Wachten op de terugkomst van Jezus: de verdrukking

Dan zullen zij u overleveren aan verdrukking en u doden, en u zult door alle volken gehaat worden omwille van Mijn Naam. En dan zullen er velen struikelen en zij zullen elkaar overleveren en elkaar haten (Mat 24:9-10)

In de vorige blogpost heb je kunnen lezen dat wij in de tijd van het begin van de weeën leven. Het zal niet lang meer duren (en is op vele plaatsen al gaande) dat de wedergeboren Christenen vervolgt zullen worden. Waarom zullen de Christenen vervolgd worden? Omwille van de Naam van Jezus.

bijbeltekst johannes 17-14 ik heb hun uw woord gegevenDe wedergeboren Christen wandelt als Jezus en de duivel heeft een enorme haat aan Jezus, omdat Hij de sleutels van hem rechtmatig heeft afgenomen.

De duivel is overwonnen, maar nog niet voor eeuwig in de poel des vuurs geworpen.

Zolang dit nog niet is gebeurd, gaat hij rond over de aarde om alles te vernietigen.

Ja, hij zal de mens, de kroon van Gods schepping, verleiden en uiteindelijk vernietigen. Deze mogelijkheid bezit hij om te doen.

Hij zal zelfs vele Christenen verleiden, want hij zal komen als een engel des lichts.

De wedergeboren Christen, die gehoorzaam is en blijft aan het Woord van God, die zal niet verleid worden. Maar die zal verdrukt en misschien wel gedood worden, om de Naam van Jezus.

Ben jij bereid om te sterven voor de Naam van Jezus?

Dit is een vraag om bij stil te staan. Wij zien in dit land, wanneer jij wandelt en gehoorzaam bent aan Jezus (het Woord), dat je vaak als overdreven wordt bestempeld en zeggen dat je wat milder moet worden. Ja, er wordt gezegd dat wij nou eenmaal in een andere tijd leven. Maar dit is een leugen.

Het volgen van Jezus kost je allesWanneer jij vasthoudt aan het Woord van God, word je tegenwoordig al in vele gemeenten vervolgt. Dit zal alleen maar erger worden, want Jezus heeft dit voorspeld.

Jezus heeft gezegd, dat wij zelfs gedood zullen worden omwille van Zijn Naam. Dit zien wij reeds in vele delen van Azië, Zuid Amerika, Afrika etc. gebeuren. Wij zien de haat toenemen in Europa en zelfs in Amerika zien wij een verandering optreden.

Het eens zo Godvrezende land, doet nu ook water bij de wijn. Er wordt niet meer geleefd naar de wil van God en Zijn inzettingen, maar er wordt geleefd naar de wil en de lusten en begeerte van de mens.

Ben je bereid om de verdrukking in te gaan?

De verdrukking is als het waren een proef, waaruit zal blijken wie echt een volger van Jezus is en wie niet. Want de volger van Jezus kent het Woord, begrijpt het Woord en blijft wandelen in het Woord, ongeacht de verdrukking.

Vernieuwing van je denkenWandel jij standvastig in het Woord? Want dit is nodig om de verdrukking te kunnen doorstaan. Wanneer jij het Woord aanneemt, begrijpt, er in wandelt en vrucht voortbrengt, dan zul je het aankunnen omdat je geworteld bent in Hem. Ja, je bent zelfs bereid om te sterven voor Hem.

Maar wanneer jij het Woord hoort en ontvangt, maar daarin niet wandelt en geen vrucht draagt (omdat je geen wortel hebt), dan zul je wanneer er verdrukking of vervolging komt geen stand kunnen houden en struikelen (Mat 13:20-21):

Maar bij wie op de steenachtige grond gezaaid is, dat is hij die het Woord hoort en dat meteen met vreugde ontvangt. Hij heeft echter geen wortel in zichzelf, maar hij is iemand van het ogenblik; en als er verdrukking of vervolging komt omwille van het Woord, struikelt hij meteen.

Je zult de Naam van Jezus verloochenen en je onderwerpen aan de wereldgeesten. Ja, je zult voor hen buigen in plaats dat je voor Jezus buigt.

Vervolging in de kerk en samenleving

Zoals ik al schreef, zie ik de vervolging nu al in de kerken van Nederland beginnen en eigenlijk niet alleen in de kerken maar ook in de samenleving. Je mag overal over spreken. Je mag over allerlei soorten geloven en filosofieën spreken. Ja, je mag zelfs over God spreken, maar wanneer je de Naam van Jezus noemt, begint bijna iedereen vijandig te worden en snoeren ze je de mond. Mensen die zonder Jezus leven, hebben vaak een afschuw aan de wedergeboren Christen en kunnen vaak niet in hun aanwezigheid zijn.

Waarom? Omdat de Heilige Geest, die in een wedergeboren Christen woont de wereld overtuigt van zonde. Dus overal waar jij, als wedergeboren Christen binnenstapt, daar zullen zondaren geconfronteerd worden met hun zondige staat. Daarom haten ze de wedergeboren Christen.

Natuurlijk zullen er ook mensen zijn, die zoekende zijn naar de waarheid. Zij zullen iets in jou zien wat zij ook willen, namelijk Jezus. Deze mensen zullen naar je toekomen en getrokken worden door de liefde van Jezus en zich bekeren.

Maar vervolging komt en het is aan jou hoe jij dit ondergaat. Bouw jezelf dus op met het Woord van God en laat het Woord in jou wortel schieten, zodat het Woord in jou vrucht zal dragen en dat je in Hem blijft en naar de Geest blijft wandelen. Zodat je de verdrukking zal kunnen doorstaan.

‘Wees het zout der aarde’ 

You Might Also Like

    error: Content is protected !!