Dit evangelie van het Koninkrijk zal in heel de wereld gepredikt worden

In Mattheüs 24:14, zei Jezus tegen Zijn discipelen, dit evangelie van het Koninkrijk zal in heel de wereld gepredikt worden tot een getuigenis voor alle volken en dan zal het einde komen. Wat bedoelde Jezus hiermee? Wat betekent het voor Christenen?

Jezus gebood gelovigen om het evangelie van het Koninkrijk te verkondigen

En dit Evangelie van het Koninkrijk zal in heel de wereld gepredikt worden tot een getuigenis voor alle volken; en dan zal het einde komen (Mattheüs 24:14)

Één van de opdrachten, die Jezus aan de gelovigen heeft gegeven is, om heen te gaan in heel de wereld en het evangelie te prediken aan iedereen (Markus 16:15). De geboden van Jezus en de grote opdracht, die Jezus aan Zijn discipelen gaf, waren niet alleen bedoeld voor hen, maar zijn bedoeld voor al Zijn volgers, die Zijn discipelen zijn geworden.

evangelie van het Koninkrijk van God

Wanneer jij de keuze hebt gemaakt in jouw leven om Jezus te volgen en om Hem Heer te maken over jouw leven, dan ben jij Zijn discipel geworden.

Als jij Zijn discipel bent, zul jij ook luisteren naar Hem en doen wat Hij jou heeft opgedragen om te doen (Lees ook: Het volgen van Jezus kost je alles!)

Wanneer jij zegt dat jij gelooft en een Christen bent, maar niet luistert naar Jezus en Zijn woorden en niet doet, wat Jezus jou heeft opgedragen om te doen, dan ben jij geen volger van Jezus en behoor jij niet tot Zijn discipelen.

Want Jezus zegt, dat Zijn volgers zullen luisteren naar Zijn stem en zullen doen wat Hij zegt.

Wat noemt gij Mij Heere, Heere, en doet niet wat Ik zeg? (Lucas 6:46)

Het evangelie prediken aan iedereen is één van de opdrachten, die Jezus heeft gegeven aan Zijn discipelen. Zodat een ieder, die het evangelie hoort, een keuze kan maken om het evangelie te geloven en Jezus aan te nemen als persoonlijke Verlosser en Heer te maken over zijn/haar leven of niet.

Totdat aan iedereen over de gehele wereld het evangelie is gepredikt, pas dan zal het einde komen.

Hoe kun je het evangelie prediken?

Het komt regelmatig voor, dat zodra Christenen horen over het evangelie prediken, zij meteen denken aan straatevangelisatie, langs de deuren van huizen te gaan etc.  En ja…. dat is de opdracht, die Jezus aan Zijn discipelen heeft gegeven. Misschien denk je, dat jij niet geroepen bent om dat te doen, maar Jezus heeft aan al Zijn discipelen de opdracht gegeven om Zijn getuige te zijn. Door de kracht van de Heilige Geest zul jij niet alleen in staat zijn om het evangelie te prediken, maar wanneer jij het evangelie verkondigt, zal dit gepaard gaan met tekenen en wonderen, die jou zullen volgen.

Als jij evangelisatie moeilijk vindt, begin dan in jouw familie en omgeving. Breng het evangelie aan aan jouw familie. Deel de boodschap van Jezus Christus aan jouw vrienden, buren, kennissen, collega’s etc. Wees een getuige van Jezus en deel jouw getuigenis van Jezus Christus met hen.

Wanneer jij iemand ontmoet, die het moeilijk heeft of problemen heeft en gedemotiveerd is, deel dan jouw getuigenis met de persoon. Geef de persoon het antwoord voor zijn/haar problemen, namelijk Jezus Christus.

Het goede nieuws is niet bedoeld om voor jezelf te houden, maar het is bedoeld om uit te delen. Zodat veel mensen gered zullen worden van de ondergang en eeuwig leven zullen ontvangen.

Hoeveel geredde zielen zul jij meebrengen naar de troon van God?

‘Wees het zout der aarde’ 

You Might Also Like

    error: Content is protected !!