Leringen van duivelen doden de kerk

Er was eens iemand, die een klein hondje had. Deze persoon was gek op dat hondje en nam het hondje overal mee naar toe. Totdat op een dag de persoon werd gevraagd om op te passen op een hond. De persoon vond het prima en nam de hond in huis. De persoon kende die hond en zag geen kwaad in die hond en liet de hond dus ook bij het kleine hondje. Maar wat deze persoon niet verwachtte gebeurde. In een ogenblik van een seconde, beet de hond het kleine hondje dood. Ditzelfde gebeurt in vele kerken en gemeenten. In vele kerken en gemeenten worden filosofieën en leringen van mensen toegelaten, die in werkelijkheid leringen van duivelen zijn. Zij zien geen kwaad in deze leringen. Zij zien niet in, dat deze leringen van duivelen de kerk doden. Wat zijn leringen van duivelen? Wat zegt de Bijbel over leringen van duivelen?

Vele kerken hebben de leringen van de wereld binnengelaten

Vele kerken en gemeenten hebben de gezindheid van het vlees en gaan mee met het denken van de wereld. Zij hebben de kennis, wijsheid (wetenschap) en methoden van de wereld overgenomen en toegepast in de kerk.

De Geest zegt, leringen van duivelenIn plaats dat zij vertrouwen op God, Zijn Woord en Zijn kracht, vertrouwen zij op hun eigen kennis, wijsheid, intellect, inzicht, methoden, vaardigheden en kracht en denken op deze manier van de kerk een goed lopend entertainment ‘bedrijf’ te maken dat veel mensen aantrekt.

Zij zijn meer gefocust op cijfers dan op Jezus Christus en het redden van de levens van de mensen. Want hoe meer leden des te meer geld.

Daarom proberen zij met behulp van natuurlijke methoden en technieken zoveel mogelijk mensen aan te trekken.

Zij creëren de juiste atmosfeer met behulp van een hip decor, verlichting en muziek.

Zij verkondigen motiverende ‘feel good’ en zelfhulp boodschappen, waarbij de methoden van de wereld worden vermengd met de woorden van God. Waardoor zij de bezoekers van de gemeente (tijdelijk) bemoedigen, motiveren, helpen en tools aanreiken om zo succesvol, voorspoedig en welvarend mogelijk te worden in hun dagelijks leven.

Als er iemand hulp nodig heeft staat er een pastorale medewerker klaar, die met behulp van wetenschappelijke theorieën; modellen van psychologen/psychiaters de persoon probeert te helpen. Zo wordt er bijvoorbeeld teruggegaan naar het verleden om de wortel van het probleem te achterhalen. Daarnaast wordt er kort gebeden, wat vaak vanuit een formaliteit wordt gedaan. Want er wordt meer vertrouwt op de wereldse methoden en menselijke vaardigheden dan op het gebed. En als dat allemaal niet helpt en de pastorale medewerker de persoon niet verder kan helpen, dan verwijst de pastorale medewerker de persoon door naar een ‘christelijke’ psycholoog, dokter of andere zogenaamde christelijke hulp instanties.

De kerk denkt als de wereld

Er is bijna geen onderscheid meer tussen de kerk of gemeente en de wereld. Samenwonen is geen probleem meer, abortus idem dito en ach… wanneer je een keertje vreemd gaat en je wordt betrapt, dan betoon je gewoon berouw, vraagt vergeving en je wordt vergeven. Geen probleem!

Ben je jouw echtgeno(o)t(e) zat en/of ben je ongelukkig in jouw huwelijk? Dan ga je toch gewoon scheiden? Het is vast niet God’s wil dat je ongelukkig bent in een huwelijk.

Wat? Ben jij homo? Ach, dat is toch helemaal niet erg… Jij kunt er immers niets aan doen, je bent nou eenmaal zo geboren. En wij zijn nou eenmaal allemaal zondaars.

Wat? Ben jij een man maar voel jij je een vrouw? Geen probleem, dan laat jij je toch gewoon helpen en jouw lichaam ombouwen? God heeft immers dokters en chirurgen aangesteld en gezegend.

Nog even en dan wordt pedofilie en seksuele omgang met dieren ook in de gemeente goedgekeurd en toegestaan. Aangezien zij ook niets aan hun gevoelens kunnen doen en ook nou eenmaal zo zijn geboren.

Leringen van duivelen

Maar de Geest zegt nadrukkelijk, dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, doordat zij dwaalgeesten en leringen van duivelen volgen, door de huichelarij van leugensprekers, die in hun eigen geweten gebrandmerkt zijn (1 Tim 4:1-2)

Leringen van duivelen oftewel leringen van boze geesten, worden in vele kerken en gemeenten binnengelaten, omdat velen wereldgelijkvormig en vleselijk zijn geworden en geen afstand kunnen doen van het vlees. Daarom wordt het Woord van God aangepast, aan de lusten en begeerten van de mens. Zodat de mens als de wereld en in zonden kan blijven leven en de onveranderde mens kan blijven; de oude schepping. zonder zich schuldig te voelen.

Wat zijn leringen van duivelen?

Enige leringen van duivelen zijn:

Dit zijn maar enkele leringen van duivelen oftewel enkele van de vele dwaalleringen, die vele kerken en gemeenten hebben omarmd en binnengelaten. Maar deze leringen van duivelen hebben het ware evangelie van Jezus Christus: het kruis, het bloed en de opstanding verstoten.

