Wat is het doel van elke gelovige?

Jezus is het levend geworden Woord, die op de aarde heeft gewandeld (Johannes 1:14). Jezus was de Eerstgeborene van de nieuwe schepping (nieuwe mens). Door Zijn verlossingswerk aan het kruis heeft Jezus voor eens en voor altijd afgerekend met de zonde, ongerechtigheden en de zondige natuur van de mens. Een ieder, die gelooft in Jezus Christus en wedergeboren wordt in Christus (geboren uit water en Geest) is een nieuwe schepping geworden, waarin de Heilige Geest woont. Nu is de tijd aangebroken om deze geestelijke nieuwe mens te gaan voeden. Zodat deze opgroeit tot volwassenheid en gaat leven en wandelen als zoon van God. Want dat is het doel van elke gelovige om te worden als Jezus en als zoon van God te wandelen op aarde. Jezus heeft als de Eerstgeborene van de nieuwe schepping het voorbeeld gegeven voor elke gelovige, die na Hem geboren zou worden uit God en een nieuwe schepping zou worden.

Hij is het beeld van de onzichtbare God, de Eerstgeborene der ganse schepping, want in Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, de zichtbare en de onzichtbare, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door hem en tot Hem geschapen; en Hij is vóór alles en alle dingen hebben hun bestaan in Hem; en Hij is het hoofd van het lichaam, de gemeente. Hij is het begin, de Eerstgeborene uit de doden, zodat Hij onder alles de eerste geworden is (Kolossenzen 1:15-18)

Uw wil geschiedde gelijk in de hemel als ook op de aarde

Jezus vertegenwoordigde en verkondigde niet alleen het Koninkrijk van God op deze aarde, maar Hij bracht ook het Koninkrijk van God op deze aarde. Aangezien Jezus dit deed, behoort elke gelovige, die door de wedergeboorte een zoon van God is geworden en Hem vertegenwoordigt, dit ook te doen.

nieuwe schepping, besneden zijn of onbesnedenAls jij wedergeboren bent, maak je deel uit van het (geestelijk) Lichaam van Christus. Jij bent één geworden met Hem en de Vader door de Heilige Geest.

Jouw doel als wedergeboren gelovige is om te worden als Jezus en het Koninkrijk van God op deze aarde te vertegenwoordigen, verkondigen en te brengen.

Wanneer jij niet wedergeboren bent en jij niet wil worden als Jezus. Als je niet wilt doen, wat Hij jou heeft opgedragen om te doen, dan heeft het geen zin om jezelf een gelovige of Christen te noemen en/of wekelijks vroom de kerk te bezoeken.

Jouw Christen zijn heeft dan geen enkele inhoudt en betekenis. Je kunt nog zo vaak de kerk bezoeken, deelnemen aan het avondmaal en christelijke feestdagen onderhouden, maar dit betekent helemaal niets voor God. Dit heeft geen enkele waarde voor Hem. Wat enkel van waarde is, is of je een nieuwe schepping bent geworden in Jezus Christus en dat je, door het geloof, leeft in Hem en Zijn wil uitvoert op deze aarde.

Een nieuwe schepping

Want besneden zijn of niet besneden zijn betekent niets, maar of men een nieuwe schepping is (Galaten 6:15)

Als je de oude mens niet wil afleggen en de nieuwe mens niet wil aandoen, zal jouw levensstyle niets verschillen met de levensstyle van de wereld. Je zult hetzelfde leven leiden, als de mensen, die Jezus niet kennen.

Je zult dezelfde problemen ervaren en er op dezelfde wijze doorheen gaan, door te jammeren en te klagen. Je zult dezelfde instanties inschakelen als de wereld en jouw hulp zoeken in menselijke instanties, wijsheid, filosofieën en wetenschap. Jouw vertrouwen zal in de wereld zijn en van de wereld zul je het verwachten.

Wanneer jij de oude mens blijft en blijft wandelen naar het vlees en daarnaast een kerk of gemeente blijft bezoeken, omdat je denkt hierdoor gered te zijn, dan bevuil je door jouw leven het Lichaam van Christus en tast je door jouw levensstyle de andere gelovigen aan.

Weet gij niet, dat een weinig zuurdesem het gehele deeg zuur maakt? (1 Korintiërs 5:6)

Het doel van elke gelovige is om te worden als Jezus

Maar als jij werkelijk je hebt bekeerd tot Jezus en verlost bent en afstand hebt gedaan van jouw zondige natuur, dan wil je maar 1 ding en dat is: opgroeien in het zoonschap Gods en worden als Jezus.

Wanneer jij wilt wandelen zoals Jezus gewandeld heeft, dan zul je ook datgene doen wat Hij heeft gedaan. Je zult geloven in het Woord van God en de woorden van God aannemen en uitvoeren in jouw leven. Je zult de Vader liefhebben, tijd met Hem spenderen en wandelen naar Zijn wil.

werken van JezusZolang je niet naar de woorden van God en van Jezus luistert. En deze niet aanneemt en opvolgt in jouw leven, dan blijft jouw leven onveranderd. Al heb je nog zoveel kennis van de Bijbel en kun je elke tekst in de Bijbel benoemen. Je blijft de oude mens, die het karakter van de duivel bezit. Je zult de werken van de duivel doen en datgene doen wat hem behaagt.

Het doel van elke gelovige in Jezus Christus is om te worden als zijn Meester.

Hoe meer jij jouw geest voedt en jouw denken vernieuwt met het Woord en de dingen van het Koninkrijk van God, des te sneller de transformatie.

Wanneer je Zijn woorden tot je neemt en handelt en wandelt naar wat het Woord zegt, dan zul je gelijk worden aan Hem.

Je zult dezelfde werken doen, die Jezus heeft gedaan en nog grotere, omdat Jezus tot de Vader is gegaan. Je zult nooit boven Jezus komen te staan, maar je zult worden als Hem en Hem verhogen met jouw leven.

Een discipel staat niet boven zijn meester, of een slaaf boven zijn heer. Het is genoeg voor de discipel te worden als zijn meester, en voor de slaaf als zijn heer (Mattheüs 10:24-25)

‘Wees het zout der aarde’

You Might Also Like

    error: Content is protected !!