Waren David en Jonatan homo?

David en Jonatan hadden een dierbare vriendschap, zij waren soulmates. Jonatan had David lief als zichzelf en David zijn liefde voor Jonatan was wonderlijker dan de liefde voor vrouwen. Maar betekent dit, dat David en Jonatan homo waren en homoseksuele gevoelens voor elkaar hadden? Waren David en Jonatan homoseksueel? Had David een homofiele relatie met Jonatan, zoals door homoseksuelen, die een kerk bezoeken en door een aantal leiders van kerken, die homofilie goedkeuren en toelaten, wordt beweerd?

Homofilie

Homofilie (en homofiele gevoelens) wordt veroorzaakt door een geest van seksuele lust en perversiteit. Wanneer in de geestelijke wereld een geest van lust en perversiteit actief is, zal dit zich in de natuurlijke wereld uiten in de levens van mensen. Één van de zichtbare resultaten in het vlees, dat afkomstig is van een geest van seksuele lust en perversiteit is homofilie. Onthoud dat alles wat in de geestelijke wereld plaatsvindt zichtbaar wordt in de natuurlijke wereld.

Woord over homofilie, Bijbel over homofilie, homoWanneer een persoon beheerst wordt door homofiele gevoelens, dan weet je dat je te maken hebt met een geest van lust en perversiteit. Als een persoon aan zijn gevoelens toegeeft en dus de lusten en gevoelens bevredigt, dan zal de persoon macht geven aan deze onreine geest.

Deze onreine geest zal in het leven van de persoon heersen en in de geestelijke wereld actief zijn en heerschappij voeren  Door de macht, die de persoon aan deze onreine geest geeft, zal deze onreine geest ook proberen om andere levens aan te tasten en te beheersen. Elk persoon, die niet regeert over het vlees, zal toegeven aan deze gevoelens en beheerst worden door deze onreine geest.

Hoe meer mensen toegeven aan deze gevoelens van homofilie en homofilie bedrijven, des te meer mensen beïnvloed zullen worden en des te machtiger de heerschappij van de duisternis zal worden in levens en in gebieden. Daarom is het ook niet verwonderlijk, dat steeds meer mensen uit de kast komen.

Deze geest van seksuele lust en perversiteit zal actief zijn in de levens van de personen en de gevoelens en het denken van de persoon beheersen. Doordat deze onreine geest het denken van personen beheerst, zullen zij de heilige relaties in de Bijbel op een seksuele perverse manier interpreteren.

Een geest van lust en perversiteit openbaart zich
door communicatie en handelingen

Zoals zojuist en al eerder is beschreven in het blog ‘wat zegt het Woord over homofilie’, openbaart deze geest van seksuele lust en perversiteit zich in de natuurlijke wereld door het leven van de persoon; zijn spreken, handelingen en wandel.

Kijk maar eens naar de wijze waarop vele homo’s en lesbienne’s communiceren. Hoe vaak worden er wel niet seksuele getinte opmerkingen of grappen gemaakt of een boodschap, met een dubbele betekenis. En dat niet alleen, kijk maar naar de gay pride, gay magazines, gay musicals, gay films, tv programma’s, music industry, fashion industry etc. Het draait allemaal om sex en erotiek. Daar kun je gewoon niet omheen.

Dit is ook niet verwonderlijk aangezien een geest van seksuele lust en perversiteit hun leven beheerst en daarom beheerst seks hun leven; alles draait om seks. Maar laten wij nu kijken naar David en Jonatan en hun vriendschap.

Jonatan zijn ziel was verknocht aan de ziel van David

Terstond, nadat David opgehouden had tot Saul te spreken, werd de ziel van Jonatan verknocht aan die van David; en Jonatan had hem lief als zichzelf (1 Samuël 18:1)

Jonatan was een godvrezende jongen en wandelde met de Heere. Tijdens een strijd met de Filistijnen, vertrouwde Jonatan op de Heere en verliet zijn vader Saul en zijn grote leger. Jonatan trok samen met zijn wapendrager in geloof op naar de Filistijnen. Door zijn geloof in God gaf God de Filistijnen in zijn macht.

David was ook een godvrezende man en wandelde naar God’s wil. Toen Jonatan David zag werd zijn ziel verknocht aan die van David. Jonatan had David lief als zichzelf, als zijn eigen ziel.

