Wat zegt God over abortus in de Bijbel?

Gij zult niet doden, zegt God, de Schepper van de hemel en de aarde en al wat daarin is. En toch zijn er mensen, inclusief mensen die zich Christen noemen, die zich niets aantrekken van Gods woorden en zonder schroom een ander doden. Jaarlijks worden miljoenen zwangerschappen moedwillig afgebroken en onschuldige levens verwoest. Levens, zoals jou en mijn leven, die het recht op het leven zijn ontnomen door de keuze van de moeder of van een ander. Een vrouw mag toch immers zelf over haar buik beslissen wat er wel en niet in groeit? Maar denkt God hier ook zo over, wat zegt God in de Bijbel over abortus? Want de mensen kunnen een medische term aan het doden van baby’s geven en abortus legaliseren, maar zal God ooit het doden van baby’s legaliseren?

Het ontstaan van abortus

Abortus is niet iets van deze tijd. In de oudheid werden al verschillende technieken en methoden toegepast en kruidenmengsels gebruikt om een zwangerschap moedwillig af te breken.

De eerste gedocumenteerde abortus vond plaats in het oude Egypte (1550 voor Christus*).

Ook in de Indische veda’s (de oude schriften van het hindoeïsme) en de schriften van de Griekse geneeskunde (waaruit de moderne geneeskunde is ontstaan) was abortus geen onbekend fenomeen. 

En zo waren er nog meer (religieuze) groeperingen en natiën, waarin abortus werd gepleegd, legaal dan wel illegaal. 

Het legaliseren van abortus

In de 20e eeuw werd abortus in veel landen gelegaliseerd en maakten veel vrouwen daar gretig gebruik van en deden een beroep op het recht van abortus.

En nog steeds maken veel vrouwen gretig gebruik van het menselijk recht op abortus, aangezien jaarlijks miljoenen abortussen worden uitgevoerd. 

Wereldwijd worden jaarlijks miljoenen baby’s moedwillig geaborteerd door de keuze van de moeder (of iemand anders). Het unieke leven van een mens, dat God schiep, wordt abrupt beëindigd.

Het menselijk recht op abortus is door mensen ingesteld en niet door God

In de wereld is het niet meer God, maar de mens, die wetten maakt en beslist over het leven. Zo ook bij abortus. Abortus is een door mensen ingesteld recht. Bij abortus beslist een mens (een vrouw) over het leven van een kind.

Bijbelvers Jesaja 44-2-zo zegt de heere uw maker en van de moederschoot uw formeerder, die u helpt

Een mens beslist of een kind wel of niet gewenst is en of het kind mag leven of moet sterven.

Een vrouw heeft het recht om over de toekomst van iemand anders te beslissen; haar eigen vlees en bloed.

De wereld spreekt maar over het menselijk recht van de vrouw en het recht op abortus. Maar hoe zit het met de rechten van het ongeboren kind?

Wie komt er op voor het menselijk recht van het ongeboren kind, die zijn stem niet kan laten horen en niet kan pleiten voor zijn leven?

Wie strijdt en verdedigt de rechten van het ongeboren kind, die er niet om heeft gevraagd om gedood te worden in de moederschoot, maar ook wilde leven, maar door de keuze van de moeder het daglicht nooit zal zien.

Abortus is genormaliseerd en wordt niet meer als kwaad gezien

De mens staat zo ver van God en Zijn Woord af en de mentaliteit is zo aangetast door het kwaad, dat de mens onverschillig is geworden omtrent levens en het heel normaal vindt om levens te beëindigen.

Als een leven niet past in het leven en (toekomst)beeld van de drager, in wie het leven groeit, dan wordt het leven gewoon afgebroken en verder geleefd alsof er niets is gebeurd. 

Maar voor God is er wel iets gebeurd, namelijk het doden van een onschuldig leven, dat door Gods kracht is ontstaan en al daarvoor bekend was bij God (Psalm 127: Jesaja 44:2; 46:3; 49:5; Jeremia 1:5).  

En het doden van onschuldig bloed oftewel het doden van een onschuldige ziel is één van de zeven gruwelen, die God haat (Spreuken 6:16-19).

De wereldgezindheid maakt mensen lauw en onverschillig omtrent het kwaad en de zonde van abortus

De mensen, die niet geboren zijn uit God en niet God maar de wereld toebehoren, en niet Gods Geest maar de geest van de wereld in zich hebben en daarom ook de gezindheid van de wereld hebben, kunnen abortus als een recht van de vrouw beschouwen en niets kwaads in abortus zien, maar voor God is abortus een zonde.

Abortus is een zonde. Het is een misdaad tegenover God, die het leven heeft gegeven, dat voortgezet wordt door de vrucht van de gemeenschap tussen een man en een vrouw.