Jezus is verstoten en de duivel is het hoofd van de gemeente geworden

In vele kerken en gemeenten is Jezus; het Woord verstoten en hebben zij de wereld binnengelaten. Vele gemeenten behoren Jezus Christus niet meer toe, maar zij behoren de wereld; de duivel, toe.

De duivel heeft zijn troon gebouwd en zit op de troon in vele kerken en gemeenten. Hij gebruikt vele voorgangers, oudsten en andere religieuze leiders, om zijn boodschap te verkondigen. En het ergste is, dat velen het helemaal niet door hebben, omdat zij slapen engeestelijk verblind zijn. Zij hebben niet door dat in plaats van God de duivel hen inspireert en dat zij gebruikt worden door de duivel.

Vele gelovigen kennen het Woord niet, omdat zij niet zelf de Bijbel lezen en bestuderen. Zij vertrouwen op de woorden van hun voorganger. Zij denken dat door het bezoeken van een kerk of gemeente, het gehoorzamen van hun voorganger en hun humanistische daden, zij godewelgevallig leven. Maar de realiteit is, dat vele kerken en gemeenten in duisternis zijn gezeten, omdat zij leringen van duivelen verkondigen.

De valse liefde

Door de valse liefde, wereldse liefdadigheid, humanisme en de geest van tolerantie hebben vele gemeenten de leringen van mensen en zondig gedrag, dat tegen de wil van God ingaat, toegelaten en geaccepteerd. De gemeente is als het ware ‘doodgebeten’ door de slang; de duivel, net zoals het kleine hondje door de hond werd doodgebeten.

De persoon dacht dat het geen kwaad kon om de hond toe te laten in hun huis en samen te laten met het kleine hondje, maar de persoon dacht verkeerd. En zo is het ook met de kerken en gemeenten.

valse liefdeIn plaats dat het lichaam van Jezus Christus in het geloof, offensief op slangen en schorpioenen hebben getreden, hebben de slangen en schorpioenen op hen getreden en hebben hen overwonnen en het geloof gedoofd

De vreze voor de Heere God de Almachtige is geweken en heeft plaatsgemaakt voor de vreze voor de wereld en voor de mensen.

Er zijn maar weinig gelovigen, die nog weerstand bieden tegen de huidige dwaalleringen en de vele verleidingen, die tot zonde leiden en blijven staan in het geloof. Dit komt omdat er maar weinig gelovigen wedergeboren zijn en de nieuwe mens, die zij zijn geworden, aandoen.

Er zijn maar weinigen, die een levende relatie hebben met God, Jezus en de Heilige Geest en geestelijke kennis hebben van het Woord. Er zijn niet veel gelovigen, die het Woord blijven gehoorzamen en blijven staan op het Woord, ongeacht de consequenties en weerstand en vervolging van mensen.

De gemeente is krachteloos

De gemeente is krachteloos geworden en kan geen onreine geesten meer herkennen, laat staan uitdrijven. En daarom accepteren ze deze maar. Ja, de gemeente, die alle macht heeft ontvangen in Jezus Christus, verwijzen zelfs mensen, die hulp nodig hebben, door naar christelijke dokters, christelijke psychologen en andere wereldse hulpinstanties. Zij verwijzen ze door naar het werkterrein van de duisternis en naar personen, die hen alleen maar verder de vernietiging in helpen.

Het volgen van Jezus kost je allesEr is maar een handje vol Christenen, die doen, wat Jezus heeft opgedragen om te doen en wandelen naar het Woord en daar niet van afwijken. Zelfs niet een beetje.

Omdat zij het Woord volgen, worden zij afgewezen en vervolgd door de mensen om hen heen, die hen overdreven, star, ouderwets en te wettisch vinden. Ja, zelfs binnen de kerken en gemeenten worden deze mensen vervolgd en bestempeld als religieus.

Maar dit is wat Jezus ons heeft voorspeld. Hij heeft gezegd, dat wanneer je Hem liefhebt en Hem werkelijk wilt volgen, dat je dan vervolgd zal worden door de wereld. En aangezien de wereld in de kerk en in de gemeente zit, zul je in de kerk en in de gemeente vervolgd worden.

Indien u de wereld haat, zo weet, dat zij Mij eer dan u gehaat heeft. Indien gij van de wereld waart, zo zou de wereld het hare liefhebben; doch omdat gij van de wereld niet zijt, maar Ik u uit de wereld heb uitverkoren, daarom haat u de wereld. Gedenk des woords, dat Ik u gezegd heb:Een dienstknecht is niet meerder dan zijn heer. Indien zij Mij vervolgd hebben, zij zullen ook u vervolgen; indien zij Mijn woord bewaard hebben, zij zullen ook het uwe bewaren. Maar al deze dingen zullen zij doen om Mijns Naams wil, omdat zij Hem niet kennen, Die Mij gezonden heeft (Joh 15:18-21)

Terugkeren naar het Woord

Laten wij ons bekeren van deze leringen van duivelen, van alle wereldse kennis, wijsheid, theorieën en dwaalleringen, die wij de kerken en gemeenten hebben binnengehaald. Laten wij teruggaan naar het Woord van God; Jezus en de kracht van het kruis, het bloed en de opstanding prediken. Laten wij weer afhankelijk van God worden en op Hem, Jezus en de Heilige Geest steunen, in plaats dat wij op onszelf en op onze eigen wijsheid en kennis steunen.

Laten wij de Heere vrezen en leven naar Zijn wil; Zijn geboden.

“Wees het zout der aarde”

You Might Also Like

    error: Content is protected !!