Waarmee vermoeien wij God?

Waarmee vermoeien wij God? Het Woord zegt, Gij vermoeit de Heere met uw woorden. En dan zegt gij: Waarmee vermoeien wij Hem? Doordat gij zegt: Ieder die kwaad doet, is goed in de ogen des Heeren en aan hen heeft Hij een welgevallen: waar is anders de God van het recht? (Maleachi 2:17)

Leven wij niet in deze tijd? Waarin alles wat krom is, recht gemaakt wordt en wat recht is, krom gemaakt wordt? Wordt er niet wekelijks van de kansel gepredikt, dat het niet uitmaakt hoe je leeft en wat je doet? Dat God van je houdt, ongeacht jouw daden en wandel, omdat het allemaal genade is?

De valse genade

Genade, genade en nog eens genade. Het vloeit in het huis des Heeren over van genade, liefde en acceptatie. Echter is de genade, die vandaag de dag gepredikt wordt en gebruikt wordt om alles maar te vergoelijken en te kunnen leven als de wereld, de waarheid?

Is het waar, dat wanneer jij Jezus aanneemt als jouw Verlosser en Hem Heer maakt van jouw leven, dat het niet uitmaakt hoe jij wandelt? Dat God van jou houdt, ook al leef jij in zonde en blijf jij in zonde volharden?
Maakt het niet uit, dat jij als wedergeboren Christen net zo wandelt als de wereld en datgene doet waar God een gruwel aan heeft?

Het vinden van de waarheid

Er is maar één waarheid en dat is het Woord van God (de Bijbel). Daarin vinden wij de waarheid. Wij lezen in het Woord hoe God denkt, wat Hem behaagt en wat Hem niet behaagt en wat Hij wel goed vindt en wat Hij niet goed vindt. Wij, als Zijn zonen en dochters, behoren het Woord te kennen, omdat wij uit Hem geboren zijn. Hij is onze Vader en wij behoren te wandelen naar Zijn wil en naar Zijn geboden.

wil van God wil van de duivelDoor de doop met de Heilige Geest, is Zijn natuur in ons gekomen en nu behoren wij ook ons wereldse denken te vernieuwen, met het Woord van God, zodat wij opgroeien in het Woord en als Zijn zonen gaan wandelen.

Pas wanneer ons denken in lijn komt te staan met het Woord van God, dan pas kan onze geest heersen over de ziel en het lichaam en kunnen wij gaan wandelen naar de Geest.

De Heilige Geest en het Woord zijn één. Zij zijn onafscheidelijk, Zij zullen elkaar nooit tegenspreken.

Daarom is het belangrijk, dat wanneer je een woord, droom, openbaring of visioen hebt ontvangen, dit altijd toetst met de Bijbel (het Woord). Als het niet overeenkomt met het Woord, dan moet je het verwerpen. Want God zal nooit tegen Zijn Woord inspreken, want Hij is betrouwbaar en liegt niet.

‘Wanneer je Mij liefhebt,
dan zul je Mijn geboden onderhouden’

Jezus zegt, dat wanneer je Hem liefhebt, je Zijn geboden zal onderhouden. Zijn geboden is het Woord. Dus wanneer je van Hem houdt, zul jij je ook aan het Woord houden. Je zult doen en leven naar wat het Woord zegt. Doordat je leeft naar het Woord, zul je bewijzen dat je werkelijk van Hem houdt.

Het Woord, de Bijbel, zou het belangrijkste moeten zijn en de hoogste autoriteit moeten hebben in het leven van elke wedergeboren Christen, die in Jezus Christus een nieuwe schepping is geworden.

Wanneer komen de nieuwe scheppingen uit de kast?

Maar waar blijven alle nieuwe scheppingen? Waar zijn de zonen en dochters van God? Wanneer komen zij uit de kast? Iedereen komt maar uit de kast, behalve zij. Hoe komt dit? Wat houdt hen tegen?

Wat hen tegenhoudt, zijn o.a. de dwaalleringen, die vanaf de kansel gepredikt worden. Beetje bij beetje zijn de dwaalleringen, die geïnspireerd zijn door het intellect van de mens, de kerken en gemeentes binnengekomen. Hierdoor is het evangelie van Jezus Christus aangetast door de wereld en leugens. Ja, wekelijks worden er vele leugens gepredikt, waardoor de gemeente blijft leven onder heerschappij van de duivel.

