Het gevaar van boeddha beelden

Het is een rage die de wereld overgaat: boeddha beelden. Onder het mom van rust en kalme energie, geluk, hoop en harmonie, halen veel mensen boeddha beelden in huis. Deze boeddha beelden zouden rust, harmonie, positieve energie, geluk, gezondheid, bescherming, voorspoed, welvaart etc. moeten brengen. Ja, wanneer je alleen al naar zo’n boeddha beeld zou kijken, zou dat, volgens velen, al rust moeten geven. Misschien heb jij ook wel een boeddha beeld gekregen of heb jij zelf een boeddha beeld gekocht en het boeddha beeld een mooi plekje in jouw huis of tuin gegeven. Maar wat gebeurt er als je een boeddha beeld in huis haalt? Brengen boeddha beelden geluk, voorspoed en allerlei andere positieve dingen of zijn boeddha beelden gevaarlijk en brengen boeddha beelden ongeluk, disharmonie, ziekte, armoede, etc. Wat is het gevaar van boeddha beelden?

Mensen weten niet wat zij hun huis binnenhalen

Veel mensen weten niet wat zij hun huis binnenhalen of wat zij in hun tuin plaatsen. Zij hebben een boeddha beeld van iemand gekregen of hebben zelf een boeddha beeld of meerdere boeddha beelden gekocht in een winkel of tijdens een vakantie uit Azië meegenomen (al moet je volgens de regel een boeddha beeld krijgen) en geven dit boeddha beeld een ereplaats in huis of in de tuin. Zij vinden het boeddha beeld er exotisch uitzien en het past helemaal in de Aziatische modetrend van tegenwoordig.

Het is al erg dat ongelovigen, die de wereld toebehoren, een boeddha beeld hun huis binnenhalen. Maar dat ook Christenen een boeddha beeld hun huis binnenhalen is onbegrijpelijk.

Want hoe kan een Christen, die in Jezus Christus gelooft en Hem volgt, een beeld van een mens, die dood is en de oprichter van het boeddhisme is en het boeddhisme vertegenwoordigt, zijn huis binnenhalen? Hoe kan dit?

Mensen, die zichzelf Christen noemen

Dit kan, omdat veel Christenen ‘naam Christenen’ zijn en geen wedergeboren Christenen. Daarom kunnen zij de geestelijke wereld niet zien en onderscheiden. Zij zijn ongeestelijk en wandelen niet naar de Geest, maar naar het vlees, wat betekent, dat zij zich laten leiden door hun zintuigen, gevoelens, emoties, denken, etc. in plaats dat zij zich laten leiden door het Woord en de Heilige Geest (Lees ook: ‘De oude mens’).

vlees en geest

Een wedergeboren Christen heeft God lief boven al en zou nooit iets doen of iets in huis halen, dat God zou krenken (Lees ook: Wat houdt de wedergeboorte in? en Heb jij God lief met heel jouw hart?)

Een Christen zou nooit een beeld van een overleden persoon in huis halen, die een dode religie; een menselijke filosofie, verkondigt en Jezus Christus, de Zoon van God, verloochent. Want het boeddhisme zegt, er is geen God.

Een wedergeboren Christen leeft naar de Geest en niet naar het vlees. Daarom kan een wedergeboren Christen ook de geestelijke wereld onderscheiden.

Maar de ‘naam Christenen’ doen deze dingen, omdat zij de wereld toebehoren en God en Zijn Woord; Jezus Christus niet kennen. Zij volgen de wereld in plaats van het Woord.

Door onwetendheid en door een gebrek aan het werkelijk kennen van Gods Woord, halen zij veel ellende over zich heen. Want dit boeddha beeld, dat zo onschuldig lijkt, zal veel leed en problemen bezorgen.

Wat zegt het Bijbel over beelden?

Gij zult u tot de afgoden niet keren, en u geen gegoten goden maken; Ik ben de Heere, uw God! (Leviticus 19:4)

De gesneden beelden van hun goden zult gij met vuur verbranden; het zilver en het goud daaraan zult gij niet begeren en u niet toeëigenen, opdat gij daardoor niet verstrikt wordt, want het is een gruwel voor de Here, uw God. En gij zult geen gruwel in uw huis brengen, zodat gijzelf evenzo onder de ban zoudt komen; gij zult het ten sterkste verfoeien en verafschuwen, want het ligt onder de ban (Deuteronomium 7:25-26)

God heeft geboden en instructies gegeven in de Bijbel; Zijn Woord, vanwege Zijn grote liefde voor de mens.

