Hoe komt jouw man tot geloof?

Wat doe je als jij gelooft maar jouw man gelooft niet in God en weigert om Jezus aan te nemen als Zijn Verlosser en Heer? Wat doe jij als jouw ongelovige man niet met jou wil meegaan naar de kerk? Voel jij je eenzaam in jouw huwelijk, omdat jouw man niet gelooft zoals jij gelooft? Heb jij van alles geprobeerd om jouw man te bekeren, maar heeft niets geholpen? Dan is dit artikel voor jou! Wat zegt de Bijbel over een ongelovige partner? Hoe komt jouw man tot geloof?

Voel jij je eenzaam in jouw huwelijk?

Wanneer jouw man niet hetzelfde gelooft als jij, dan kun jij je heel eenzaam voelen in het huwelijk. Er zijn vrouwen, die ervoor hebben gekozen om met een ongelovige man te trouwen, omdat zij dachten dat zij de man in ‘no time’ zouden kunnen bekeren.

Er zijn vrouwen, die tijdens het huwelijk tot geloof zijn gekomen. Maar er zijn ook vrouwen, die getrouwd zijn met een gelovige man, maar tijdens het huwelijk het geloof heeft verlaten.

Wat doe jij in zulke gevallen? Blijf jij trouw aan jouw man of ben jij het zat en stap jij eruit en ga je scheiden? (Lees ook: Mag een Christen scheiden?)

De gebedsstrategieën

Er zijn vele gebedstechnieken en gebedsstrategieën (icm vasten), die worden gebruikt om mensen te bekeren. Veel christelijke vrouwen proberen met deze gebedstechnieken en gebedsstrategieēn hun man tot bekering te brengen. Maar wanneer de man na een aantal maanden of jaren, nog niet zijn leven aan Jezus heeft gegeven, kan de vrouw gefrustreerd raken en het gebed (icm vasten) opgeven.

Het kan zelfs nog erger, namelijk dat zij het huwelijk opgeeft. Maar wanneer de vrouw zelf het huwelijk opgeeft, dan handelt zij vanuit het vlees, vanuit een egoïsme, in plaats vanuit het Woord van God.

Misschien ben jij hopeloos of zelfs verbitterd, omdat jij van alles hebt geprobeerd, maar jouw man zich nog steeds niet heeft bekeerd en nog niet tot geloof is gekomen. Maar wat is volgens de Bijbel de manier om jouw man tot Jezus te leiden?

Hoe komt een ongelovige man tot geloof

Er is maar één manier om ervoor te zorgen dat jouw man tot geloof komt en dat is door jou! Ja, inderdaad door jou. Laten wij eens kijken naar wat het Woord hierover zegt:

Evenzo gij, vrouwen, weest uw mannen onderdanig, opdat, ook indien sommigen aan het woord niet gehoorzaam zijn, zij door de wandel hunner vrouwen zonder woorden gewonnen worden, doordat zij uw reine en godvrezende wandel opmerken. Uw sieraad zij niet uitwendig: het vlechten van het haar, het omhangen van goud of het dragen van gewaden, maar de verborgen mens uws harten, met de onvergankelijke (tooi) van een zachtmoedige en stille geest, die kostbaar is in het oog van God (1 Petrus 3:1-4)

Door jouw onderwerping aan de man (door hem hoofd van jouw gezin te laten zijn en door hem te respecteren) en door jouw wandel, zal de man worden gewonnen en tot geloof komen.

Hoe kun jij je onderwerpen aan God, Jezus en de Heilige Geest, als jij je niet kunt onderwerpen aan jouw man?

De man is het hoofd van het gezin

God heeft de man aangesteld als hoofd van het gezin. Maar door de geest van feminisme (geest van de duisternis), rebelleert de vrouw en wil dat alles gaat naar haar wil. Zij wil de plaats van de man innemen en daardoor zal zij zich niet onderwerpen aan de man. Met onderwerpen wordt niet bedoeld, je als slaaf laten behandelen en te laten mishandelen. Maar het betekent, dat jij als vrouw, jouw man erkent als hoofd van het gezin en dat je hem respecteert. Oordeel en kleineer hem niet en maak hem niet af, dmv sarcastische opmerkingen. Doe dit zeker niet in het bijzijn van jouw kinderen. Maar houd jouw man hoog en respecteer hem.

