Wat betekent het om de Heere waardig te wandelen?

Om de Heere waardig te wandelen. Hem in alles te behagen, in alle goed werk vrucht te dragen en op te wassen in de rechte kennis van God. Zo wordt gij met alle kracht bekrachtigd naar de macht Zijner heerlijkheid tot alle volharding en geduld (Kolossenzen 1:10—11)

Wat moet jij doen om de Heere waardig te wandelen?

Waarom behoor jij vervuld te zijn met de rechte kennis van Zijn wil, in alle wijsheid en geestelijk inzicht? Om de Heere waardig te wandelen en Hem in alles te behagen. Ja, jij leest het goed: in alles, niet slechts in enkele, maar in alles.

door de Geest leven, wandelen naar de GeestDe Heere is overal en oneindig en Hij ziet alles! Niet is verborgen voor de Almachtige God. 

O, grote, sterke God, Wiens Naam is Heere der Heerscharen, groot van raad en machtig van daad, Wiens ogen open zijn over alle wegen der mensenkinderen om aan een ieder te geven naar zijn wegen en naar de vrucht zijner handelingen (Jeremia 32:18-19)

Jij kan alleen waardig wandelen voor de Heere, als jij Zijn wil leert kennen en wandelt naar Zijn wil.

Als jij wandelt in Zijn wil, dan zal jij waardig wandelen voor de Heere en de Heere in alles behagen en Hem verhogen.

Daarom kun jij bij alles wat jij doet, de volgende vraag stellen: “Verhoog ik Jezus hiermee of niet?”

In alle goed werk vrucht dragen

Wanneer jij wandelt naar de Geest, naar de wil van God en zaait in de Geest op de akker van het Koninkrijk van God, dan zal jij de vrucht van de Geest dragen. Jij zal de vrucht van de Geest dragen en in alle goed werk vrucht dragen. 

Opwassen in de rechte kennis van God

Terwijl jij wandelt naar het Woord en de Geest en werkt in het Koninkrijk van God, zal jij de Heere gaandeweg beter en beter leren kennen, waardoor jouw kennis van God en Zijn wil zal toenemen.

Met alle kracht bekrachtigd, naar de macht Zijner heerlijkheid

Door de wedergeboorte in Christus, ben jij bekleed en bekrachtigd met Zijn kracht, naar de macht Zijner heerlijkheid, omdat de Heilige Geest in jou woont. Wanneer jij jouw denken vernieuwt met het Woord van God, dan zal jouw denken in lijn komen te staan met de wil van God (Lees ook: ‘‘Waarom is het vernieuwen van jouw dneken noodzakelijk?’).

Gods weg jouw wegJij zal denken, zoals Hij denkt en in Zijn wegen wandelen. Omdat jouw denken is vernieuwd met het Woord van God en jij wandelt in Zijn wil, zal de Heilige Geest uit jou ‘stromen’ en jou bekrachtigen bij alles wat jij zegt en doet.

Hij zal jou bekrachtigen wanneer jij jouw handen in de Naam van Jezus op iemand legt, die het leven nodig heeft of wanneer jij tot een persoon of een situatie spreekt.

Jij zal wandelen in het geloof en niet naar wat jij aanschouwt (waarneemt), omdat het Woord dit zegt. 

Zolang jouw denken vleselijk blijft en niet vernieuwd is met het Woord van God, zal jij wandelen in ongeloof en de Heilige Geest tegenhouden om geweldige werken te doen.

Tot alle volharding en geduld

En bij alles wat jij doet, zal jij je niet laten ontmoedigen, maar volharden en geduldig zijn met blijdschap. Geef nooit op! Jij kan niet verliezen, jij verliest alleen wanneer jij opgeeft. Jezus heeft ervoor gezorgd, dat zolang jij in Hem blijft en blijft staan op het Woord en niet opgeeft, maar volhard, jij zal overwinnen!

‘Wees het zout der aarde’

You Might Also Like

    error: Content is protected !!