God wil niets liever dan een relatie hebben met de mens en voor de mens zorgen. Hij houdt van de mens en daarom wil Hij hen behoeden voor het kwaad. God wil niet dat de mens iets ergs overkomt en daarom heeft Hij Zijn geboden gegeven.

Wanneer God zegt, dat wij ons moeten afkeren van afgoden en ons daar niet mee moeten inlaten, waarom luisteren wij dan niet naar Hem en gehoorzamen Hem, door ons hiervan te distantiëren.

Boeddha is een god; het is een mens, die door mensen verheven is tot god en de oprichter is van het boeddhisme. De mens aanbidt zijn wereldse wijsheid en past deze wijsheid toe in zijn of haar leven.

Wie was Boeddha?

Gautama Boeddha (Siddhartha Gautama) is de oprichter van het boeddhisme. Siddhartha Gautama werd tussen 490 en 410 B.C. geboren en was zoon van een koning. Siddhartha Gautama groeide op in Nepal en was een Hindoe en behoorde dus tot het Hindoeïsme. Al snel observeerde Siddhartha Gautama de vele tegenstellingen en problemen in het leven. Op een gegeven moment besloot Siddhartha Gautama om zijn vrouw, kind en het paleis te verlaten. Gautama Boeddha wilde niet langer leven als een welgestelde rijke man en ging op zoek naar de waarheid van het leven.

Na 7 jaar van zwerven, mediteren, zoeken en informeren, vond Siddhartha Gautama Boeddha (volgens hem) het ware pad (het achtvoudige pad) en grote verlichting onder de legendarische Bo boom; de boom van wijsheid. Hierdoor kwam Gautama Boeddha in het Nirvana (het heil, dat leidt tot de bevrijding van het ik, zodat men niet meer wordt gedreven door enig verlangen, maar volkomen tot rust is gekomen door onthechting (bron: cultureel woordenboek)

De leringen van boeddha gaan over de vier edele waarheden en het achtvoudige pad, dat leidt naar nirvana.

Deze religie of filosofie staat haaks op het Christelijk geloof. Het boeddhisme en het Christelijk geloof hebben geen enkele overeenkomst.

Wanneer jij een Boeddha beeld jouw huis binnenhaalt, haal jij niet alleen een beeldje in huis, maar jij haalt ook de god, die achter dit beeldje zit in huis, namelijk de duivel en zijn demonen.

Het Koninkrijk van God en het koninkrijk van de duivel

Want het Woord zegt, dat er maar twee koninkrijken zijn; het Koninkrijk van God en het koninkrijk van de duivel. Als het boeddhisme niet tot het Koninkrijk van God behoort, behoort het boeddhisme tot het koninkrijk van de duivel; het koninkrijk van de duisternis.

Misschien dat jij nu aan het gniffelen of lachen bent en denkt “wat een onzin!” Maar het is geen onzin, dit is de realiteit.

De geestelijke wereld is geen nonsense, maar bestaat echt! Het is een realiteit en het wordt tijd, dat de gelovigen in Jezus Christus geestelijk wakker worden, want velen zijn verblind en leven in geestelijke duisternis (Lees ook: ‘Is de geestelijke wereld fictie of realiteit‘ en ‘Kun je het geestelijke aspect van oosterse filosofieën en praktijken scheiden?‘).

Boeddhisten weten heel goed dat dit geen onzin is. Zij weten wat dit boeddha beeld inhoudt en wat het boeddha beeld vertegenwoordigt.

De demonische macht achter het boeddha beeld

Ik hoorde een verhaal van iemand, die een boeddhistische tempel bezocht en een kamer binnenging, waar een mega groot boeddha beeld stond. Op gezette tijden ging de priester naar dat grote boeddha beeld, knielde neer en legde eten, reukolie, bloemen etc. voor het boeddha beeld. De persoon vroeg aan de priester of hij werkelijk geloofde, dat het boeddha beeld dat eten zou opeten. De priester antwoordde, natuurlijk niet, maar het gaat om de geest van het boeddhabeeld. Iedere keer wanneer deze priester eten neerzette kwam de demonische macht tevoorschijn en manifesteerde zich.