Wij lezen hier, dat zijn ziel verknocht werd aan David en niet zijn lichaam. Jonatan zijn liefde voor David was een vriendschappelijke broederlijke reine liefde.

Het verbond tussen Jonatan en David

Toen Jonatan met David het veld inging en een verbond met hem sloot, betrok Jonatan God bij het verbond. Jonatan sloot een verbond met David zijn huis, omdat hij hem liefhad als zijn eigen ziel, oftewel hij had David lief als zichzelf.

Vervolgens gaf Jonatan aan David zijn mantel en wapenrusting (1 Samuël 18:3-4). Dit was een bevestiging en profetisch symbool dat het koningschap van Saul niet zou overgaan op zijn zoon Jonatan, maar op David. Dit heeft niets met sex te maken, maar met een broederlijke liefde. Maar als jij wordt beheerst door seksuele onreine machten, tsja, dan kun je dit op een perverse onreine manier interpreteren.

Toen Jonatan afscheid nam van David, huilden zij en kusten elkaar (1 Sam 20:41). Ook dit was een normale kus en geen erotische kus. Het was heel normaal als twee mannen elkaar een kus gaven. Kijk maar naar Isaak, Laban en Ezau, die Jakob kuste. Aaron, die Mozes kuste. Samuel, die Saul kuste. Absalom, die iedereen die tot hem kwam kuste (2 Sam 15:5). David, die Barzillai kuste (2 Samuël 19:39). Judas, die Jezus een kus gaf. En de oudsten, die Paulus om zijn nek vielen en hem een kus gaven (Handelingen 20:37).

Waren David en Jonatan homo?

Jonatan hield van David als een broer, als zijn eigen vlees en bloed. Jonatan had David lief als zichzelf. Heeft Jezus ons ook niet opgedragen om onze naasten lief te hebben als onszelf?

Gij zult uw naasten liefhebben als uzelf (Marcus 12:31)

Dit houdt niet in, dat wij seksuele relaties met onze naasten moeten hebben, integendeel!

Jij kunt in het leven iemand van hetzelfde geslacht tegenkomen, waarmee jij je geestelijk verbonden voelt en die jij dus als soulmate (zielsverwant) beschouwt. Jij houdt van de persoon als een eigen broer of zus en deelt vele dingen met hem of haar. Misschien wel meer dan met jouw eigen echtgenoot of echtgenote.

Wil dat zeggen, dat jij een seksuele relatie met die persoon hebt? Nee, jij bent gewoon elkaars soulmate en hebt de ander lief als jezelf. Het heeft niets, maar dan ook niets met homofiele gevoelens of met seks te maken.

David zijn liefde voor Jonatan was wonderlijker
dan de liefde van vrouwen

David zong in zijn klaaglied over Saul en Jonatan: “Het is mij bang om u, mijn broeder Jonatan, gij waart mij zeer lief; uw liefde was mij wonderlijker dan de liefde van vrouwen” (2 Samuël 1:26).

Dit zou dus het bewijs moeten zijn, volgens homo’s en lesbienne’s, dat David homo was en Jonatan homo was. Dus dat David een homofiele relatie met Jonatan zou hebben. Maar dat is een grote leugen!

Want als dat zo was, dan zou David ook een homofiele relatie met Saul hebben gehad. Aangezien er ook staat geschreven: “Saul en Jonatan, de beminden en lieflijken”.

De liefde, die David voor Jonatan had, was een goddelijke broederlijke pure reine liefde, die boven de liefde, die hij voor vrouwen had ging. Er was niets onreins aan deze broederlijke liefde. Alleen een pervers en verwerpelijk denken kan hier iets onreins van maken.

Als David homo was, dan zou hij dezelfde liefde als voor vrouwen hebben gehad voor Jonatan. Maar dat was niet zo. Zijn vriendschappelijke broederlijke liefde voor hem ging boven de (seksuele) liefde voor vrouwen. Het was dus een andere liefde, die niet was gebaseerd op seksuele lusten en begeerten van het vlees. Maar het was een broederlijke liefde van de ziel.

Zou Jonatan een zoon hebben gehad als hij homo was?

Jonatan had een zoon, die verlamd was aan beide voeten; Mefiboset. Daaruit kunnen wij concluderen dat Jonatan ook een vrouw had en daar seksuele omgang mee had.

