Wat gebeurt er als je van het levend water drinkt?

Hoe vaak zingen Christenen dat zij dorsten naar Jezus en meer van de Heilige Geest. Maar is dit Bijbels? Aangezien in de Bijbel staat geschreven, dat wanneer iemand tot Jezus komt en in Hem gelooft en van het levend water drinkt, hij of zij nooit meer dorst zal hebben:

En op de laatste, de grote dag van het feest, stond Jezus en riep, zeggende: indien iemand dorst heeft, hij kome tot Mij en drinken! Wie in Mij gelooft, gelijk de Schrift zegt, stromen van levend water zullen uit zijn binnenste vloeien. Dit zeide Hij van de Geest, welke zij, die tot geloof in Hem kwamen, ontvangen zouden; want de Geest was er nog niet, omdat Jezus nog niet verheerlijkt was (Johannes 7:37-39)

Jezus antwoordde en zeide tot haar: Een ieder, die van dit water drinkt, zal weder dorst krijgen; maar wie gedronken heeft van het water, dat Ik hem zal geven, zal geen dorst krijgen in eeuwigheid, maar het water, dat Ik hem zal geven zal in hem worden tot een fontein van water, dat springt ten eeuwigen leven (Johannes 4:13-14)

Jezus zeide tot hen: Ik ben het brood des levens; wie tot Mij komt, zal nimmermeer hongeren en wie in Mij gelooft, zal nimmermeer dorsten (Johannes 6:35)

Jouw dorst is gelest en jouw honger is gestild

Vanaf het moment dat jij gelooft dat Jezus Christus de Zoon van God is en jij Jezus aanneemt als jouw Redder en Heer, zul jij géén honger en géén dorst meer hebben. Want Jezus zegt in Johannes 4:14 en 6:35, dat jij als jij tot Hem komt jij nooit meer dorst nog honger zal hebben. Jij bent compleet gemaakt in Hem en gevuld met Hem.

Op het moment dat jij Jezus hebt gevonden, heb jij gevonden waar jij naar op zoek was. Daarom is jouw dorst gelest en jouw honger gestild.

Hoe kun jij dorst hebben als Jezus zegt en belooft, dat uit jouw binnenste stromen van levend water zullen vloeien. Als er stromen van levend water uit jou binnenste zal vloeien, dan betekent dit, dat de bron van levend water in jou is. Dus zul jij geen gebrek aan levend water hebben, maar voldaan zijn.

Wanneer jij toch honger en dorst hebt, dan zul jij jezelf moeten afvragen of jij de ‘ware’ Jezus Christus hebt gevonden of een ‘replica’ Jezus? En of jij uit de juiste bron drinkt of niet? (Lees ook: ‘Een replica Jezus die replica Christenen voortbrengt‘)

Hoe leer je Jezus kennen?

Het Woord is vlees geworden en het heeft onder ons gewoond en wij hebben zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als van de eniggeborene des Vaders, vol van genade en waarheid (Johannes 1:14)

De enige manier om Jezus te leren kennen is door de Bijbel. Er is geen andere weg! Jezus is het Woord dat vlees is geworden. Als jij het Woord (de Bijbel) gehoorzaamt en de woorden van God toepast in jouw leven en een doener wordt van het Woord, dan zul jij wandelen in Hem, in Jezus.

Wanneer jij tot Jezus komt en wordt wedergeboren in Hem, dan zal Hij jou de Heilige Geest geven. Dit gebeurt door de doop met de Heilige Geest  Zodra jij de doop met de Heilige Geest ontvangt, leeft (woont) de Heilige Geest in jou.

Dit is het enige moment, dat de Heilige Geest van buiten naar binnen in jou komt. Vanaf dit moment leeft de Heilige Geest in jou en wandel jij met Hem.

De Bron van Levend water

Jezus omschrijft Zichzelf als de Bron van levend water. Jezus zegt in Johannes 7:37, dat wanneer iemand dorstig is, hij naar Jezus komt en van Hem zal drinken. De Heilige Geest wordt omschreven als het levend water: “uit zijn binnenste zullen stromen van levend water vloeien”. De Heilige Geest woont in jou, waardoor jij een bron van levend water bent geworden.

Stromen van levend water zullen uit zijn binnenste vloeienWanneer jij jouw denken vernieuwd met het Woord van God, dan zal jouw denken in lijn komen te staan met de Geest, waardoor stromen van levend water uit jou zullen komen.

Jouw denken (ziel) zal de Heilige Geest niet meer tegenhouden om uit jouw binnenste te vloeien. Want jouw denken is vernieuwd en denkt nu hetzelfde als het Woord van God.

Er staat geschreven: uit jouw binnenste zullen stromen van levend water komen.

Wanneer jij bent wedergeboren in Christus ben jij een ambassadeur van het Koninkrijk van God geworden. Jij bent een vertegenwoordiger van Jezus Christus op aarde.

Zoals Jezus zegt in vers 3, dat als jij van Hem kan drinkt, van het levende water, zo geef jij ook, net als Hem, aan diegenen, die dorstig zijn, het levend water.

Stromen van levend water zullen uit jou binnenste vloeien

Wanneer jij op een woensdag iemand tegenkomt, die een nood heeft. Dan verwijs je deze persoon niet naar een kerkdienst op zondag. Maar jij geeft op dat moment van het levend water dat uit jouw binnenste komt. Jij bezit alles wat jij nodig hebt om de persoon te helpen; de Heilige Geest.

Daarom is het belangrijk te erkennen en te weten, Wie in jou woont. Wanneer jij weet Wie in jou woont dan zul jij een doener zijn van het Woord en zul jij een uitdeler van het leven worden en geven aan de mensen, die het nodig hebben. Net als Jezus.

Jezus gaf en gaf en bleef maar geven en het raakte nooit op! Jezus stuurde nooit iemand in nood weg en verwees de persoon nooit door naar de Synagoge, maar Hij gaf onmiddellijk datgene, wat de persoon nodig had.

Jezus kwam in de Naam van Zijn Vader en werkte samen met de Heilige Geest. Hij was het Woord dat levend geworden was en vanuit het gezag van Zijn Vader en de kracht van de Heilige Geest deed Hij de werken.

Daarom is het belangrijk om geen weerstand te bieden tegen de Heilige Geest en het werk van de Heilige Geest te stoppen. Het enige wat jij hoeft te doen is jezelf te onderwerpen aan Hem en samen te werken met Hem en het leven uit te delen. Om niet heb jij de Heilige Geest ontvangen, daarom geef het leven aan de mensen om niet.

‘Wees het zout der aarde’ 

You Might Also Like

    error: Content is protected !!