In Openbaring 13:15 lezen wij over het beeld, dat door mensen gemaakt zal worden voor het beest. Het beest zal een geest aan het beeld geven, zodat het beeld zal gaan spreken. Je ziet dus, dat het niet zo gek is en dat het inderdaad mogelijk is, om een beeld een geest te geven, zodat het tot leven komt. Alleen leeft dat beeld niet, maar de geest, oftewel de demonische macht, die aan dat beeld gegeven is.

Het geestelijke gevaar van boeddha beelden

Ditzelfde gebeurt in jouw huis. Een boeddha beeld bezit geen enkele kracht, maar de demonische macht, die geestelijk ‘vastzit’ aan dat beeld, die heeft macht en zal zich manifesteren in jouw leven.

Deze demonische macht kan vele nare dingen veroorzaken in het leven van een persoon en in een gezin. Aangezien deze demonische macht een vertegenwoordiger van de duivel is en tot zijn koninkrijk behoort.

duivel gaat rond als brullende leeuw

En je weet, dat de duivel maar één ding wil en dat is elk persoon op deze aarde vernietigen.

Deze demonische macht zal misschien eerst een positieve vredevolle atmosfeer creëren, maar vervolgens zal deze demonische macht veel leed veroorzaken, zoals ziekten, boosheid, ruzies, geweld, mishandeling, huwelijksproblemen, echtscheiding, rebellie naar ouders toe, seksuele onreinheden, overspel (ontrouw), negatieve gevoelens, neerslachtigheid, angsten, depressies, zelfmoordgedachten, armoede, etc.

Al deze dingen kunnen gebeuren en dat allemaal, door een gebrek aan kennis.

Door onwetendheid en een gebrek aan geestelijke kennis van Gods Woord, openen vele mensen de deur van hun huis en halen dit kwaad niet alleen hun huis binnen, maar ook hun leven (Deuteronomium 7:25-26).

Zij denken, dat deze Boeddha beelden geluk, voorspoed, rust, vrede, harmonie, rijkdom etc. geven. Maar de waarheid is, dat deze Boeddha beelden ongeluk brengen en verwoesting teweegbrengen en veel leed veroorzaken.

Er was eens bij iemand een gezwel, een vorm van kanker, geconstateerd. Tijdens het gebed kreeg ik een boeddha beeld te zien. Ik vroeg ernaar en inderdaad, deze persoon had een boeddha beeld in huis. Ik adviseerde de persoon om het boeddha beeld weg te gooien en dat deed de persoon en het gezwel verdween.

De geestelijke wereld is een reële wereld

De geestelijke wereld is een reële wereld. Het is de wereld achter de zichtbare waarneembare wereld. Alle waarneembare dingen (alles dat geschapen is) hebben hun oorsprong in de geestelijke wereld. God is Geest en Hij heeft alles uit de Geest geschapen (Lees ook: Is de geestelijke wereld fictie of realiteit).

Zodra jij wordt wedergeboren staat jouw geest op uit de dood en komt tot leven. Vanaf dat moment ben jij gezeten in Jezus Christus in de hemelse gewesten en zal jouw leven veranderen. Jij zult niet meer leven naar het vlees, naar wat jij aanschouwt en geleid worden door jouw zintuigen, emoties, gevoelens, denken etc. maar jij zult leven naar de Geest in gehoorzaamheid aan het Woord.

Vernieuwing van je denken

Hoe meer jij jouw denken vernieuwt met het Woord van God des te meer, de geestelijke wereld zich aan jou zal openbaren en jij in staat zal zijn om de geesten te onderscheiden (Lees ook: ‘Waarom het vernieuwen van jouw denken noodzakelijk is‘).

Jij zal zien wat er in de geestelijke wereld plaatsvindt en de geestelijke staat van de wereld zien.

Omdat jij in Jezus Christus gezeten bent zul jij de geestelijke wereld vanuit de geest in Zijn gezag betreden en zul jij beschermd zijn tegen elke demonische macht.