David had vele vrouwen

David had veel vrouwen, zoals o.a. Abigail, Achinoam, Maäka, Chaggit, Abital, Egla (2 Samuël 3:2-5), Mikal (2 Samuël 3:13-14) en Bathsheba (2 Samuël 5:13).

Als David homo zou zijn geweest, zou David dan moeite hebben gedaan om zijn vrouw Mikal, Saul’s dochter, terug te krijgen? Zou David überhaupt in het huwelijksbootje met Mikal, de zuster van Jonatan, zijn gestapt en gemeenschap met haar hebben gehad, als David een seksuele relatie met haar broer zou hebben?

Zou David lusten voor Batseba hebben gehad
als hij homo zou zijn geweest?

Als David inderdaad homo was, zou hij dan als homo ook seksuele lusten hebben gehad voor Bathseba? Aangezien David lichamelijk tot Bathseba was aangetrokken, want zij hadden meteen seksuele gemeenschap met elkaar. Een homo oftewel homofiel is iemand, die géén (seksuele) gevoelens heeft voor iemand van het andere geslacht.

Dus als David homo was, dan zou hij Bathseba niet hebben begeerd. Hij zou dan alléén van zijn dak hebben gekeken, maar het zou hem niets hebben gedaan.

Is de volgende bewering en leugen die komt, dat David bi-seksueel was?

God strafte David

God strafte David omdat hij het woord van de Heere had veracht en kwaad had gedaan in Zijn ogen. David had Uria door het zwaard van de Ammonieten laten doden. David had Uria’s vrouw genomen en had haar tot zijn eigen vrouw gemaakt. Dit gedrag van David was voor God een gruwel. Daarom stuurde Hij Nathan de profeet tot David om hem op zijn vreselijke daad te wijzen.

Toen David zijn schuld beleed, werden zijn zonde hem vergeven en zou hij niet sterven. Maar God strafte wel. Zijn zoon zou sterven en het zwaard zou in zijn familie terugkeren.

En zo sloeg God het kind met een ziekte en stierf. En lezen wij later over Amnon, die seksuele omgang had met zijn halfzuster en uiteindelijk samen met zijn andere broers omgebracht werden door Absalom. Ook Absalom werd omgebracht door Joab. Het Woord van de Heere was uitgekomen.

Als David homo zou zijn geweest,
zou God hem dan niet gestraft hebben?

Als God David zo zwaar strafte voor deze daad, die hij had begaan, zou God hem dan ook niet hebben gestraft als David homo zou zijn en hij een seksuele relatie met Jonatan zou hebben? Zou God hem niet ter dood hebben veroordeeld? Aangezien God heel duidelijk is in Zijn Woord en in het Oude Verbond gehandeld moest worden naar de wet, waarin staat geschreven:

En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het (Leviticus 18:22)

Mijn wet zal Ik in hun binnenste gevenVerontreinig u niet door dit alles, want door dit alles hebben zich verontreinigd de volken, die Ik voor u uit wegdrijf. Het land toch werd verontreinigd en ik vergold daaraan zijn ongerechtigheid, zodat het land zijn inwoners uitspuwde. Gij echter zult Mijn inzettingen en Mijn verordeningen in acht nemen en geen van deze gruwelen doen, noch de geboren Israëliet, noch de vreemdeling die in uw midden vertoeft -want al deze gruwelen deden de lieden van het land, die vóór u waren, zodat het land onrein werd -opdat het land u niet uitspuwen, wanneer gij het verontreinigt, zoals het uitgespuwd heeft het volk dat vóór u was.

Want ieder die iets van al deze gruwelen doet, – degenen, die ze doen, zullen uit het midden van hun volk uitgeroeid worden. Zo zult gij het voorschrift dat Ik u geef, in acht nemen, zodat gij de gruwelijke inzettingen niet doet, die vóór u gedaan werden, opdat gij u daardoor niet verontreinigt. Ik ben de Heere, uw God. (Leviticus 18:24-30)

Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, -beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen (Leviticus 20:13)

“Er zal onder de zonen van Israel geen aan ontucht gewijde man zijn”

Ook in Deuteronomium lezen wij, dat God wilde dat Zijn volk in reinheid zou wandelen. God wilde niet dat Zijn volk zich zou inlaten met ontucht (hoererij en sodomie):

Er zal onder de dochters van Israel geen aan ontucht gewijde vrouw zijn (hoer), en er zal onder de zonen van Israel geen aan ontucht gewijde man (een sodomiet, man gemeenschap met man) zijn (Deuteronomium 23:17)

Is homofilie acceptabel voor God, Jezus en de Heilige Geest?

