Een nieuwe Bijbel: de DUB

Nog even en dan is het wéér zover en zal er een nieuwe Bijbel uitkomen, die helemaal past in de tijd waarin wij leven, namelijk: de DUB. Jij zult je nu waarschijnlijk afvragen waar DUB voor staat… Nou, DUB staat voor De Uitgum Bijbel. Jawel, de uitgum Bijbel en als extraatje en dus geheel gratis, krijg je er een supergrote gum bij. Waarom een gum?

Het doel van deze nieuwe Bijbel is namelijk, dat jij de gedeelten, die jij te hard of te confronterend vindt en die jij niet van toepassing vindt op jouw leven, kunt uitgummen. Hierdoor blijven enkel de woorden over, die jij wilt lezen en waar jij jezelf in kan vinden en jou motiveren. Dat is toch geweldig?!

Misschien denk jij dat dit een grap is, maar dat is het niet zo. Althans, het zal niet lang meer duren, voordat deze nieuwe Bijbel zal worden uitgegeven en in de winkels komt te liggen. En geloof mij, dat deze nieuwe Bijbel razend populair zal zijn onder Christenen.

Een nieuwe Bijbel, want de huidige Bijbel is onbegrijpbaar

Helaas, zijn wij in een tijd aangekomen, waarin de Bijbel voor velen haast niet meer te begrijpen is. En daarom is de ene Bijbelvertaling nog niet uit of er is al een nieuwe Bijbelvertaling in de maak. Volgens de wereld wordt de mens steeds slimmer. Maar de steeds slimmer wordende mens kan steeds moeilijker de Bijbel begrijpen.

De woorden worden niet meer in de juiste context gelezen en worden vaak uit zijn verband gehaald. Men pikt de woorden eruit, die men wil horen en die passen bij hun levensstyle en waarmee ze discussies kunnen aangaan.

De mens wil niet meer sterven met Christus en zijn eigen leven opgeven voor Jezus. Maar de mens wil leven als de wereld en gezegend worden met allerlei materiële zaken.

De ‘voorspoed teksten’ staan ge-highlight in de Bijbel, waardoor je bijna een zonnebril nodig hebt om niet verblind te raken als je de Bijbel opent. Deze ‘voorspoed teksten’ zijn populair en worden maar al te graag toegepast in het leven met het oog op financiën, succes en de verrijking van jezelf.

De mens is gefocust op zichzelf en bidt naar zijn eigen wil; voor meer zegeningen, geld, succes, betere baan, promoties ed. De mens staat in het middelpunt en de mens past het Woord van God aan, aan zijn behoeften, begeerten en wensen.

Ik geloof dat de Heere voorziet, absoluut, maar geld is een bijzaak en niet een hoofdzaak. Geld mag nooit het middelpunt worden van iemands leven of de aanleiding zijn om een keuze voor Jezus te maken.

Je behoort je te focussen op Jezus en niet op bijzaken. Wanneer jij je focust op bijzaken, dan zullen deze bijzaken afgoden in jouw leven worden. En dat is niet de wil van God.

Daarnaast mag het ook zeker geen graadmeter zijn of worden van jouw wandel met Jezus en jouw relatie met God.

Teksten worden verdraaid, zodat de mens kan blijven wandelen in zonde

De teksten in de Bijbel worden zo verdraait dat de mens kan blijven wandelen in zonden en ongerechtigheden, zonder dat het Woord ze corrigeert en tuchtigt. Want de mens wil niet meer gecorrigeerd worden door het Woord van God en wil zijn leven niet meer afleggen en aanpassen aan het Woord van God. Nee, het is andersom. De mens past het Woord van God aan, aan zijn eigen wil, lusten en begeerten, zodat de mens kan blijven wandelen zoals de mens dat zelf wil.

  • De mens leeft naar zijn eigen wil, in plaats dat de mens leeft naar de wil van God (van Jezus).
  • De mens leeft naar zijn eigen lusten en begeerten van het vlees. In plaats dat de lusten en begeerten van het vlees worden afgelegd en dat de mens gaat leven naar de geboden oftewel de wil van God.
  • De mens blijft leven naar het vlees, in plaats van naar de Geest.
  • De mens houdt van zijn oude leven en wil deze niet opgegeven, nog veranderen, omwille van het Woord; Jezus.

Maar Jezus zegt: Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn. En wie zijn kruis niet draagt, en Mij navolgt, die kan Mijn discipel niet zijn (Luk 14:26-27)

Een discipel van Jezus

Wanneer jij niet bereid bent om jouw oude leven op te geven, kun je geen discipel van Jezus zijn. Jezus is hier heel duidelijk in en zegt dit in bovenstaande tekst. Wanneer jouw liefde voor de wereld en jouw liefde voor jouw vlees groter is dan jouw liefde voor Jezus, ben je niet in staat om Jezus te volgen.

Jezus een kostbare Hoeksteen of een Steen des aanstootsGod heeft ons Zijn Woord gegeven, zodat wij Hem kunnen leren kennen.

Gods Woord is niet bedoeld om aan te passen of gedeeltes weg te laten, zodat het past bij de levensstyle van deze wereld.

Gods Woord is de Waarheid, het Licht en het Leven. Maar zodra wij aan Gods Woord gaan sleutelen wordt de Waarheid aangetast en is het geen Waarheid, geen Licht en geen Leven meer.

En dat is nou precies, wat de duivel maar al te graag wil.

Laten wij dus het Woord van God intact houden, voorzichtig zijn met nieuwe Bijbelvertalingen en leven in de vreze voor Hem.

Laten wij het Woord beschermen en voorkomen dat er een uitgum Bijbel komt en laten wij gehoorzaam zijn aan Hem en Zijn geboden onderhouden.

Laten wij ons leven aanpassen aan Zijn Woord, in plaats dat wij Zijn woorden aanpassen aan ons leven en onze levensstyle. Zodat wij in dit aardse leven gereinigd en gelouterd worden door het Woord en de Heilige Geest met het heilige vuur en de vuurproef in de hemel zullen doorstaan. In plaats dat wanneer ons aardse leven voorbij is, wij in de hemel de vuurproef niet zullen doorstaan en veroordeeld zullen worden door het Woord en zullen branden in het eeuwige vuur.

“Wees het zout der aarde”

You Might Also Like

    error: Content is protected !!