gezien. Want de waarheid spreken kan verontwaardiging, angst, boosheid, agressiviteit en haat teweegbrengen in mensen. Mensen kunnen zich gekwetst, beledigd en aangevallen voelen, wat ervoor kan zorgen dat jij niet meer geliefd bent, mensen niet meer met jou om willen gaan en jij mensen verliest.

Maar harde woorden zijn nodig om mensen wakker te schudden, tot inkeer te brengen en hen te redden van de ondergang en te verzoenen met God. Want zonder de verkondiging van de waarheid zullen vele zielen misleid worden en zich niet meer bekeren, maar in stilte verloren gaan. 

Jij wint mensen niet door hen naar de mond te spreken, ja voor jezelf, maar niet voor God. Jij wint alleen mensen voor God door hen de waarheid van God te verkondigen en hen op te roepen tot bekering (Lees ook: ‘De oproep tot bekering‘ en ‘Wat houdt een bekering in?).

Doordat Christenen zwijgen over de waarheid wordt de toegang tot het Koninkrijk van God belet

Door de wedergeboorte ben jij overgeplaatst vanuit het koninkrijk van de duisternis, waar de duivel heer en koning is, naar het Koninkrijk van God, waar Jezus Christus Heer en Koning is. 

Het Koninkrijk van God is het Koninkrijk der Hemelen en is boven het koninkrijk van de duisternis, het koninkrijk der aarde, gesteld. 

de sleutels van Koninkrijk der Hemelen

Jezus heeft de sleutels van het Koninkrijk van God gegeven aan Zijn Lichaam; de Gemeente; de verzameling van wedergeboren gelovigen, die zonen van God zijn geworden.

De sleutels staan niet alleen voor gezag, maar ook voor toegang tot het Koninkrijk. 

De gelovigen hebben de sleutels van de Deur van het Koninkrijk van God, Jezus Christus, en hebben voor iedereen het antwoord en de oplossing.

Echter moeten de gelovigen wel opstaan en durven te spreken en handelen in plaats van te zwijgen en met elke nieuwe lering, die wordt verkondigd, meegaan en zich onderwerpen aan de wereldgeesten en compromissen sluiten (Lees ook: ‘Durf jij het woord van God te verkondigen?’).

Helaas vinden vele zielen de Deur naar het Koninkrijk van God en het eeuwige leven niet, door zwijgende Christenen, die bang zijn om de waarheid te spreken, aangezien de waarheid spreken ervoor kan zorgen, dat zij niet meer geliefd zijn door diegenen die de wereld toebehoren en afgewezen worden (Lees ook: ‘Waarom de wereld Christenen haat?‘) .

Zij hebben van te voren niet de kosten berekend en zijn niet bereid om de prijs te betalen.

Zolang Christenen zwijgen over de waarheid, kan de duivel ongestoord zijn vernietigende werk verrichten

Zij maken zich meer zorgen om het vlees, dan om de geest. Want ten eerste willen zij de mens te vriend houden en zelf niet afgewezen worden of voor dwaas worden uitgemaakt. Ten tweede willen zij de vleselijke mens, die in zonde leeft, geen pijn doen door de waarheid aan te zeggen. Zij willen voorkomen, dat mensen zich aangevallen, beledigd, gekwetst, angstig en/of boos voelen en kwaad weglopen en/of zich van hen afkeren.  

En zo zwijgen zij over de waarheid van God en doen water bij de wijn en laten de mensen begaan in hun zonden. Zij vertellen hen niet waar de zonde toe leidt en geven hen niet wat zij nodig hebben. 

Zolang Christenen zwijgen over de waarheid, kan de duivel ongestoord zijn vernietigende werk verrichten, met als resultaat, dat vele zielen in gebondenheid in de duisternis blijven leven en uiteindelijk in stilte zullen nederdalen tot het dodenrijk (de hel). 

‘Wees het zout der aarde’

You Might Also Like

    error: Content is protected !!