Alhoewel de man de zaaddrager is waarin het leven zit, heeft God de vrouw uitgekozen en gemaakt om de kostbare vrucht van het menselijk lichaam te dragen. Dit is heilig voor God

Maar de vrucht van het lichaam wordt door velen niet meer als heilig beschouwd. Dit komt voornamelijk door de geloofsafval, een leven buiten de kaders van de Bijbel, een verandering van zienswijze omtrent seksualiteit en de toename van seksuele immoraliteit (hoererij).

Een kind is de vrucht van de gemeenschap en eenheid van de man en de vrouw binnen het huwelijksverbond

Een kind is de vrucht van de gemeenschap en de eenheid tussen man en vrouw, die aan elkaar verbonden zijn en tot één vlees zijn gemaakt.

De vrucht van het lichaam behoort geproduceerd en gedragen te worden binnen het huwelijksverbond tussen een man en een vrouw en niet daarbuiten.

Maar door ongehoorzaamheid van de mens aan Gods Woord, door zowel mannen als vrouwen, en door het geloof in de kennis, wijsheid en bevindingen van geleerde wereldse mensen, wordt de vrucht van het lichaam buiten het huwelijksverbond tussen een man en vrouw gedragen of op een onnatuurlijke wijze met behulp van natuurlijke middelen binnen een huwelijk, dat misschien in de wereld rechtmatig is, maar niet voor God rechtmatig is. 

Bijbeltekst psalm 139-13-gij hebt mijn nieren gevormd mij in moederschoot geweven ik loof u omdat ik ontzagwekkend wonderlijk gemaakt ben wonderlijk zijn uw werken mijn ziel weet dat zeer wel

De vrucht hiervan (van dit gedrag en geloof in de kennis en wijsheid van de mens) heeft geresulteerd, dat een vrucht van het lichaam als slechts een vrucht wordt gezien en niet als een leven dat door Gods scheppende kracht in de moederschoot is geplant en geweven. 

Heb je er ooit bij stilgestaan, hoe bijzonder het proces van de bevruchting van een eicel en het ontstaan van de mens is.

Het zaad, dat het leven van God bezit en door de versmelting met de eicel een nieuw leven schept. Hoe ontzagwekkend groot is dit!

Het is te groot voor het menselijk brein om te bevatten, net als de schepping van de mens door God.

En omdat de schepping en de scheppingskracht van God te groot is om te bevatten, heeft de mens het als dwaasheid verklaard en de evolutie theorie bedacht om de schepping enigszins te kunnen doorgronden en verklaren.

God lacht en huilt om de dwaasheid van de mens

Zoals gij de weg van de wind evenmin kent als het gebeente in de schoot van een zwangere vrouw, zomin kent gij het werk van God, die alles maakt (Prediker 11:5) 

Maar God lacht om de dwaasheid van de mens, die alles vanuit een natuurlijk denken en intellect probeert te beredeneren. 

Maar alhoewel God hierom lacht, huilt God ook om de dwaasheid van de mensen, die met hun leugens vanuit hun ijdele denken de mensen verleiden en op dwaalsporen brengen en hen dingen laten doen die consequenties hebben voor hun leven en de eeuwigheid.

Het maakt niet uit welke naam je eraan geeft, embryo, foetus, of … . Het maakt niet uit of mensen wat kwaad is veranderd hebben in goed door legalisering. De waarheid is, dat het doden van de vrucht van jouw lichaam; de ziel van je kind, consequenties heeft voor de rest van je leven.

Als mensen denken dat zij kunnen zondigen en leven buiten de wetten van God en mogen doen wat zij willen zonder consequenties, dan hebben zij het mis.

Wat gebeurt er in de natuurlijke en de geestelijke wereld tijdens een abortus?

Laten wij kijken wat er zowel in de natuurlijke als in de geestelijke wereld gebeurd wanneer iemand abortus pleegt.

In de natuurlijke wereld ga je naar een abortuskliniek en geeft opdracht om jouw kind te laten weghalen en gaat vervolgens naar huis. Je gaat verder met je leven en doet alsof er niets gebeurd is. Misschien behoor je tot een gemeente en ga je naar de kerk en doet ook daar alsof er niets gebeurd is. Maar in de geestelijke wereld is er wel iets gebeurd.

In de geestelijke wereld heb je Gods woord en Zijn gebod, ‘Gij zult niet doden’ verworpen. Je hebt tegen Gods wil en Zijn Woord in een keuze gemaakt om het leven van jouw kind te beëindigen (o.a. Exodus 20:13).

Je hebt iemand anders de opdracht en goedkeuring gegeven om het leven van God uit jou te verwijderen. Maar de ziel van het kind, dat geschapen en levend is voor God, heb je gedood.

Als gevolg van deze daad zul je aangeklaagd worden door het bloed van jouw kind, dat schreeuwt om vergelding. En van de ziel en het bloed van het kind zul je rekenschap afleggen voor God.

