Is er maar één weg naar het eeuwige leven?

Is er maar één weg naar het eeuwige leven? Of zijn er meerdere wegen, die naar het eeuwige leven leiden? Om deze vraag te kunnen beantwoorden, zullen wij moeten kijken naar wat de Bijbel hierover zegt.

Elk mens wordt geboren als zondaar

Elk mens, die wordt geboren in het vlees, draagt de zonde en de dood in zich. Daarom wordt elk mens, geboren in een zondige natuur. Deze natuur scheidt de mens van God en rebelleert tegen God en tegen Zijn Woord.

De mens wordt geboren als zondaar en wordt geregeerd door zijn vlees (zintuigen, denken, gevoelens, emoties etc.). Omdat de mens een zondaar is, zal de mens ook wandelen in zonde. De mens zal datgene doen, wat tegen God’s wil ingaat.

De zondaar draagt de dood in zich, omdat de geest in de zondaar dood is. Zolang de geest dood is, blijft de dood heersen en zal de mens uiteindelijk de eeuwige dood ingaan. Want dat is de eindbestemming van de oude schepping (Adam’s nageslacht).

De enige weg naar het eeuwige leven

Een ieder, die in Jezus Christus; de Zoon van God, gelooft, zal niet verloren gaan, maar eeuwig leven hebbe (Joh 3:16)

Het Woord zegt, dat er maar één weg is, om onder God’s oordeel; de straf, die staat op de zonde, namelijk de eeuwige dood, uit te komen en dat is door het bloed van Jezus en door de wedergeboorte; de opstanding van de geest in de mens.

genade , alzo lief heeft God de wereld gehad, genadeNiemand kan zonder Jezus Christus en zonder Zijn bloed, tot de Vader naderen. En niemand kan, door zijn eigen werken gered worden.

Dit houdt o.a. in, dat je dus niet door het wekelijks bezoeken van een kerk of gemeente, door het lezen van de Bijbel, door af en toe een gebedje op te zenden en/of door het doen van ‘goede’ werken, gered kan worden.

Waarom kan iemand door zijn eigen werken niet behouden worden? Omdat het vlees, God niet kan behagen, omdat het de zonde in zich draagt.

Daarom moest Jezus sterven, om eens en voor altijd af te rekenen met het kwaad.

Het kwaad; de zonde van de mens, heeft Jezus vermoord. Wanneer je hier over nadenkt en dit diep op je laat inwerken, zul je niet zo snel meer blijven wandelen in zonde.

Jezus heeft afgerekend met het zonde probleem

Jezus werd genageld en stierf aan het kruis. Hij heeft al het kwaad, al de zonden en ongerechtigheden van de hele wereld op Zich genomen. De zonde en de dood, die heerst in de oude mens, heeft Jezus overgenomen, gedragen en overwonnen.

ongehoorzaamheid van één mensJezus droeg de straf, die eigenlijk bedoeld was voor elke zondaar; de oude mens.

Hierdoor heeft Jezus Christus, voor eens en voor altijd afgerekend met het zonde probleem, dat aanwezig is in elk mens, die geboren wordt op aarde; de oude mens.

Wanneer je bent verlost van de dood en de zonde, door het bloed van Jezus, dan ben je verlost van de dood en het dodenrijk en behoor je niet meer het koninkrijk van de duisternis toe.

Hij heeft ons verlost uit de macht van de duisternis en overgebracht in het Koninkrijk van de Zoon zijner liefde, in wie wij de verlossing hebben, de vergeving van zonden (Kol 1:13)

Door het bloed van Jezus, ben je overgeplaatst naar het koninkrijk van God.

Je bent geen oude schepping meer; het nazaad van Adam, maar je bent een nieuwe schepping geworden in Jezus Christus, door de wedergeboorte in de geest. Het oude is voorbij en het nieuwe is gekomen.

Vertegenwoordiger van het Koninkrijk van God

Omdat je nu bent verlost van de zonde en van de dood, zul je niet langer meer naar het vlees wandelen. Jouw geest, die uit de dood is opgestaan, zal nu heersen over het vlees. Je zult jouw denken vernieuwen met het Woord van God, zodat je Jezus, God en het Koninkrijk van God leert kennen.

zonde doetJe zult geen vertegenwoordiger meer zijn van het koninkrijk van de duisternis en wandelen in zonde. Je zal geen slaaf van de zonde meer zijn en in dienst staan van de zonde en de dood. Je bent geen slaaf meer van de duivel.

