De kracht van Gods Woord

De kracht van Gods Woord wordt vaak onderschat. En omdat de kracht van Gods Woord wordt onderschat, wordt Gods Woord niet veel meer gelezen, laat staan bestudeerd. Veel mensen hebben het te druk met hun eigen leven en de dingen van de wereld. Zij zeggen, dat zij geen tijd hebben om het Woord van God te lezen en te bestuderen. Maar de waarheid is, dat zij wel tijd hebben, maar dat zij geen tijd nemen om samen met het Woord door te brengen. Hun prioriteit ligt elders. Ieder mens krijgt elke dag dezelfde hoeveelheid uren en ieder mens bepaalt zelf, waar hij of zij die uren aan besteedt. Wat de persoon belangrijk vindt, daar zal de persoon zijn of haar tijd aan besteden en daar zal ook het hart van de persoon liggen. Iemand kan zeggen, dat hij of zij van Jezus houdt, maar als hij of zij van Jezus houdt, dan zal hij of zij ook veel tijd doorbrengen in het Woord. Aangezien Jezus het levende Woord van God is. Het Woord is de afspiegeling van God en elk woord van God bezit Zijn waarheid en Zijn leven. Hoe kun jij op God vertrouwen als jij Hem niet kent? Hoe kun jij leven naar Zijn wil als jij Zijn wil niet kent? De enige manier waarop jij de Vader en Zijn wil leert kennen is door Jezus Christus; het Woord.    

De kracht van Gods Woord

Er is kracht in Gods Woord, omdat Gods Woord de waarheid en het leven van God bezit. Geen enkel boek in de wereld kan datgene geven en voortbrengen in de levens van mensen, dan wat het levende Boek van God geeft en voortbrengt. Alleen het Woord bezit scheppingskracht en is in staat om de staat, de natuur en de levens van mensen te veranderen. 

Daarom is het ook niet verwonderlijk, dat de Bijbel wordt verworpen door de wereld en in sommige landen zelfs is verboden. Aangezien hun vader en meester, de duivel, bekend is met de kracht van Gods Woord. 

Woorden zijn leven en geestDe duivel kent God en de kracht van Zijn Woord. Hij weet hoe het Woord hem weerstond, ontwapend en verslagen heeft en hem zijn macht heeft ontnomen (Lees ook: ‘De kop van de duivel vermorzeld doordat de hiel van Jezus werd vermorzeld‘). 

De duivel kent het gevaar van diegenen, die wedergeboren zijn in Christus en een nieuwe schepping zijn geworden en het Woord bezitten en doeners zijn van het Woord (Lees ook ‘De hoorders versus de doeners‘).

Vooral de gebedsstrijders, die het Woord bezitten en naar de Geest Gods Woord bidden, zijn een bedreiging en gevaar voor zijn koninkrijk. 

Daarom zal hij er alles aan doen om hen ver weg te houden van het Woord en het gebed. Zo houdt hij hen o.a. druk bezig met hun eigen leven en leidt hen af met de dingen van de wereld (Lees ook: ‘De vier soorten gelovigen‘).

Want als hij er in slaagt om de mens druk bezig te houden met zijn of haar eigen leven en af te leiden met de dingen van de wereld, dan zal de mens geen tijd hebben voor het Woord, gebed en de dingen van het Koninkrijk van God en geestelijk koud en passief worden. 

Zolang de mens ongeestelijk blijft en/of de oude mens nog niet volledig heeft afgelegd, zal hij succes boeken.

Daarom is het belangrijk om naar de Geest te wandelen en geestelijk actief en wakende te blijven in het Woord en de geesten te onderscheiden, zodat jij voorkomt, dat jij wordt afgeleid en wordt misleid en uiteindelijk op de brede weg terechtkomt. 

Het doel van Gods Woord

Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid, opdat de mens Gods volkomen zij, tot alle goed werk volkomen toegerust (2 Timotheüs 3:16-17)

Elk woord van God bezit de waarheid en het leven van God en leidt tot redding, een heilig leven en het eeuwige leven. Want alleen het Woord is in staat om de waarheid van de leugen te onderscheiden, de tegensprekers van de waarheid te weerleggen en de nieuwe mens te onderrichten in de waarheid en te corrigeren en op te voeden in gerechtigheid, zodat de nieuwe mens leeft naar Gods wil en Hem verhoogt met zijn of haar leven.

Enkele blogposts, die over de waarheid en de kracht van Gods Woord gaan zijn: 

Jezus Christus aanbidden en verhogen door jouw leven

Daarom is het belangrijk om tijd te spenderen in Gods Woord en het Woord door de Heilige Geest in de juiste context te lezen en te bestuderen, in plaats van her en der woorden en/of teksten uit zijn verband te halen en toe te passen op de oude mens.

Vanuit jouw positie in Christus en jouw leven als de nieuwe mens, zal jij de woorden van God tot jou nemen en daarin wandelen.

Zolang jij gehoorzaam blijft aan het Woord en een doener bent van het Woord, zul je wandelen in het geloof. Jij zal de geesten onderscheiden en bestand zijn tegen de verleidingen en misleidingen van de duivel en elke leugen en elk werk van het koninkrijk der duisternis aan het licht brengen en neerhalen, zodat jij Jezus Christus door jouw leven aanbidt en verhoogt.

‘Wees het zout der aarde’

You Might Also Like

    error: Content is protected !!