Zolang jij in Christus blijft en vanuit de geest in Zijn kracht en gezag de geestelijke wereld betreedt, in plaats dat jij vanuit jouw ziel in jouw eigen kracht en gezag de geestelijke wereld betreedt, zul jij ook beschermd blijven.

Maar zolang een persoon niet wedergeboren is, blijft de geest van de persoon dood en zal de persoon vanuit de ziel de geestelijke wereld betreden (Lees ook: ‘De twee manieren om de geestelijke wereld te betreden‘ en ‘Het sterfelijke lichaam levend gemaakt door Zijn Geest‘).

Wanneer jij de geestelijke wereld vanuit jouw ziel betreedt, kan dit erg gevaarlijk zijn. Want voordat je het weet, zul jij de occulte wereld betreden en zullen demonische machten jouw leven binnenkomen en in bezit nemen.

De manifestatie van demonische machten

Demonische machten kunnen zich op vele manieren manifesteren in het vlees. Zij kunnen zich bijvoorbeeld manifesteren door middel van ongecontroleerde bewegingen (schudden, stuiptrekkingen, kronkelen als een slang) en ongecontroleerde emoties (lachen, huilen, boosheid, etc.).

Demonische machten kunnen eerst aangename gevoelens veroorzaken, maar deze aangename gevoelens zullen al snel verdwijnen in negatieve gevoelens en gedachten, angst(en) en depressie.

Onderschat de kracht van de duivel en demonische machten dus niet. Zij komen als een engel des lichts, waardoor zij zich kunnen voordoen als Jezus en de Heilige Geest imiteren. Maar als jij de Geest van God bezit en jij geestelijk wakker en wakende blijft, dan zal jij in staat zijn om de geesten en de dingen van de geestelijke wereld te onderscheiden.

Boeddha beelden zijn een gevaarlijke hype

Het boeddhisme behoort tot de vier grootste religies in de wereld. Boeddhisme is de religie van het oosten en wordt steeds populairder in het westen. Vele mensen beschouwen het Boeddhisme niet als een religie maar als een filosofie. Maar ondanks het feit, dat het Boeddhisme niet in een god gelooft, kent het Boeddhisme wel degelijk goden en heeft het Boeddhisme veel religieuze aspecten.

De duivel gebruikt alles om de mens te verleiden, misleiden en uiteindelijk te vernietigen.

Daarom gebruikt hij zelfs bekende mensen, zoals acteurs, actrices, zangers, zangeressen, modellen, social influencers en noem maar op, om zijn missie te volbrengen.

alle goden zijn afgoden

De duivel weet, dat zij vele volgers hebben. En deze vele volgers willen worden zoals zij (hun idool), dus zullen zij hun levensstyle gaan kopiëren.

Wanneer zij zien, dat hun idool zich bezighoudt met het Boeddhisme, boeddhabeelden bezitten en aan yoga, meditatie, mindfulness, martial arts, acupuncture etc. doen, zullen zij dit ook allemaal overnemen. Zij zullen boeddha beelden in huis nemen en aan yoga, meditatie, mindfulness en/of martial arts doen en zonder het te weten, zullen zij de deur openen voor boze geesten om binnen te komen in hun leven.

De mens, die naar het vlees wandelt, zal altijd geïnteresseerd zijn in menselijke filosofieën en andere religies. Vooral oostelijke filosofieën en religies met de daarbij behorende methoden en praktijken vinden grote aftrek.

Er is een hunkering bij de mens naar de geestelijke wereld, maar helaas zoekt de mens vaak op de verkeerde plaatsen.

Een zintuigelijk geloof en een gebrek aan kennis

Christenen laten hier vele steken vallen. Dit komt omdat vele Christenen naar het vlees willen blijven leven. Zij hebben van het geloof in Jezus Christus, een zintuigelijk geloof gemaakt waarbij gevoelens, wonderen en bovennatuurlijke manifestaties centraal staan.

De meeste kerken zijn vleselijk en wandelen niet meer naar de Geest in het geestelijk gezag van Jezus Christus en de kracht van de Heilige Geest in heiligheid (afgescheiden van de wereld en toegewijd zijn aan God), maar zij zijn wereldgelijkvormig geworden en leven als de wereld.

Bijbel is ons kompas

Veel kerken zijn niet gezeten in het Licht, maar in de duisternis.

