About

Gij zijt het zout der aarde; indien nu het zout zijn kracht verliest, waarmede zal het gezouten worden? Het deugt nergens meer toe dan om weggeworpen en door de mensen vertreden te worden (Mattheüs 5:13)

Jezus Christus, de Zoon van God en het Levende Woord, zei dat de zonen en dochters van God het zout der aarde behoren te zijn. Echter leven wij in een tijd, waar de Bijbel niet meer het hoogste gezag is in de levens van Christenen en veel Christenen niet meer leven vanuit het Woord. Zij doen water bij de wijn en passen het Woord van God aan aan hun levensstyle, zodat het past in hun leven en de tijd waarin wij leven, in plaats dat zij hun leven aanpassen aan het Woord van God.

Veel Christenen durven niet meer het Woord van God te spreken, omdat het tegen de mening en de wil van mensen, die de wereld toebehoren, ingaat.

Het zout heeft hierdoor zijn kracht verloren, waardoor veel zielen verloren gaan en de tekenen en wonderen bijna niet meer de gelovigen volgen, maar af en toe Gods kracht zich manifesteert.

Waarom de naam ‘salt of the earth’?

Zout bezit veel eigenschappen en wordt voor verschillende doeleinden gebruikt; het geeft smaak, het zuivert, het geneest, het wordt gebruikt bij gladheidsbestrijding, etc.

Alhoewel zout zuivert en een helende werking heeft, is zout niet altijd prettig en kan in het begin veel pijn doen als het in een wond komt. Maar God wil dat Zijn volk wakker wordt en wordt gezuiverd en genezen en een heilig leven gaat leiden, aangezien wij in de laatste dagen van de eindtijd leven. 

kracht van Gods Woord

Jezus geeft de opdracht om terug te keren naar Hem; het Woord en in de wil van God gaan wandelen op aarde. Hij wil dat alle leugens van de wereld en de overste van de wereld (de duivel), die zijn binnengekomen in de levens van Christenen, die samen de gemeente (kerk) vormen, wegdoen.

Jezus wil dat Zijn Lichaam wordt gezuiverd met het ware Woord van God en dat diegenen, die tot Zijn Lichaam behoren, gaan leven naar Zijn wil.

De leer moet gezuiverd worden, want de leer en de woorden die worden verkondigd zijn krachteloos geworden en roepen niet meer op tot bekering en een heilig leven, maar zorgen ervoor dat Christenen in slaap worden gewiegd en de mensen als slachtoffers van de duisternis in zonde blijven leven.

De zonen en dochters van God behoren doordrenkt en gezuiverd te zijn met het Woord van God en de Heilige Geest. Zodat zij weten wie zij zijn in Christus en bekend zijn met de wil van God en wandelen als zonen en dochters van God in de Naam van Jezus Christus; het gezag van Jezus Christus en de kracht van de Heilige Geest, in plaats dat zij baby’s blijven, die onwetend en onmondig zijn en jammeren en door anderen verzorgd moeten worden. 

Voor wie is dit blog bedoeld?

Dit blog is in eerste instantie bedoeld voor Christenen en daarnaast voor mensen, die op zoek zijn naar de waarheid en het ware leven.

Want er zijn veel mensen, die op zoek zijn naar ‘iets’, echter zoeken zij vaak op de verkeerde plaatsen. 

Er zijn zoveel mensen, die te maken hebben met (ongeneeslijke) ziekten, waar geen medische hoop voor is. Zoveel mensen lijden en gaan gebukt onder mentale ziekten, depressies, angsten, stress, een verkeerd (negatief) zelfbeeld, een verkeerd denken, etc.

Waarom hebben mensen zoveel problemen en waarom is er zoveel ellende in de wereld? Waar komt dit allemaal vandaan? Dit blog verteld precies, waar dit alles vandaan komt, maar wat eigenlijk nog belangrijk is, hoe dit opgelost kan worden.

Het Fundament van dit blog

Ik heb één antwoord en dat is tevens ook het fundament van dit blog en dat is Jezus Christus, het Woord! 

Elk artikel is gefundeerd op het Woord en ingegeven door inspiratie van de Heilige Geest. 

‘Be the salt of the earth’

    error: Content is protected !!