Is de waarheid van God bangmakerij en het aanpraten van een schuldcomplex?

Dit is geen bangmakerij en het aanpraten van een schuldcomplex, maar de waarheid, die God in Zijn Woord (de Bijbel) heeft geopenbaard. 

Hoeveel vrouwen, die abortus hebben gepleegd, leven met een schuldcomplex en zijn zwaarmoedig en worden dagelijks aangeklaagd in hun denken?

Dit geldt niet alleen voor vrouwen, die ongewenst zwanger zijn geraakt door seksuele omgang buiten het huwelijksverbond, maar ook voor vrouwen, die binnen het huwelijksverbond ongewenst zwanger zijn geraakt en abortus plegen, en vrouwen die seksueel misbruikt zijn of vrouwen, die omwille van medische complicaties hun kind hebben laten weghalen.

bijbeltekst johannes 17-34 hiertoe ben ik geboren en hiertoe ben ik in de wereld gekomen om voor de waarheid te getuigen een ieder die uit de waarheid is hoort naar mijn stem

Alhoewel de laatste twee categorieën slechts een klein percentage is, worden deze laatste twee categorieën bijna altijd aangehaald door voorstanders van abortus om de daad van abortus te rechtvaardigen. Maar het meerendeel van abortussen wordt gepleegd door vrouwen, die door een daad van ongehoorzaam (seksuele omgang met iemand die niet hun man is) of in het huwelijk ongewenst zwanger raken.

De mens kan onderscheid maken, maar in de geestelijke wereld is er geen onderscheid. Gods Woord staat vast en is aan de mens gegeven. Er is een daad geweest, waaruit een vrucht is voortgekomen en deze vrucht wordt gedood. 

Het is verschrikkelijk als een vrouw seksueel misbruikt wordt en zou niet mogen gebeuren, maar dat geeft nog geen recht om de vrucht van haar lichaam te doden. De Bijbel zegt, dat je geen kwaad met kwaad moet vergelden. Dat geldt ook hiervoor. Al is het moeilijk, er zijn ook andere opties dan abortus.

De zonde van verkrachting mag geen recht zijn om onschuldig bloed te vergieten. God weet wat hieruit voortkomt en daarom waarschuwt Hij de mens. Het bloed zal de gedachtenis en de zonde van verkrachting niet uitwissen, maar je zult naast de gedachtenis van de verkrachting ook nog eens aangeklaagd worden door het bloed van je geaborteerde kind.

Laat de vrucht van jouw lichaam geen slachtoffer worden van de zonde. Dit geldt voor zowel verkrachting als voor seksuele gemeenschap buiten het huwelijksverbond als voor … (vul zelf maar in) 

Door de zonde van abortus leven onder de bloedschuld

Zoals zojuist geschreven, Vrouwen, die abortus hebben gepleegd leven onder de bloedschuld en worden aangeklaagd in hun denken. Zij zullen denken aan het leven, dat nooit het recht op het leven heeft gekregen.

Zij kunnen op zoek gaan in de wereld en psychologen raadplegen om van dit schuldcomplex en onder deze veroordeling in hun denken uit te komen, maar hun advies en methoden zullen niets uitrichten in hun leven. Waarom niet? Omdat dit niet om een natuurlijk probleem gaat, maar om een geestelijk probleem, dat alleen opgelost kan worden in het geestelijke volgens Gods wet. 

Hoe kun je bevrijd worden van de schuld van abortus 

Als jij abortus hebt gepleegd en berouw van jouw daad hebt en jij van dit schuldcomplex en de aanklacht in jouw denken wil afkomen, dan kan alleen Jezus jou helpen.

Alléén Jezus Christus kan jou helpen, vergeven, verlossen en genezen van jouw zonde.

Jezus was (en is) het Zaad van God en de vrucht van de maagdelijke vrouw, die wél gedragen en geboren werd en het recht van het leven gegeven werd en vrijwillig Zijn leven gaf om af te rekenen met de ongehoorzaamheid en zonde van de mens, die rebelleerde tegen het gebod van God.

Jezus’ bloed heeft een betere getuigenis dan het bloed van jouw geaborteerde kind. Het bloed van Jezus klaagt jou niet aan, maar pleit jou vrij.   

Alléén door Zijn bloed kun je vergeving van jouw zonde ontvangen en verlossing door de wedergeboorte in Christus en zul je leven in vrijheid.

Veel landen zijn door het gedrag van de inwoners en de toelating van de zonde en de dood bevuild door de zonde van abortus en leven onder de bloedschuld van geaborteerde baby’s en als gevolg daarvan zijn veel moederschoten gesloten. 

‘Wees het zout der aarde’

*Wikipedia

You Might Also Like

    error: Op elk artikel zit een copyright, waardoor het verboden is om de artikelen te downloaden, kopiëren, printen, distribueren en/of te publiceren