Vele predikers, voorgangers en pastors, zijn charismatische sprekers geworden, die met behulp van hun eigen menselijke theorieën en handelingen, mensen please-en, in plaats dat zij God please-en. Zij prediken naar de tijd en prediken naar de wereldse maatstaven.

Zij passen het Woord van God aan, aan de wensen, begeerte en lusten van de mens en behagen mensen, maar vermoeien God.

Omdat zij ongeestelijk zijn en vanuit hun intellect prediken, wordt de ziel van de mens gevoed, in plaats van de geest van de mens. Hierdoor blijven de mensen dezelfde oude scheppingen en vindt er geen vernieuwing plaats.

Predikers worden aanbeden en op een voetstuk geplaatst

In plaats dat de predikers, voorgangers en pastors worden vervolgd, door hun bemoedigende maar ook corrigerende en harde woorden, worden zij aanbeden en op een voetstuk geplaatst. Dit komt omdat zij elk gedrag tolereren, respecteren en accepteren. Zij zijn geen geestelijke vaders (opvoeders) meer, die hun kinderen tuchtigen om hen op het juiste pad te laten wandelen en te doen opgroeien naar het evenbeeld van Jezus Christus. Maar zij vinden alles maar goed en bedekken alles met de mantel der liefde. Alleen omdat zij aardig en geaccepteerd willen worden door iedereen. Dit bewijst, dat zij ongeestelijk zijn en naar het vlees leven.

Maar door hun gedrag, zullen velen Christenen verloren gaan. Velen zullen denken dat zij in de waarheid wandelen, omdat hun voorgangers, pastors of dominees het zeggen en het goed vinden. Maar vele mensen, die denken God te behagen, behagen Hem helemaal niet en zijn op weg naar de eeuwige verdoemenis; de hel.

Waarmee vermoeien wij God?

De Heere zegt in Maleachi 2:17 dat wij Hem vermoeien, door te zeggen dat ieder die kwaad doet, dus dingen doet, die tegen de wil van God (het Woord van God) in gaat, goed zijn in de ogen van de Heer. En dat Hij een welgevallen heeft aan een ieder, die leeft in zonde en ongerechtigheid.

waarmee vermoeien wij God, maleachi 2:17Wat dus vandaag de dag gepredikt wordt, is dus één grote leugen. Dat is wat wij hierboven lezen. Want ook vandaag wordt de zonde; het kwaad, geaccepteerd in vele gemeentes en wordt er gezegd dat het goed is.

En als er gelovigen zijn, die daar tegen ingaan en zeggen dat de zonde niet goed is, dan worden zij aangevallen en bestempeld als liefdeloos en ouderwets. Ja, diegene die goed doen en trouw blijven aan God’s Woord, worden als kwaad bestempeld en door hen vervolgd.

Maar het Woord zegt, dat wanneer jij je niet bekeert van jouw zondige wandel, dan zal God géén behagen in jou hebben. Het maakt niet uit of jouw voorganger of dominee iets anders beweert. Het Woord is de waarheid en zal altijd de waarheid blijven.

Als wedergeboren Christen, behoor jij je af te scheiden van de zonde en in heiligheid te wandelen. Dus het is helemaal niet allemaal genade en liefde, zoals er wordt gezegd. De genade houdt in dat het heil ook tot de heidenen is gekomen en dat je door het offer van Jezus Christus verlost bent van de zondige natuur en verzoend bent met de Vader en een zoon van God bent geworden. Het is genade dat al jouw zonde en ongerechtigheden weggewassen zijn door het bloed van Jezus en God daar niet meer aan denkt! Genade is dus géén excuus om te blijven wandelen als de wereld in zonden en ongerechtigheden.

De correctie en tuchtiging

Bij liefde hoort ook corrigeren en tuchtigen. Wanneer jij iemand liefhebt, dan wil je die persoon behoeden voor het kwaad. Je wilt de persoon behoeden voor narigheid, onheil en ongelukken. Kijk maar naar een ouder en een kind. Een ouder corrigeert en tuchtigt zijn kind uit liefde. Dat hoort nou eenmaal bij de opvoeding. Wanneer een ouder zijn kind niet corrigeert en zijn kind maar laat begaan, dan zal het kind een verwend en ongeleid projectiel worden.