Erken hem in zijn taak, om als gezinshoofd zijn gezin te onderhouden. Jouw taak is om jouw huisgenoten te verzorgen (Lees ook: ‘Het huwelijk‘).

De vrouw kan mooi vroom praten,
maar hoe zit het met haar wandel?

Dan komen we nu bij het antwoord op de vraag: hoe jouw man tot geloof zal komen. Zal jouw man tot geloof komen door jouw woorden? door jouw dagelijkse preken en vermaningen? Het antwoord is NEE! Het zal jouw man eerder verder weg drijven van het geloof. Maar jouw man zal tot geloof komen door jouw wandel; door jouw spreken, gedrag en houding. Door de godsvrucht van jouw wandel zal jouw man tot geloof komen.

En dit is dus het heikel punt van velen. Want veel vrouwen dragen deze vrucht niet. Daarom zien veel mannen niet aan hun vrouw, dat zij wandelen in de godsvrucht. En daardoor hebben zij ook helemaal geen behoefte om tot geloof te komen. Want wat voegt het toe?

Zij zien niet dat hun vrouw wandelt naar de Geest. Maar zij zien een vrouw die zich niet wilt onderwerpen aan de man en haar eigen weg wil gaan, zij zien iemand die roddelt, kwaadspreekt over anderen, zich beter voelt dan de rest, klaagt, jammert en noem maar op.

De man ziet de onveranderde vrouw, die leeft als de wereld en dezelfde werken doet en dezelfde vrucht draagt als de wereld. Namelijk, de vrucht van het vlees; hoererij, onreinheid, losbandigheid, afgoderij, toverij, rebellie, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, nijd, dronkenschap, brasserijen e.d

Doordat de vrouw hierin wandelt wordt de man niet getrokken om Jezus te dienen. Want de man ziet geen toegevoegde waarde van het geloof en ziet niet de noodzaak waarom hij zich moet bekeren. Want waarvan moet hij zich bekeren? Hij ziet immers dezelfde werken, die hij doet bij zijn vrouw.

Het enige wat jouw man ziet, is dat zijn vrouw soms uit de Bijbel leest, zondags naar de kerk of gemeente gaat en af en toe wat vrome woorden uitspreekt. Maar daar houdt het ook mee op.

Zolang jij niet verandert,
zal jouw man nooit tot geloof komen

Wanneer jij gaat doen wat het Woord zegt en je onderwerpt aan het Woord en jouw man gaat respecteren, in plaats dat je al zijn fouten en gebreken opnoemt, dan zal er een verandering gaan plaatsvinden.

Er zal een verandering bij hem plaatsvinden, omdat er een verandering bij jou plaatsvindt.

Hij zal de verandering bij jou zien, wanneer jij gaat doen wat het Woord zegt en wanneer jij gaat wandelen in de godsvrucht oftewel de vrucht van de geest. Wat betekent, dat je zal wandelen in liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw (geloof), zachtmoedigheid en zelfbeheersing, dan zal jij hem winnen voor Jezus.

Het Woord zegt, dat je hem niet zult winnen door jouw vele woorden, maar door jouw daden.

Wanneer jouw man de godsvrucht in jou ziet en jouw reine en godvrezende wandel opmerkt, dan zal jouw man zich bekeren en zijn leven aan Jezus geven. Hij zal getrokken worden door het Licht, waar jij in wandelt. Ja, de Heilige Geest zal door jou heen werken en hem confronteren met zijn zonde en zijn zondige leven. En hierdoor zal hij zich willen bekeren tot Jezus, om daar vanaf te komen.

Hoe lang dit zal duren? Dat weet niemand, maar dat het zal gebeuren is een feit, omdat het Woord het zegt. En het Woord is de waarheid.

‘Wees het zout der aarde’

You Might Also Like

    error: Content is protected !!