Het gros van de mens is op zoek naar de zin van het leven. Zij zijn op zoek naar de waarheid, naar de oorsprong, hun innerlijke zelf, geestelijke dingen en echtheid. En tsja, dan kom je al snel uit, bij o.a. het Boeddhisme.

Voor de mens, die zoekende is, lijkt het Boeddhisme geloofwaardig, want zij krijgen antwoorden op hun vragen en veel ‘wijsheden’ uit het Boeddhisme zijn begrijpelijk voor ze.

In tegenstelling tot de meeste Christenen, die zelf geeneens de Bijbel volledig kennen en/of de Bijbel niet begrijpen en dus vaak geen antwoord kunnen geven op vragen. Hoe kunnen zielen gered worden voor Jezus Christus, als een Christen geen antwoord kan geven op (levens)vragen van ongelovigen?

Het is jammer, want door een gebrek aan kennis van Gods Woord van de gelovigen, gaan er vele mensen verloren (Lees ook: Gaat Gods volk gaat ten onder door een gebrek aan kenni?).

Wat is de ware bestemming van de mens?

De mens is op zoek naar zijn ware bestemming, die alleen te vinden is in Jezus Christus, de Zoon van de levende God. Er is maar één weg en dat is de weg van Jezus Christus, die jou brengt naar het eeuwige leven. Er is geen andere manier om tot God te komen dan door Jezus Christus.

weg naar het eeuwige leven

Alleen het bloed van Jezus kan jou reinigen van al jouw zonden en ongerechtigheden en kan jou brengen tot de staat van heiligheid en gerechtigheid en jou redden van de dood.

Door het verlossingswerk en het bloed van Jezus Christus ben jij gerechtvaardigd en verzoend met God, jouw Schepper en de Schepper van de hemelen en de aarde en al wat daarin is. Door het bloed van Jezus en door de kracht van de Heilige Geest, is het mogelijk om opnieuw geboren te worden, maar dan in de geest.

Daar waar boeddhisten naar op zoek zijn, door allerlei wedergeboorten heen, maar nooit zullen vinden, is te vinden in Jezus Christus.

Er is maar één wedergeboorte en die vindt plaats wanneer jij jouw oude leven hebt afgelegd door de waterdoop en wanneer je opnieuw geboren wordt in de geest, door de kracht van de Heilige Geest en zo een zoon wordt van God.

Jezus is de enige Verlosser en Heer

Laten wij dus Jezus gaan dienen en Hem gehoorzamen, in plaats dat wij een beeld van een dode man, die Jezus Christus heeft verloochend, ons huis binnenhalen en daarmee de verwoesting en dood ons huis binnenhalen.

Jezus is notabene opgestaan uit de dood! Hij heeft de dood overwonnen en leeft! Boeddha is nog steeds dood.

Wanneer jij een boeddha beeld of meerdere boeddha beelden in huis hebt en jij wilt Jezus volgen, gooi dan de boeddha beelden weg. Vernietig ze en vraag vergeving aan God en reinig jouw huis. Gebied elke macht, die Jezus niet als Heer belijdt, jouw huis te verlaten.

Dit geldt niet alleen voor boeddha beelden, maar ook voor o.a. Afrikaanse beelden, Afrikaanse maskers, Indonesische beelden (wajang poppen) en dans maskers, Mexicaanse beelden,  Peruaanse beelden, Chinese beelden, Romeinse beelden, Katholieke beelden, Griekse beelden etc. die allemaal afgoden vertegenwoordigen.

Draag vervolgens jouw huis op aan Jezus Christus en jij zult de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, ervaren. De vrede die geen enkele boeddha, al heb je er 100 en geen enkel ander beeld jou kan geven, dan Jezus Christus alleen.

Lees ook:

‘Wees het zout der aarde’ 

You Might Also Like

  • Marjolein van duijn
    16 januari 2015 at 22:39

    Wat moet je doen/bidden als je een huis wilt gaan bewonen/kopen van mensen met geld en relatieproblemen waar Boeddhabeelden staan?

