Luisteren naar God, die door het Woord tot Zijn zonen spreekt

Nu dan, zonen, luistert naar Mij, want welzalig zijn zij die Mijn wegen bewaren. Hoort naar de vermaning, dan wordt gij wijs, slaat haar niet in de wind (Spreuken 8:32-33)

De Vader spreekt door Jezus; het Woord tot Zijn zonen. Want door het offer en door de opstanding van Jezus, zijn wij door het geloof in Hem en door de wedergeboorte zonen van God geworden.

Hij spreekt tot Zijn zonen en gebiedt hen te luisteren naar Hem. Wij, als zonen van God, behoren daarom te luisteren naar Jezus; het Woord. Wij behoren Zijn wegen te bewaren. Wat betekent, dat wij ons behoren te houden aan Zijn inzettingen en Zijn geboden en daar niet van afwijken.

Luisteren naar God, die door het Woord Zijn zonen vermaant

Vaak door hoogmoed wijzen velen de vermaningen van Jezus; het Woord af, omdat ze het zogenaamd beter weten en/of een andere mening dan het Woord hebben. Sommigen ontvangen visioenen, dromen,  woorden of profetieën, die niet uit God, maar uit het vlees afkomstig zijn en daarom tegen het Woord van God ingaan.

Daarom is het belangrijk dat het Woord; de Bijbel de hoogste autoriteit in jouw leven is en dat je naar het Woord luistert en de woorden van God aanneemt en doet. Want alleen dan zul je kennis vergaren en wijs worden en zul je wandelen in wijsheid.

Het zal niet de wijsheid van de wereld zijn, want deze wijsheid is een dwaasheid voor God. Maar het zal de Goddelijke wijsheid zijn, die boven alle kennis en wijsheid van de mens gaat. Maar je zult alleen wijs worden, als jij je onderwerpt aan God en Zijn vermaning aanneemt en niet in de wind slaat.

Deel het artikel

You Might Also Like

    error: Content is protected !!