Voor God was – en is nog steeds homofilie een gruwel. Als het voor God een gruwel is, dan betekent dit ook dat het voor Jezus en de Heilige Geest een gruwel is. Aangezien Zij Één zijn. Jezus kwam op de aarde, om de wil van God uit te voeren en gaf uiteindelijk Zijn leven voor Zijn wil.

Ik kan van Mijzelf niets doen; gelijk Ik hoor, oordeel Ik, en Mijn oordeel is rechtvaardig, want Ik zoek niet Mijn wil, doch de wil van Hem, die Mij gezonden heeft (Johannes 5:30)

Want Ik ben van de hemel nedergedaald, niet om Mijn wil te doen, maar de wil van Hem, die Mij gezonden heeft (Johannes 6:38)

Wat Ik gezien heb bij de Vader, spreek Ik (Johannes 8:38)

Acceptatie van homofilie in de kerk komt voort uit een verwerpelijk denken

Na de kruisiging en opstanding van Jezus Christus, getuigde de Heilige Geest, door de apostelen heen, nog steeds dat homofilie een zonde is. En dat de acceptatie van homofilie voortkomt uit een verwerpelijk denken. Aangezien zij God en Zijn Woord hebben verworpen en Zijn waarheid niet hebben geloofd en aangenomen. Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten. En dit is nog steeds het geval.

Verwerpelijk denken verheugt zich in de zondeDaarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende. En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt (Romeinen 1:26-28)

Het Woord zegt, dat homofielen het Koninkrijk van God niet zullen beërven.

Of weet gij niet, dat onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet beërven zullen? Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders (mannen die gemeenschap hebben met mannen, met mannen liggen), dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters, zullen het Koninkrijk Gods niet beërven. En sommigen uwer zijn dat geweest. Maar gij hebt u laten afwassen, maar gij zijt afgewassen, maar gij zijt geheiligd, maar gij zijt gerechtvaardigd door de Naam van de Heere Jezus Christus en door de Geest van onze God (1 Korinthiërs 6:9-11)

Het Woord blijft de waarheid

Hoe mensen ook het Woord verdraaien en interpreteren vanuit hun eigen bevindingen, ervaringen, gevoelens, emoties en zienswijze, die vaak door boze geesten worden beïnvloed en hun goedkeuring aan homofilie geven. Voor God, Jezus en de Heilige Geest blijft homofilie een gruwel en dit zal altijd zo blijven.

eens een zondaar altijd een zondaarZij zullen nooit Hun goedkeuring hieraan verlenen. Aangezien Zij géén gemeenschap kunnen hebben met de werken van de duisternis; zonde.

Jezus heeft afgerekend met de zonde door het sterven aan het kruis. Zodat een ieder, die in Hem gelooft en sterft in Christus en wedergeboren wordt, verlost wordt van zijn zondige natuur (Adam’s natuur) en zal heersen over het vlees, waarin de zonde regeert.

Als Jezus naar de aarde moest komen om de werken van de duivel te vernietigen, zou Jezus dan nu ineens de werken van de duivel goedkeuren?

Homofilie gaat tegen God’s wil in en daarom is het een zonde. Een wedergeboren gelovige zal zich niet laten knechten door de machten van de duisternis. Maar een wedergeboren gelovige zal heersen over elke macht van de duisternis, inclusief een geest van seksuele lust en perversiteit.

Is het niet vreemd, dat alle teksten waarin homofilie wordt besproken, worden verworpen. En dat aan reine vriendschappelijke relaties in de Bijbel, perverse interpretaties worden gegeven. Hoe komt dit? Dit komt omdat zij verblind zijn voor de waarheid en deze niet willen aannemen.

Want de waarheid spreekt hen aan op hun gedrag; hun zonde en dat willen zij niet. Zij willen niet sterven in hun vlees, maar hun lusten en begeerten blijven voeden. Daarom passen zij het Woord aan, aan hun gevoelens, begeerten en lusten.

Maar het Woord zal elk persoon oordelen of veroordelen (Johannes 12:48, 1 Petrus 4:5, Openbaring 20:12,15). Het Woord is duidelijk en er is geen excuus, voor niemand!

‘Wees het zout der aarde’

You Might Also Like

    error: Content is protected !!