Maar je zult nu gaan wandelen, als een vertegenwoordiger van het Koninkrijk van God. Je zult in dienst staan van Jezus Christus en wandelen, als zoon van God, in gerechtigheid en heiligheid.

Het bloed van Jezus heeft jou verlost van de zonde. Jouw oude leven, als de oude mens, is door het bloed van Jezus uitgewist en bestaat niet meer voor God.

In Jezus Christus, heb je een nieuw leven ontvangen en ben je de nieuwe mens geworden.

Ook u heeft Hij, hoewel gij dood waart door uw overtredingen en onbesnedenheid naar het vlees, levend gemaakt met Hem, toen Hij al onze overtredingen kwijtschold, door het bewijsstuk uit te wissen, dat door Zijn inzettingen tegen ons getuigde en ons bedreigde. En dat heeft Hij weggedaan door het aan het kruis te nagelen: Hij heeft de overheden en machten ontwapend en openlijk tentoongesteld en zo over hen gezegevierd (Kol 2:13-14)

God’s liefde en genade

De grote liefde en genade van God voor de mens, werd zichtbaar in het volmaakte werk van Jezus Christus. Zijn werk heeft ervoor gezorgd, dat de mens weer herenigd kon worden met God.

Een ieder, die in Jezus gelooft als Zoon van God en Hem als Redder en Heer aanneemt, zal verlost worden van de dood en de doodstraf, die op de zonde staat. Hij zal verlost worden van de zondige natuur en de oude mens afleggen. Een ieder, die opnieuw geboren wordt in de geest en hierdoor de nieuwe mens wordt, zal het eeuwige leven in Hem ontvangen.

Dit is de enige weg naar het eeuwige leven. Er is geen andere mogelijkheid om eeuwig leven te ontvangen, dan door Jezus Christus. Er zijn geen zijdeuren en geen zijwegen om tot de Vader te komen. Er is maar één weg naar het eeuwige leven: Jezus Christus.

Leugens van de duivel over de weg naar het eeuwige leven

De wereld; de mens, kan allerlei mooie veelbelovende theorieën ontwikkelen over de vele wegen naar het eeuwige leven. Maar zij zijn ontwikkeld vanuit hun eigen denken; hun eigen kennis en wijsheid en vanuit hun eigen gevoelens en emoties.

De wereld kan allerlei dingen zeggen over het eeuwige leven. De wereld kan zeggen, dat het niet uitmaakt wat je gelooft, als je maar goed leeft (volgens de normen van de wereld) en aardig bent tegen jouw medemens, hen respecteert en hun werken tolereert etc. Mensen kunnen zeggen, dat het niet uitmaakt tot welk geloof of  religie je behoort, want, zeggen zij, uiteindelijk dienen wij allemaal dezelfde God.

De weg naar het eeuwige levenMaar dit zijn leugens van de duivel, want het maakt wel degelijk uit!

Helaas zijn er vele mensen, inclusief ‘Christenen’, die deze leugens geloven.

Diegene, die niet wedergeboren zijn en niet wandelen naar de Geest, zullen inderdaad deze leugens geloven en toelaten in hun leven.

Zij zullen geloven, dat er meerdere wegen naar God de Vader en het eeuwige leven zijn, omdat God liefde is.

Maar de waarheid is, dat er geen meerdere wegen zijn, die leiden naar het eeuwige leven. Want het Woord van God zegt, dat er maar één weg naar het eeuwige leven is. Alleen het Woord van God is de waarheid en dus betrouwbaar. Hoe weten wij dit zo zeker? Omdat elk woord en elke profetie tot in detail in vervulling is gegaan of nog in vervulling moet gaan.

God kan geen gemeenschap hebben met zondaren

De waarheid is, dat God geen gemeenschap kan hebben met zondaren; de zondige natuur, oftewel met de oude mens.

God kan alleen gemeenschap hebben met de nieuwe mens; diegene die door het bloed van Jezus zijn gereinigd, hun vlees hebben afgelegd en waarvan de geest, door de kracht van de Heilige Geest, uit de dood is opgestaan.

Elk mens, die niet in Jezus, de Zoon van God, gelooft als zijn Verlosser; de Messias en Hem Heer maakt over zijn leven en doet wat Hij heeft opgedragen om te doen, zal verloren gaan.

Jezus alleen is de Deur, Hij is de Weg naar de Vader. Ja, Jezus Christus is de enige weg naar het eeuwige leven.

Ik ben de Weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij (Joh 14:6)

‘Wees het zout der aarde’

You Might Also Like

    error: Content is protected !!