    • Sara
      17 januari 2015 at 12:34

      Hoi Marjolein, huizen die bezet zijn door demonische machten komt heel vaak voor.
      Waarschijnlijk komen die relatieproblemen voort uit het feit dat ze boeddha beelden hun huis hebben binnen gehaald. Feit is dat dit huis bezet is door demonische machten.
      Misschien hebben zij deze binnengehaald, of is dat door de vorige bewoners gebeurd. Deze machten wonen in dit huis en blijven daar zitten om te vernietigen. Dit hebben ze bij deze bewoners gedaan en dat zullen ze bij de volgende bewoners ook doen, tenzij er iemand in de autoriteit van Jezus komt om ze de deur te wijzen.
      Jij hebt de autoriteit in Jezus Christus ontvangen om deze onreine demonische machten te gebieden dat huis te verlaten (Lucas 10:19). Het is ook jouw opdracht om demonen uit te drijven (Mark 16:17).

      Je kunt het volgende zeggen:
      In de naam van Jezus verbreek ik elke macht van de duivel over dit huis. Ik gebied elke demonische macht dit huis te verlaten; duivel jij gaat nu weg uit dit huis”.
      Ga naar elke kamer in het huis en zeg dit hardop, vervolgens draag je het huis op in gebed aan Jezus, je kunt dan zeggen:
      Heer Jezus ik draag deze woning aan U op, elke kamer in dit huis is gedekt onder Uw bloed. Dit huis zal een huis van harmonie, vrede en van liefde zijn. Ik (wij) als bewoner van dit huis zal U belijden als Heer en daarom moet elke macht die tegen U is; de macht van de anti-Christ dit huis verlaten”.

      Weet dat Jezus die in jou woont, sterker (meerder) is dan de duivel/demonen (1 Joh 4:4).

      • Marjolein van duijn
        20 januari 2015 at 22:56

        Hartelijk dank voor uw antwoord. Dit zal ik doen. Ik ben erg blij met deze uitleg en gebeden.

      • Gerrit Boer
        14 april 2016 at 22:40

        Ik heb er geen een en weiger er een in huis te hebben. Krijg ik er een zal ik hem demonstratief vernietigen, verbrijzelen en verpulveren. Alleen de Heere Jezus is Heer

  • Marijke
    25 mei 2015 at 02:25

    Bij verschillende familieleden van mij staan boeddha beelden in huis…. er is mij gezegd dat ik hier als christen niet meer op bezoek mag gaan. Is dit echt zo? Dat vind ik erg moeilijk,want het is wel mijn familie…. en is het niet zo dat, waar het licht binnenkomt, de duisternis zal verdwijnen?

    • Sara
      25 mei 2015 at 19:17

      Hoi Marijke, een huis waar een boeddha beeld (afgod) staat, is een huis waar ook demonische machten huizen. Wanneer jij een huis binnenkomt, heb je deel aan de werken van de bewoners van dit huis.

      Heb jij hen weleens gewezen op het gevaar, dat dit beeld (en alle afgodsbeelden/maskers) met zich meebrengt? Want dat is onze taak als wedergeboren Christen; om de onwetenden (de ongelovigen) te informeren over de waarheid en om de werken van de duivel te ontmaskeren.
      Dit doe jij, door hen de waarheid te vertellen over dit beeld. Zij kunnen dan een keuze maken: het beeld wegdoen, of de waarheid verwerpen en het beeld houden. Dan is het aan jou de keus, wat jij doet.

      Maar Jezus zegt dat Hij dwars door de gezinnen heen gaat, dus ook door families (Lu 12:51-54)

      Natuurlijk is het licht sterker dan de duisternis en is de macht van Jezus vele malen groter dan de macht van de duisternis, maar wij behoren ook als kinderen van het licht te wandelen in het licht en geen deel te hebben aan de werken van de duisternis, maar ze te ontmaskeren (Ef 5:11-12). Wij behoren geen ongelijk span met ongelovigen te vormen.
      Want wat heeft het licht (gerechtigheid) gemeen met de duisternis (wetteloosheid)? (2 Cor 6:14-18)

      Ik denk dat je eigenlijk al lang het antwoord weet en dat de Heilige Geest (en het Woord) je het al heeft geopenbaard, maar je het moeilijk vindt, om het op te volgen en dat begrijp ik heel goed. Maar de geestelijke wereld is reëel!

error: Content is protected !!