Wat produceer jij in jouw leven? Het leven of de dood?

Door het geloof en de wedergeboorte in Jezus Christus, ben jij een nieuwe schepping geworden in de geestelijke wereld. Jij bent een zoon van God geworden en hebt Gods natuur ontvangen. Nu behoort jouw denken veranderd te worden, zodat de transformatie van de oude schepping naar de nieuwe schepping zichtbaar zal worden in de natuurlijke wereld en jij de juiste vrucht produceert in jouw leven.

Hoe verander jij jouw denken? Als eerste door jouw denken te vernieuwen met het Woord van God. Want zolang jij niet jouw denken vernieuwt met het Woord van God, zal jouw denken onveranderd blijven. Als jouw denken onveranderd blijft, zal jouw spreken en handelen ook niet veranderen. Wanneer jij blijft spreken als de oude mens, zal dit jouw geest verderven.

Daarom is het belangrijk om jouw denken te vernieuwen, zodat jouw denken in lijn komt te staan met het Woord van God. Jij bent de persoon, die jij in jouw denken en in jouw hart bent

Zoals een mens denkt in zijn hart, zo is hij (Spreuken 23:7)

Wat produceer jij in jouw leven: leven of dood?

Zachtheid van tong is een boom des levens, maar valsheid in haar is een verderf in de geest (Spreuken 15:4)

Jouw spreken en wandel hangt af van jouw hartgesteldheid en de manier waarop jij denkt. Vanuit jouw hart spreek jij woorden van leven of dood. Wanneer jouw denken en hart gevuld is met het Woord van God, dan zal jij leven produceren. Maar wanneer jouw denken en hart gevuld is met de wereld, dan zal jij dood en verderf produceren. Wat produceer jij? Produceer jij in jouw leven het leven of de dood?

de nieuwe mens aandoen, produceer Als jij jouw denken vernieuwt met het Woord van God, dan zal jouw denken en hart veranderen. Als jouw denken en hart veranderen, dan zal ook jouw leven veranderen.

Wij leven in een zeer negatieve wereld. Ga maar eens lunchen met collega’s en de gesprekken zullen grotendeels uit negatieve verhalen en/of roddels bestaan. Of lees de krant en kijk naar het journaal.

De wereld is vol negativisme en wij zien dat het eind der tijden steeds dichter bij komt. Maar moet jij, als wedergeboren Christen, daarin meegaan?

NEE! Jij bent niet meer gelijkvormig aan de wereld, maar jij bent apart gezet. Jij bent een nieuwe schepping geworden toen jij Jezus Christus als jouw Redder en Heer hebt aangenomen en door de inwoning van de Heilige Geest.

Vernieuw jouw denken met het Woord van God

Wanneer jij de Bijbel leest en bestudeert en Zijn Woord overdenkt, dan dan al jouw denken vernieuw worden en zullen de woorden van God zich vestigen in jouw hart. Jouw ogen zullen geopend worden voor de waarheid, zodra jij Gods Woord bestudeert.

Door het Woord en de Heilige Geest zal jij de twee koninkrijken; het Koninkrijk der Hemelen (Het Koninkrijk van God, waar Jezus Christus Koning is) en het koninkrijk van de wereld (het koninkrijk der duisternis, waar de duivel de overste is), gaan onderscheiden.

Jij zal de wil van God leren kennen en erachter komen wat goed is en wat kwaad is.

Jij zal het zuivere Woord tot jou nemen en uitspreken en daarin ook wandelen. Ja, jij zal een doener van het Woord  zijn in plaats van alleen een hoorder. En doordat jij vernieuwd wordt door het Woord en een doener bent van het Woord, zal jij ook veranderen naar het evenbeeld van Jezus Christus, het Levende Woord. Jij zal wandelen, zoals Jezus gewandeld heeft en het Koninkrijk van God verkondigen en brengen tot de mensen en hen oproepen tot bekering  (Lees ook: ‘De hoorders vs de doeners’).

Dood en leven zijn in de macht van de tong

God zegt: Dood en leven zijn in de macht der tong, wie aan haar toegeeft, zal haar vrucht eten (Spreuken 18:21)

Dus als jij vanuit het vlees, zoals de wereld, negatief over bepaalde situaties, personen etc. spreekt, dan zal jij de dood produceren. Maar als jij je daarvan weerhoudt en woorden spreekt die overeenkomen met het Woord en de wil van God, dan zal jij het leven produceren.

In het begin kan dit moeilijk zijn en jij zal zeker van tijd tot tijd uitgedaagd worden om iets te zeggen, wat jij eigenlijk niet behoort te zeggen. Maar als jij het Woord tot jou neemt en bovenstaande verzen en andere schriftgedeelten over dit onderwerp jou eigen maakt, dan zullen de woorden van God tot leven komen in jouw hart.

De woorden van God en principes van het Koninkrijk van God zullen bezit nemen van jouw denken en zullen leven in jouw hart.

Jouw woorden zullen in lijn komen te staan met Zijn woorden en jij zal het leven uitspreken over mensen, situaties, problemen, moeilijkheden etc.

Als er dan een moment komt, dat er een negatieve gedachte in jou opkomt en jij deze gedachte wilt uitspreken, dan zul je als het ware gestopt worden. Dit komt, omdat de Heilige Geest, het Woord, dat jij je eigen hebt gemaakt, in jouw gedachte zal brengen.

Op dat moment heb je een keuze: of je gehoorzaamt het Woord van God en je sluit jouw mond of je verwerpt het Woord van God en brengt verderf voort met je mond. Wat produceer jij met jouw mond?

Ik wil je bemoedigen, om het Woord van God te bestuderen. Schrijf teksten op, herhaal de teksten, mediteer op de teksten, maak het je eigen.

De woorden, de zaadjes, zullen groeien en zullen een boom des levens worden. Wanneer jij een boom des levens bent geworden, dan zal jij het leven uitdelen in plaats van de dood. Jij zal de vrucht van het leven dragen en geven aan diegenen, die dat nodig hebben. Is dat niet geweldig?

‘Wees het zout der aarde’ 

You Might Also Like

    error: Content is protected !!