Zo is het ook met God. Hij heeft zijn zonen en dochters lief. Maar Hij wil jou ook behoeden voor narigheid, onheil en voor de hel. Daarom heeft Hij jou Zijn Woord gegeven. Het Woord zal jou onderwijzen, leiden, confronteren, corrigeren, tuchtigen, opvoeden etc. zodat je geestelijk groeit naar het evenbeeld van Jezus.

Zal God zijn wil veranderen voor de lusten en begeerten van mensenMaar wanneer het zuivere Woord niet meer gepredikt wordt en de woorden in de Bijbel verdraait worden omwille van de wensen van de mensen, dan zullen de Christenen verwende ongeleide projectielen worden, die op weg zijn naar de hel.

En in die tijd leven wij. De meeste Christenen leven als de wereld. Zij doen dezelfde dingen als de wereld en denken gered te zijn, terwijl ze dat in werkelijk niet zijn.

Ook al doen ze af en toe goede werken, geven ze aan goede doelen, zijn ze behulpzaam en liefdevol naar andere toe, accepteren ze alles en zijn ze vergevend, zij zullen het eeuwige leven niet ontvangen.

Waarom niet? Omdat geen enkel mens door zijn werken kan worden gered. Er is maar één weg en dat is Jezus! Als je Jezus aanneemt als jouw Verlosser en Hem Heer van jouw leven maakt, betekent dit, dat je in Zijn geboden, in Zijn Woord, zal leven.

Wanneer je niet in Zijn geboden wandelt en leeft naar Zijn wil, dan is Hij niet Heer van jouw leven. Maar de duivel is heer van jouw leven en daarom zal jouw eindbestemming de hel zijn (Joh 8:34-35).

Predikers met ruggengraat

De kerken en gemeenten hebben predikers en voorgangers nodig met ruggengraat, die de waarheid, het pure woord van God, prediken. Er zijn predikers en voorgangers nodig, die niet bang zijn voor wat mensen zeggen of denken en die niet aardig gevonden willen worden door mensen. Maar die stelling nemen voor het Woord en voor Hem staan, ongeacht de weerstand van mensen.

Wij hebben predikers nodig, die de gemeenten zuiveren door het Woord en die mensen, die zich niet willen bekeren, maar in zonden willen blijven leven, verwijderen uit de gemeente, zodat de andere gelovigen niet worden aangetast door het kwaad en deel hebben aan de zonden van deze persoon.

Predikers bescherm jullie schapen en voed ze op met het Woord. Zodat zij opgroeien naar het evenbeeld van Jezus en de gemeente een krachtig lichaam van Jezus wordt, in plaats van een zwak lichaam.

Wanneer Jezus (het zuivere Woord) weer gepredikt gaat worden, dan zullen velen tot geloof komen, omdat de velden wit zijn om te oogsten. Er zijn alleen weinig of geen arbeiders om te oogsten. Dit komt omdat de waarheid bedolven is onder vele leugens. Het is daarom belangrijk om te bidden voor arbeiders met ruggengraat. Arbeiders, die niet terugdeinzen om mensen de waarheid aan te zeggen en te corrigeren, zodat ook zij het eeuwige leven beërven.

Laten wij de leugens uit ons midden wegdoen en gaan leven in heiligheid, omdat wij in Jezus heilig en gerechtvaardigd zijn. Wij zijn geen zondaren meer, daarom behoren wij ook niet meer als zondaren te leven.

Laten wij aannemen wat God zegt en daarin wandelen. In plaats dat wij wandelen in de verdichtsels en dwaze theorieën van mensen.

Laten wij God niet meer vermoeien met onze eigen woorden. Door te zeggen, dat wanneer iemand iets doet wat tegen het Woord van God in gaat, dat het goed is. Laten wij Hem niet meer vermoeien door te zeggen, dat het goed is om te blijven wandelen in zonden en ongerechtigheden.

Maar laten wij opstaan in heiligheid en laten wij Hem behagen. Dit doen wij door te leven naar Zijn Woord; Zijn Woord gehoorzamen, uitspreken en doen. Laten wij alle kwade dingen; de zonden, uit ons leven en uit de kerken en gemeentes wegdoen, zodat wij zullen leven in Zijn wil.

“Wees het zout der aarde”

You Might Also Like

    error: Content is protected !!